wvef.org
спасибо ivideosoft.com

Devatenácté místo posádky Martin Macík mladší, František Tomášek a Michal Mrkva v Rallye Dakar týmového bosse stáje KM Racing nezklamalo. Martin Macík starší si sice přál, aby žlutozelený kamion Liaz s číslem 525 skončil o pár míst vepředu, ale vzhledem k okolnostem soutěže byl po návratu z Argentiny spokojený.

 

Jak hodnotíš vystoupení posádky kamionu?

Měli jsme před startem určitý plán, kterým bylo patnácté místo, což se nepovedlo splnit. To je řekněme negativní pohled, nad nímž však převažuje pozitivum. Kluci dojeli do cíle a povedlo se jim obstát v extrémních terénech. Vidím v tom určitým progres, který by se měl projevit v budoucnosti. I proto jsem s výkonem kamionu spokojený.

Udělal syn Martin pokrok oproti své loňské šoférské premiéře, kdy se nedostal do cíle?

Doufám, že ano, ale těžko se mi to hodnotí, protože nejsem nezaujatý… Ještě k tomu mohu říct, že Mates poctivě celý rok jezdil a teď natočil dalších deset tisíc kilometrů, takže by bylo divné, kdyby se nezlepšil. Samozřejmě udělal nějaké chyby, ale těch se dopustí každý. Získal další zkušenosti a příště by se mohl chybám vyhnout. Samozřejmě má určitý limit v tom, že závodí proti pilotům, kteří odjeli o pět i deset Dakarů víc než on.

Na start nastoupila posádka s nováčkem Františkem Tomáškem na místě navigátora. Byl její mladistvý elán tím správným motorem?

Tahle sestava má určitou historii. Franta je spolužákem Michala od školky. To znamená, že o sobě vědí skoro všechno, což je první dobrý předpoklad. Tím druhým je to, že Franta chodil spoustu let s mojí dcerou, takže jsme ho měli já i Mates možnost dokonale poznat. Posádka je složená tak, jak si to ty lidi přáli. Výsledek toho je patrný. V některých fázích si sáhli na dno. Třeba když byli ve 48 stupních nuceni ze sebe vydat maximum. Myslím, že to je důkaz, že tohle složení je správné.

Zvládla posádka správně karambol v 11. etapě, kdy došlo k poškození kardanového hřídele na přední nápravě?

Kdyby to neudělali dobře, tak by nedojeli. Za tu situaci jim není, co vytknout. Kardanka byla závada, jakou nikdo nečekal. Navíc museli řešit elektroniku, kterou utržená kardanka zlikvidovala. Speciálně Michal si vyslechl pochvalu. Přesně ví, co udělat a kam sáhnout. Problém nastal v tom, že nabrali čtyřhodinovou ztrátu a vraceli se v noci. To je ale na Dakaru běžné. Pak se prokousávali z posledního místa, a to jde ztuha.

Jak jsi spokojený s fungováním týmu?

Měli jsme jedinou posádku a na ní se všechno soustředilo. Nedostali jsme se do žádných potíží. Co se týká kluků v kabině, tak Michal auto připravuje a celé ho dopodrobna zná, takže tady je hodnocení zbytečné. Premiéra navigátora byla myslím úspěšná. Přišlo pár chyb, ty však udělají všichni. To si kluci vyříkali a je to fajn. Máme dobré mechaniky a navigátory. Mohli bychom pronajmout další dvě auta.

Je tedy možné, že se příště na Dakaru objeví víc kamionů v barvách KM Racingu?

Nemáme problém poskládat další posádky. Tým pracuje jako celek a jsem schopný nasadit i tři vozy. Samozřejmě je to otázka pilotů, které zatím nemáme. Jsme ale na takovou variantu připravení a máme na to systém. Kdo bude ochotný splnit naše podmínky, tak proč ne.

Jakou šanci má startovat na Rallye Dakar 2017 motocyklista Lukáš Kvapil?

Věřím, že velkou. Teď musí hlavně hodně jezdit a jezdit, dosahovat dobrých výsledků a získat nějakou podporu. Na základě toho pak má určitě šanci, že ho organizátoři zařadí do startovní listiny.

Zdroj -  KM Media Racing

Magazín Racing Life

Jezdci a týmy

 

 
 

 

 

 

Partneři

Návštěvníci
114
Články
2440
Odkazy
39
Počet zobrazených článků
3783926
Dnes
Včera
Tento týden
Tento měsíc
Minulý měsíc
Celkem
1446
1201
6572
41201
68557
3368825

Vaše IP: 54.198.221.13
Server : 2017-11-23 21:04:20

Back to Top