Ve čtvrté etapě se posádky poprvé dostaly do nadmořské výšky nad 4.000 metrů. To samo sebou přináší problémy nejen pro lidský organismus, ale také pro techniku. Bohužel to potkalo i Tatru Martina Kolomého. „Nastavení ideální konfigurace motoru v nadmořské výšce kolem 4 tisíc metrů nad mořem je vždy alchymie. Technika hrozně trpí a to nejen ta závodní. Doprovodné vozy jsou dnes všechny v pořádku v provizorním bivaku Tarija a zítra se společně všechny vozy sejdou v bolivijské Uyuni," naráží Robin Dolejš na fakt, že na posádky čekala také maratonská etapa, která pokračuje bez servisu 5. etapou.

Číst dál...

Tomáš Vrátný dokončil měřený úsek jako sedmnáctý se ztrátou 21 minut a 13 vteřin na nejrychlejšího Gerarda de Rooye. Artur Ardavičus jel s nefunkčním posilovačem řízení, a proto dojel až na dvacátém šestém místě. Hendikepovaný pilot Albert Llovera byl jednatřicátý.

4. ETAPA // 13. MÍSTO // Celkové taky 13.
Omlouvám se za neinformovanost, ale bohužel jsme stále mimo signál a jezdíme si po horách. Z dnešní etapy nemám ani moc zážitků, po pravdě jsem si ji moc neužil. Splnili jsme ale co bylo potřeba a to nerozbít Lízu  a pohlídat si Top15. Jinak jsme právě zalehli do stanů v maratonském bivaku a zítra jedeme dále bez jediné opravy na autě!

Ve čtvrté etapě čeká jezdce skutečný test v mnoha ohledech. Etapa je totiž "maratonská" - to znamená, že na jezdce nebudou v cíli čekat vyhřáté obytné vozy, mechanici a kamiony plné náhradních dílů. Budou si muset pomoct sami a jen v relativně krátkém časovém úseku odservisovat své motorky, které pak musí odevzdat do depa zvaného "parc ferme" a nesmí na nich v noci pracovat. O spaní se postará organizátor (obvykle se jedná o hromadné ubytování typu kasárna apod.). Jezdci si mohou vzájemně pomáhat ale nesmí používat pomoc nikoho "zvenčí". Speciál o délce 419km (pokud nebude zkrácený) vede až do výšky 3500m nad mořem a půjde o kombinaci písčitého a skalnatého terénu. Trasa má tvar oválu a vede přes oblast Grandes Salinas jihozápadně od Salty. Během etapy budou jezdci čtyřikrát stoupat do hor a z toho 3x do výšky téměř 4000 m nad mořem. Zdroj: FB

Všichni čeští motorkáři zvládli 3. etapu Dakaru skvělě. Nejlepší z nicih Ondřej Klymčiw (Husqvarna) do cíle etapy dojel na 23. pozici a na stejné místo se posunul i v celkové klasifikaci. Lituje jen toho, že pořadatelé stále kvůli nepřízni počasí podstatně zkracují etapy, respektive měřené úseky, což mu nevyhovuje.

Číst dál...

Nejen Martin Kolomý a bratři Kiliani si 3. etapu Rallye Dakar zapíší do svých statistik zlatým písmem, ale také tým TATRA BUGGYRA RACING, který v uplynulé sezóně získal v evropském šampionátu tahačů titul v poháru konstruktérů. „Fantastický výsledek! Martin získal svoje první etapové vítězství a moc mu to všichni přejeme. Je to bojovník," radoval se v bivaku v Jujuy manažer týmu Jan Kalivoda. Martin Kolomý se tak zapsal v novodobé historii Dakaru na americkém kontinentu po boku Josefa Macháčka a Aleše Lopraise jako třetí Čech, jenž stál na nejvyšším pomyslném stupínku určeném pro vítěze etapy.

Číst dál...

Nejlepší český motocyklista na letošním Dakaru Ondřej Klymčiw (Husqvarna) je po druhé etapě na 25. místě s dvanáctiminutovou ztrátou na zatím vedoucího Australana Tobyho Price (KTM). Jak se jemu a dalším českým jezdcům líbila druhá ostrá etapa z Rosaria do Termas de Rio Hondo.

Číst dál...

Druhá etapa měla být jednou z nejdelších, ovšem kvůli přívalovým dešťům byl nakonec měřený úsek pro automobily a kamiony zkrácen na 387 kilometrů. Oproti první etapě, kdy se Argentinou prohnal liják, v pondělí na účastníky osmatřicátého ročníku rallye Dakar vykouklo dokonce slunce. Překvapením na úvod Dakaru byla ztráta továrního Kamazu, jehož nejrychlejším jezdcem byl obhájce loňského prvenství Mardeev na osmém místě. Martin Kolomý si po dojezdu dokonce stěžoval, že jej jeden z vozů ruského týmu brzdil. „Moc pěkná etapa, auto fungovalo perfektně. Jediný co mě brzdilo, byl ke konci jeden z Kamazů, takže to mohlo být ještě lepší. Ale jsme teprve na začátku, takže jsem spokojený," uvedl po dojezdu etapy Kolomý.

Číst dál...

Posádka týmu KM Racing si konečně užila závod. Vše šlo podle plánu, technika i navigace fungovaly na výbornou. A ačkoliv byla trať místy nebezpečná, Martinovi Macíkovi se ve zkrácené 2. etapě podařilo dostat z 25. startovního místa na pěknou 14. pozici. Do následující speciálky si tak zajistil příležitost dále se přiblížit k první desítce nejlepších jezdců. Původně měla závodní část 2. etapy z Villa Carlos Paz do Termas de Rio Hondo měřit 521 km. Organizátoři ji však z důvodu špatného počasí zkrátili a jelo se jen 386 km. „My jsme se od začátku těšili na dlouhé tratě. Rallye Dakar je maratónský závod, který by měl být o vytrvalosti. Takže nás krácení tratě, samozřejmě, nepotěšilo. Ale je jasné, že organizátoři jsou v obtížné situaci a rozumíme jejich rozhodnutí," komentoval úpravy 2. etapy Martin Macík, nejmladší pilot v poli kamionů.

Číst dál...

První ostrá etapa 38. ročníku Rally Dakar, která měla vést z argentinského Rosaria do Villa Carlos Paz, byla zrušena kvůli nepřízni počasí. Jezdci dojeli na začátek měřeného úseku, ale start byl několikrát odložen. Nakonec ředitel závodu Étienne Lavigne rozhodl, že motorkáři a quadisté utvoří kolonu a dojedou do cíle etapy pohromadě bez časomíry.

Číst dál...

Magazín Racing Life

Jezdci a týmy

 

 
 

 

 

 

Partneři

Návštěvníci
118
Články
2440
Odkazy
39
Počet zobrazených článků
3841277
Dnes
Včera
Tento týden
Tento měsíc
Minulý měsíc
Celkem
337
2063
11299
35113
75031
3488209

Vaše IP: 23.22.240.119
Server : 2018-01-20 06:15:22

Back to Top