04.jpg

Zajímavosti

Canon EOS 5DS Body Only Digital SLR Camera (HS Code: 8525 8020) for SALE

 

 

Číst dál...

Asistenční vozidlo UAMK potkaly další trable. Škoda Yeti si v poušti poškodila chladič a posádka se snažila vyřešit opravu. Expedice je už na území Západní Sahary. Připojená fotografie posádky LIAZky s posádkou Tatry, tedy Tomášem Tomečkem a Ladislavem Lálou, je z bivaku Africa ECO Race, kde byla expedice Sen o Dakaru hostem.

Zpráva, která zasáhla všechny fanoušky kamionů na Rally Dakar, přišla z Ruska po posledním víkendu. Ve věku 56 let tragicky zahynul Ilgizar Mardějev, dlouholetá opora týmu Kamaz na Rally Dakar. Byl to on, kdo dokonale a nejlépe definoval poslání a smysl toho, čemu se později začalo říkat rapid assistance, tedy rychlá podpora lídrů přímo v závodě. Díky své spolehlivosti, zkušenostem a nasazení je dodnes vnímán jako nejlepší sprintující servisman, jakého kategorie kamionů kdy měla.

Do role pilota, byť byl členem týmu už spoustu let před tím, poprvé nakoukl při Dakaru 2004, kdy obsadil čtvrté místo. Sám po velké slávě, která příslušela slavnějším Čaginovi s Kabirovem, tolik netoužil, zato jim dokázal krýt záda jako nikdo jiný. Zatímco v úvodních sprinterských etapách jihoamerických Dakarů se velkého přetahování o sekundy v čele závodu nikdy neúčastnil, jeho doménou byly nejtěžší pouštní úseky – v nich exceloval a i přes stále pokročilejší věk rutinérsky porážel celý zbytek světa.

Číst dál...

Po súpise všetkých súťažných kamiónov značiek LIAZ a TATRA ostáva spracovať už len zoznam všetkých účastníkov Dakaru pôvodom z ČR a SR.

 

V nasledujúcom zozname je viac ako 150 mien, pôvodom z Čiech, Moravy a Slovenska, ktoré sa doteraz obajvili na štartovnej listine slávneho maratónu – samozrejme, vrátane rodákov, ktorí opustili svoju vlasť. Naopak, chýbaju ďalšie desiatky mien ľudí, ktorí zaisťovali nižšie uvedeným servisné služby.

(Zoznam súťažiacich je doplnený pri každom štartovnom čísle aj o mená zahraničných členov posádok.)

 

 

 

Číst dál...

4. ledna ráno se startovalo a my jsme opustili Dakar. Přiletěli jsme na malé letiště v senegalské Tambacoundě, kde byl cíl první etapy. Času bylo dost, tak jsme využili možností jedné z posledních vcelku kulturních sprch, v hliněném domečku a samozřejmě jen studenou, sluncem mírně ohřátou vodou. Za mírný poplatek místním... Nabízeli i vyprání oblečení, ale měli jsme „patron" dost a použité jsme, stejně jako všichni ostatní, vyhazovali. K nadšení domorodého obyvatelstva... Pro vysvětlení, patrony byly roličky z trička, trenek a ponožek...

Číst dál...

Druhý den jsme se večer sešli jak bylo domluveno, byl rychle napsán a odeslán na T.S.O. fax, že se chceme akreditovat, ale přišla odpověď, že sorry, ale novinářské letadlo už je plné. Obratem Radka napsala, že letět musíme, že doprovázíme český motocyklový tým. Obratem odpověděli, že s tím něco udělají, poslali veškeré formuláře a už jsme vyplňovali. Tentokrát už jako staří mazáci. Věděli jsme kam se obrátit o vízové formuláře, kam se obrátit o žádosti na zpáteční letenky, na hotel v Dakaru a podobně. Už to šlapalo jako švýcarské hodinky...

Číst dál...

Magazín Racing Life

Jezdci a týmy

 

 
 

 

 

 

Partneři

Návštěvníci
115
Články
2440
Odkazy
39
Počet zobrazených článků
3805014
Dnes
Včera
Tento týden
Tento měsíc
Minulý měsíc
Celkem
1184
2994
25033
38786
50441
3416851

Vaše IP: 54.227.127.109
Server : 2017-12-17 20:45:45

Back to Top