01.jpg

Zajímavosti

wvef.org
спасибо ivideosoft.com

Jezdec KM Racingu má za sebou úspěšnou sezonu. V té příští by chtěl s vozidlem Arctic Cat vyzkoušet delší soutěže než jsou podniky Baja. Mezinárodní měření má již pro letošek za sebou. V nově pořádaném mistrovství Evropy terénních soutěží typu Baja pro vozidla kategorie UTV vybojoval Dušan Randýsek celkově druhé místo a s tímto výsledkem je bývalý „dakarský“ motocyklista spokojený. V příští sezoně by se chtěl jezdec z Hranic na Moravě představit s buginou Arctic Cat Wildcat i na nějakém delším maratonském klání.

Jak se vám dařilo v jednotlivých dílech šampionátu Baja?

Poprvé jsem se představil v březnu v italském Pordenone. Se soupeři jsme závod překřtili na vodní rallye, protože se tam jezdilo hodně přes řečiště plná vody. Šlo tedy o velkou zkoušku na výdrž stroje, ale zároveň i o navigačně náročnou soutěž. Při průjezdu starými městečky stačilo v křivolakých uličkách špatně odbočit a časová ztráta se už těžko stahovala. To mohu ostatně potvrdit z vlastní zkušenosti. Skončil jsem tam třetí za domácími jezdci.

V letních měsících jste pak získal svá nejlepší umístění. Jak k tomu došlo?

Druhý díl se jel v červnu v rumunských Karpatech poblíž Baja Mare. Mou výhodou bylo, že jsem tam předtím několikrát startoval na motorce a soutěž měl trochu najetou. Byl to krásný, rychlý a kamenitý závod a díky zkušenostem jsem na Romanian Baja slavil vítězství. A to i přes to, že jsem se nevyhnul havárii. Jenže diváci mou buginku v lese vrátili na všechna čtyři kola a ta nepoškozená mohla pokračovat ve spanilé jízdě. V srpnu jsem skončil druhý v Maďarsku na podniku, který se jel poblíž městečka Papa. Byl jediným suchým závodem v sezoně. Nepršelo ani jsme nepřekonávali žádné náročné brody. Také jsem pochopil, proč se Hungarian Baja říká „kukuřičná rallye“. Lítá se tam velice rychle mezi vzrostlými kukuřičnými lány, což je ale pro Arctic Cat nevýhoda, protože má maximální rychlost jen 125 km/hod.

Jak jste uspěl na závěrečném podniku ME v Portugalsku?

Koncem září jsme se těšili do tepla a na další suchý závod, ale i když v Idanha a Nova prý prší jen jednou do roka, tak jsme si vybrali právě ten termín. Celý víkend se to na nás jen valilo, což bylo sice pro všechny stejné, ale na Baja Portugal se představila řada kvalitních domácích jezdců a na ty jsme neměli. Skončil jsem devátý, ale přesto to stačilo na uhájení druhého místa za vítězným Italem Graziano Scandolou na stroji CanAm.

Vzpomenete si na nějakou neobvyklou situaci z průběhu šampionátu?

Při prvním podniku Italian Baja se objevily mírné organizační zmatky. Pořadatelé si totiž nebyli jistí, kam mají kategorii UTV zařadit. Nevěděli, jestli patří mezi čtyřkolové motocykly nebo do auťáků. Potíž byla v tom, že UTV vlastně vycházejí z motocyklových čtyřkolek. Pohonné jednotky, závěsy a ryze technické věci jsou čtyřkolka, ale vozidlo má volant. Docházelo tak ke komickým situacím, kdy komisař třeba nevěděl, jestli nám má zakázat automobilovou přilbu.

Jak se vám řídí nejmenší vozidlo automobilové kategorie?

Musím říct, že s každým přibývajícím kilometrem dostávám buginu stále víc do ruky. A také stále víc mi svým chováním připomíná motocykl. Naposledy v Portugalsku jsem si opět uvědomil, že čtu terén stejně, jak jsem byl zvyklý na motorce. Ukazuje se, že jízda s jednostopým vozidlem je tou nejlepší průpravou pro přestup do dvoustopého.

Co je potřeba do budoucnosti vylepšit na technice?

Musíme zapracovat na zvýšení maximální rychlosti, která je důležitá pro velké vytrvalecké podniky jako Rallye Dakar nebo Silk Way Rally. Právě na Hungarian Baja se tento nedostatek nejvíc projevil.

Jaká máte plány do příští sezony?

Tu uplynulou jsem svým způsobem obětoval. České mistrovství jsem jel účelově, abych zjistil, jaké jsou limity buginy. V mistrovství Evropy jsem startoval zase kvůli ověření možnosti zkusit v příští sezoně nastoupit na start Africa Eco Race nebo Silk Way Rally. Bude ovšem záležet, jak naše výsledky zaujmou výrobce bugin Arctic Cat nebo případné další sponzory, kteří by byli ochotní se na takových startech podílet. Na jaře bych se chtěl zase vrátit do evropského šampionátu Baja.

 

KM Racing Media / min

Magazín Racing Life

Jezdci a týmy

 

 
 

 

 

 

Partneři

Návštěvníci
117
Články
2440
Odkazy
39
Počet zobrazených článků
3837910
Dnes
Včera
Tento týden
Tento měsíc
Minulý měsíc
Celkem
1253
2007
3260
27074
75031
3480170

Vaše IP: 54.90.217.44
Server : 2018-01-16 20:36:46

Back to Top