Včerejší šestá etapa Rallye Dakar pořádně prověřila nejen umění, ale i fyzičku všech jezdců. Nejdelší rychlostní zkouška kolem bolivijské solné pláně Salar de Uyuni měřila 542 km (etapa celkem 723 kilometrů). Závodníci se museli opět potýkat s vysokými nadmořskými výškami (3500 - 4200 metrů nad mořem). Čeští jezdci Ondřej Klymčiw a Milan Engel dojeli do cíle očividně velmi vyčerpaní.

Číst dál...

Tomáš Vrátný se v šesté etapě Rallye Dakar 2016 blýskl skvělou stíhací jízdou. V měřeném úseku dlouhém 295 kilometrů předjel deset kamionů a dojel si pro sedmnácté místo. To si šéf týmu Bonver Dakar Project zajistil bezchybnou jízdou v rychlostní zkoušce konající se u bolivijského města Uyuni v nadmořské výšce přesahující 4 000 m.n.m.

Číst dál...

V pátek čekala na dakarské jezdce 6. etapa, okruh vedoucí opět v úctyhodné nadmořské výšce, pohybující se od 3 500 do 4 200 metrů nad mořem. Martin Macík, František Tomášek a Michal Mrkva v kamionu týmu KM Racing po předchozí napínavé stíhací etapě tentokrát zvolili strategii: jedeme na jistotu. Pánové drželi krok s první patnáctkou, jeli klidně a zodpovědně. V etapě se umístili na 14. místě. Celkově si posádka drží 13. pozici a užívá si neskutečné přízně a náklonnosti přátelských bolivijských fanoušků, kteří závodníky doprovázejí doslova na každém kroku.

Číst dál...

V šesté etapě se obě posádky TATRA BUGGYRA RACING týmu v kategorii kamionů opět probojovaly do nejlepší desítky. Martin Kolomý obsadil sedmou příčku a upevnil si tak průběžnou šestou pozici se ztrátou necelých třinácti minut na prvního Staceyho. Jarda Valtr zajel tak jako ve čtvrtek velmi slušně a obsadil desáté místo. Průběžně osmnáctý Čech startující s Tatrou Phoenix si však včerejší etapu příliš neužil. „Tato etapa v horách byla hodně těžká, točila se, ale moc mě nebavila, zase dlouhá pasáž ve 140km po rovině. Auto sice fungovalo perfektně, ale prostě mě to nebavilo. Měli jsme akorát problém s omezovačem rychlosti, tak doufám, že z toho nebudou žádné penalizace. S desátým místem jsem spokojený," hodnotil šestou etapu Jaroslav Valtr.

Číst dál...

Nejdelší speciál letošního Dakaru by měl jezdce čekat právě šestý den závodu. A bude to i jedna z nejtěžších etap - mimo jiné kvůli tomu, že se celý den bude závodit v nadmořských výškách 3500-4200m. Charakter trati a terén se bude neustále měnit, přijde písek a skalnaté podloží - a pokud bude pršet, což tady není žádné překvapení, bude to mimořádně klouzat. První čtvrtina etapy vede okolo pověstné solné pláně Salar de Uyuni ale letos nebude závodníky ohrožovat jako vloni. Trasa kamionů vede jinudy - mimo jiné pojedou do rodného města bolivijského prezidenta Evo Moralese. Spojovačka pro motorky má 180km (po dojetí do cíle speciálu) a speciál 542km.  Zdroj: FB

Tomáš Vrátný se v pátém měřeném úseku Rallye Dakar 2016 potýkal s technickými problémy. V jednom z řečišť urazil vzduchovou hadici, kterou se svou posádkou následně opravil. Tím ovšem ztratil více než čtyřicet minut. V cíli se před ním umístili oba týmoví kolegové Artur Ardavičus i hendikepovaný andorrský pilot Albert Llovera.

Nejúspěšnějším z trojice posádek týmu Bonver Dakar Project byl zkušený kazašský pilot Artur Ardavičus, který byl jednadvacátý. Albert Llovera dojel šestadvacátý.

Číst dál...

Kolona 38. ročníku Rallye Dakar včera po maratonské etapě, která byla dlouhá 642 kilometrů s měřeným úsekem 327 km, dorazila do druhého pořadatelského státu Bolívie. Všichni čeští jezdci dorazili v pořádku a předvedli výborné výkony. Závodníci týmu Moto Racing Group byli sice vyčerpaní, ale přesto se svěřili se svými zážitky z trati čtvrté a páté etapy.

Číst dál...

Počasí si s účastníky Rallye Dakar letos doslova hraje. Zatímco na startu druhé části maratonské etapy svítilo slunce, posádky z trati hlásily déšť, kroupy a sníh. V bivaku v Uyuni se dokonce přehnala písečná bouře. Členové TATRA BUGGYRA RACING týmu museli dokonce vytáhnout zimní oblečení, když teploty spadly k bodu mrazu.
Včerejší pátou etapou se celý konvoj přemístil z Argentiny do Bolívie. Neskutečnou atmosféru této pohostinné země si už loni vyzkoušeli motorkáři. Už od hraničního přechodu Villazón byla silnice lemovaná fanoušky, kteří vykřikovali „Bolivia – suerte", tedy Bolívie – štěstí.

Číst dál...

Omlouvám se všem za komunikační výluku způsobenou nocováním ve spojovací etapě ve výšce téměř 4000 metrů nad mořem bez možnosti běžné komunikace..

Včerejší etapa byla poněkud zvláštní. Pravděpodobně předešlé vydatné deště a všudy přítomné bláto se podepsaly na elektronice našeho vozidla. Těsně před startem nám odešel systém dohušťování pneumatik, následně ihned po startu spodní řada rychlostních stupňů a kousek za polovinou erzety pohon 4x4. Nicméně do cíle jsme dodriftovali jen se zadním náhonem ve velmi slušném čase a já byl šťastný, že jsme to s autem, které nebylo ve 100% kondici dotáhli do cíle. Následně jsme pokračovali spojovací etapou do maratonského bivaku. V horách v tom nejvyšším možném místě se zablokovalo levé přední kolo. Ihned jsme zastavili a závadu rychle analyzovali. Bohužel došlo z prozatím neznámého důvodu k poškození ložiska náboje předního kola. Tento díl jsme sebou my a ani nikdo z dalších účastníků, kteří u nás zastavili u sebe neměli. Znamenalo to jediné. Zavolat asistenci, která byla v tu chvíli od nás 600 km daleko a čekat na pomoc. Mezitím jsme demontovali náboj kola, postavili v noci stany a čekali na ranní pomoc. Kluky ze servisu jsem navigoval satelitním telefonem a odeslal jim koordináty GPS, kde nás mají hledat. Dorazili za tmy nad ránem. Ve výšce 4tis metrů vše funguje jinak. Člověk se rychle unaví a trpí velkými bolestmi hlavy a malátností. Oprava se podařila až v poledne dnešního dne a my se vydali do bivaku s malou nadějí zda stihneme limit startu do další etapy. Bohužel to nevyšlo a brána startu pro nás zůstala uzavřena. 
Mrzí mne to moc, i když dobře vím, že tohle přesně je Dakar, krasný, fascinující, neúprosný a také krutý. Po loňském čtvrtém místě na Dakaru a druhém místě v Maroku jsem cítil možnost letos v novém týmu na Dakaru uspět. Chtěl jsem do volného dne přežít s minimální ztrátou na první pětku a následně začít tahat v těžkých etapách, které mi sedí. Nestalo se bohužel. Dívám se dopředu a myslím na další event, který pokoříme.

Děkuji všem fanouškům za milé vzkazy, rodině za toleranci a partnerům za podporu. Moc si toho vážím a těším se zase s vámi na další dobrodružství. Zdroj: FB

Po maratonském výškovém bivaku čeká na jezdce ještě náročnější etapa než v první části maratonského dvou-dne. Jezdci si budou muset dávat pozor nejen na chování svých strojů, protože pojedou na ojetých pneumatikách z předešlého dne ale také na reakce jejich těla, protože vjezd do Bolívie znamená výjezd až do výšky 4600m. Nejvyšší místo v celé historii Dakaru během speciálu. Technicky je speciál zase o úroveň těžší - první úseky volným terénem prověří navigační schopnosti mimo cesty - a tak to má být. Spojovačka 314km zajisté závodníky po ránu osvěží a následujících 327km speciálu povede v oblouku z Villazonu do tradičního bivaku v Uyuni na okraji stejnojmenného solného jezera, které si jistě pamatujeme z minulosti. Etapa vede v těsné blízkosti téměř šestitisícových hor a jezdci pojedou v rozmezí 3500 - 4600m nad mořem celý den. Tyto výšky mohou způsobit motání hlavy, ztrátu vědomí, extrémní bolesti hlavy apod. Největší problém bude určitě technický stav strojů po předešlé etapě prakticky bez možnosti večerního servisu. Co je nevýhoda pro jednoho, může být výhoda pro jiného a myslím si, že zejména naši motorkáři jsou mimořádně šikovní a zkušení mechanici, takže si zcela jistě poradí i v omezeném časovém limitu, který letos organizátoři zavedli. Zdroj: FB

Všichni čeští motorkáři dokončili včerejší první část maratonu, který je po 629 kilometrech zavedl do bivaku bez asistence v argentinském San Salvador de Jujuy. Největší problémy zažívá Jan Veselý z týmu Moto Racing Group, kterému během čtvrté etapy při kolizi vytekly přední tlumiče a vzhledem k tomu, že v bivaku neměl k dispozici doprovodné vozidlo a mechanika, zažije na dnešním přejezdu do Bolívie na hrbolatých horských cestičkách pravé dakarské peklo.

Číst dál...

Magazín Racing Life

Jezdci a týmy

 

 
 

 

 

 

Partneři

Návštěvníci
118
Články
2440
Odkazy
39
Počet zobrazených článků
3841273
Dnes
Včera
Tento týden
Tento měsíc
Minulý měsíc
Celkem
327
2063
11289
35103
75031
3488199

Vaše IP: 23.22.240.119
Server : 2018-01-20 06:12:29

Back to Top