Etapa by podle organizátorů měla mít přibližně stejnou úroveň obtížnosti, jako předchozí dvě ale nebude to jen pro specialisty na písek. Výhodu budou mít univerzální jezdci, kteří jsou výborní na jakémkoliv povrchu a terénu. Písek ve všech formách bude na programu dne také, zejména jeho nejhorší podoba - takzvaný feš-feš, superjemný prach, ve kterém se téměř nedá ani chodit. Ale během etapy budou úseky, kde bude potřeba jet velmi rychle, rovné a dlouhé "vypalováky" a bude je střídat měkká hlína a kamínky, spousty štěrku a oblázků. Možností pro útok bude několik a budou dost daleko sebe ale pořád je šance zamíchat pořadím, terén bude takový, že jezdci určitě nepojedou za sebou v intervalu několika vteřin. 
Etapa má 281km spojovačku na kraj národního parku Talampaya a pak následuje 431km speciálu do cíle v San Juanu.  Zdroj: FB a http://dakarrallye.blogspot.cz/

Desátá etapa patřila k nejnáročnějším z celého letošního ročníku. Vítězem se stal překvapivě Renault Pascala De Baara, který se rozhodně ke špičce neřadí. Stalo se tak právě proto, že většina, a to včetně vedoucího muže kategorie kamionů De Rooye, bloudila. Organizátoři si připravili navigační oříšek a spolu s vysokými teplotami dnes zamíchali s celkovým pořadím. Dva Kamazy zůstaly v dunovém poli ještě dlouho po skončení vymezeného limitu závodu. Naši oba jezdci se s navigací poprali obstojně, lépe na tom bylo v týmovém souboji mládí, když René Kilián dokázal donavigovat jejich Fatboye na čtvrtém místě a to i přes všechny záchranné mise.

Číst dál...

Velká radost u našich východních sousedů! Slovenský jezdec Štefan Svitko (KTM) vyhrál svou vůbec první etapu na slavném Dakaru. Druhý jezdec průběžné klasifikace triumfoval ve středečním dojezdu pouštního maratonu, když za sebe odsunul Argentince Kevina Benivedese na Hondě a lídra soutěže Tobyho Price. Australan na tovární KTM nadále s velkým náskokem 38. ročník Dakaru vede. Problémy hlásí český tým MRG, na jehož jezdce se dlouho čekalo v cíli.

Druhá část maratonské etapy se odehrávala opět v písečných dunách pouště Fiambala. Trasa desáté etapy z Belénu do La Riojy měřila celkem 561 km, z toho rychlostní zkouška byla dlouhá 278 km. Na trať ráno vyrazilo rovných 100 zbývajících motorkářů a 34 quadů, kteří přežili včerejší žhavé pouštní peklo. Už tedy bez dvou českých motocyklistů Ondřeje Klymčiwa a Rudy Lhotského, pro které bylo deváté dakarské dějství osudné. Písečné duny Fiambaly vždy byly a opět se staly jednou z rozhodujících prvků velkého jihoamerického dobrodružství, jezdci zase museli prokazovat své schopnosti pro extrémní vytrvalost. Po většinu času náročné úseky mimo sjízdné cesty, to byly otevřené dveře pro pouštní specialisty.

Číst dál...

„Hlavně v pořádku dojet do cíle" znělo heslo pro desátou etapu Rallye Dakar, do které Martin Macík, František Tomášek a Michal Mrkva startovali z 23. pozice. A to se také podařilo. Po cestě ještě bylo třeba vyměnit kolo, což už kluci považují za zcela běžnou záležitost, a opravit kamenem zaseknutou vrtuli motoru. Ale i to se po více než hodinovém zápolení posádce týmu KM Racing podařilo a na řadu opět přišla stíhací jízda zakončená 19. etapovým a 15. celkovým místem.

Číst dál...

Desátá etapa bude jedna z klíčových v letošním Dakaru. Etapa letos bude zkouškou extrémní odolnosti (pokud nebude opět zkrácena) jak techniky, tak jezdců. V etapě bude nejdelší dunová část v celé historii jihoamerického Dakaru, prakticky celá etapa bude ve volném terénu mimo cesty a zkrátka půjde o etapu, která bude sedět závodníkům, kteří umí jezdit v dunách. Do této super speciálně těžké etapy se bude startovat ve výjimečném stylu deset nejrychlejších aut, deset motorek a pět kamionů odstartují současně a ostatní je budou následovat. Etapa má pro motorky 278km a spojovačky 283km. Zdroj: FB a http://dakarrallye.blogspot.cz/

Dnešní devátá etapa Dakaru, která začínala a měla skončit v argentinském Belénu, opět narazila na rozmary přírody, tentokrát ale nešlo o vodu. V poušti Fiambala zastihlo jezdce i na tamní podmínky extrémně spalující horko, mnoho závodníků havarovalo, a tak se vedení závodu rozhodlo etapu ukončit po kontrolním bodu číslo 2. Mezi těmi, kteří havarovali, byl bohužel i dosud nejrychlejší Čech Ondřej Klymčiw. Podle serveru dakar.com mu musela být poskytnuta první pomoc a pro našeho jezdce letošní Dakar končí.

Číst dál...

V 9. etapě se dakarští závodníci opravdu zapotili. A to doslova. Po kroupách, sněhu a písečných bouřích bylo tentokrát na programu obrovské horko. Teploty přes 40 stupňů ve stínu a rozžhavený písek v kombinaci se zcela rozbitou tratí udělaly z aktuální etapy horké peklo, kterým se několika závodníkům nepodařilo vůbec projet. Martin Macík, František Tomášek a Michal Mrkva bojovali ze všech sil, i když jim tentokrát náhoda příliš nepřála a postavila jim do cesty hned dvě nehody, jejichž řešení vyžadovalo velké fyzické nasazení. Do cíle nakonec posádka týmu KM Racing dojela na 21. místě. Ale vzhledem k faktu, že pondělní 9. etapa byla náročná pro všechny závodníky a problémy různého charakteru postihly většinu týmů, kluci v průběžném hodnocení poskočili na cenné 12. místo.

Číst dál...

Devátá etapa Rallye Dakar 2016 byla pro tým Bonver Dakar Project nadmíru úspěšná. Do cíle měřeného úseku zkráceného o více než 100 kilometrů dojely všechny tři mezinárodní posádky největšího českého týmu účastnícího se slavné dakarské rallye. Nejúspěšnější byl Artur Ardavičus. Zkušený kazašský pilot dojel šestý. Tomáš Vrátný se umístil hned za ním a obsadil sedmé místo, čímž vylepšil své dakarské maximum. Hendikepovaný andorrský pilot Albert Llovera byl šestadvacátý.

Číst dál...

Posádky týmu Bonver Dakar Project předvedly v deváté etapě Rallye Dakar skvělý výkon. Artur Ardavičus dojel na šestém místě a Tomáš Vrátný byl sedmý jako nejlepší český pilot deváté etapy. "Byla to etapa přímo pro nás. Třikrát jsme sice museli zastavit, protože se rozbilo zrcátko a vysypalo se nám do kabiny. Potom jsme stáli a fixovali ventily na kolech, protože se neustále otevíraly když jsme projížděli křovím. A kromě toho jsme pomáhali dehydratovanému motorkáři. Bylo totiž hrozné horko. Organizátor kvůli toho zkrátil etapu, což se nám hodilo, protože jsme měli defekt a postupně nám ucházel vzduch z pneumatiky. Naštěstí jsme dojeli až do cíle. Artur na šestém, my na sedmém a Albert na pětadvacátém místě, což je skvělé. Doufám, že na toto umístění navážeme ve zbytku soutěže," řekl Tomáš Vrátný po dojezdu do bivaku. Zdroj FB

 

Špatná zpráva z deváté etapy - Ondra Klymčiw  havaroval a má zlomenou nohu. Nyní je převážen do nemocnice v Córdobě. Tímto pro Ondru Dakar končí.

Další špatné zprávy - na cestě do Cordoby došlo k havárii asistenčního kamionu který se vracel z Dakaru s vyřazeným týmem Lionela Bauda. Podle portálu Cadena 3Com došlo ke střetu dvou kamionů a čtyř aut včetně závodního vozu. Policejní zdroje citované v článku říkají, že řidič vozidla Mitsubishi usnul za volantem, ztratil kontrolu nad vozidlem, přejel do protisměru kde narazil do kamionu Mercedes což vyvolalo následnou srážku dalších vozidel. Mercedes, který převážel náklad saponátů ztratil kontrolu nad kamionem, který čelně narazil do dalšího kamionu a ten spadl na Peugeot 505. Řidič osobního auta byl na místě mrtvý, vozidlo je doslova na placku. Následně došlo ještě k dalšímu střetu vozidel, které vypadly z kamionu a srazily se s auty na silnici. Tým mířil do Buenos Aires.  Vojsko uzavřelo celou oblast nehody protože místní vzápětí po nehodě začali rabovat náklad kamionu Mercedes Benz a dokonce museli střílet do vzduchu. Zdroj: FB

A na závěr - Oficiální prohlášení organizátorů: Vzhledem k profilu rychlostní zkoušky byla dnešní etapa očekávaná jako obtížná. Duny kolem Fiambaly a vysoké teploty slibovaly záludný den pro závodníky. Tyto obavy se brzy ukázaly jako pravdivé a vzhledem k vysokému počtu závodníků kteří jsou již v potížích, a to zejména v kategorii motocyklů, vedení závodu přijalo logické rozhodnutí. Aby byla zaručena maximální bezpečnost, bude závod ukončen na CP2. Závodníci se vracejí do bivaku. Zdroj FB

 

Car/Truck

Bike/ Quad

Dnešní etapa je vlastně smyčka, která končí v maratonském bivaku ve Fiambale namísto dojezdu do Belenu a vede prakticky celý den mimo cesty volným terénem. Na závodníky čekají duny i tvrdší povrch, koryta potoků a řek a zkrátka to, co celý předchozí týden chybělo. Závodníci budou muset dělat navigační rozhodnutí a mohou získat nebo také ztratit drahocenný čas. Etapa má 285km a 151km spojovaček. Zdroj: FB a http://dakarrallye.blogspot.cz/

Magazín Racing Life

Jezdci a týmy

 

 
 

 

 

 

Partneři

Návštěvníci
118
Články
2440
Odkazy
39
Počet zobrazených článků
3841260
Dnes
Včera
Tento týden
Tento měsíc
Minulý měsíc
Celkem
302
2063
11264
35078
75031
3488174

Vaše IP: 23.22.240.119
Server : 2018-01-20 06:04:59

Back to Top