08.jpg

Spojovací úsek: 51 km
Rychlostní zkouška: 450 km
Spojovací úsek: 37 km
Na rozloučenou s pouští Atacama se všichni soutěžící vydají na rychlostní zkoušku s více než padesáti kilometry přes písek a duny. Měli by si tuto čát užít, protože další etapa bude ukládat jezdce i jejich týmy do mnohem méně pohodlné pozice. Trasy budou pro jezdce kruté s častými výmoly a hrboly v kombinaci s úzkými úseky.

Osmá etapa Dakaru byla plná dramatických událostí a zmařených nadějí. Na jejím konci se nejvíce radoval chilský jezdec Pablo Quintanilla, Slovák Štefan Svitko ještě chvíli před cílem vedl, ale nakonec skončil třetí. Smůlu měl naopak vedoucí muž soutěže Joan Barreda, který přijel do cíle s obrovskou ztrátou a přepustil tak vedení Marcu Comovi.

Číst dál...

První etapa po sobotním odpočinkovém dni přinesla šestiminutou ztrátu Španělu Joanu Barredovi (Honda), který ale stále vede Rally Dakar s náskokem 6:28 min. na Marca Comu (KTM). Vítězem sedmého dějství nejtěžšího závodu světa, které zavedlo jezdce do Bolívie, se stal Portugalec Paulo Goncalves na tovární Hondě.

Číst dál...

Máme za sebou osmou etapu. Z maratonského bivaku jsme startovali z prvního místa, ale výhoda to žádná nebyla. Etapa byla navigačně dosti obtížná. Kamiony jely samostatný úsek beze stop a pokud byly, tak z předchozí etapy a bylo to spíše hodně matoucí. Hned v prvním úseku se nám podařilo udělat navigační chybu a museli jsme se vracet, což pro nás znamenalo první propad pořadím. Potom jsme sice jeli standart, ale kamion Nikolajeva s číslem 502 letěl neskutečně a všem nadělil v cíli pěknou porci minut. Duny se nám tentokrát podařilo zvládnout velmi slušně. Dokonce jsem zvolil jinou stopu než ostatní. Projeli jsme tři obrovské trychtýře z písku a na soupeře za námi tím získali. Pokud by se nám to ale nepovedlo, seděli bychom v některém ze zmíněných trychtýřů dosud. Bez cizí pomoci je téměř nemožné se dostat ven.

Zítra nás čeká volný den, musíme popracovat na autě a pokusíme se poslat více materiálu z aktuálního dění.

Po volném dni nás čeká devátá etapa vedoucí z Iquique do Calamy, se spojovacím úsekem 88 km a RZ dlouhou 451 km. Terén bude asi hodně náročný, užijeme si znovu písek a duny, a v poslední části to budou rozbité a úzké tratě bez možnosti předjíždění.

Kategorie kamionů má za sebou historicky první maratónskou etapu. Posádce Martina Kolomého se nevydařila úplně podle představ, i tak si ale TATRA Buggyra Racing tým v průběžném pořadí polepšil již na osmou příčku. Kolomého to však stálo jazyk!

Číst dál...

Skvělým výkonem se ve druhé části maratonské etapy blýskl Artur Ardavičus. Kazašský pilot, který včera dlouho do noci opravoval prasklé potrubí od turbodmychadla, do dnešní etapy startoval až jako pětatřicátý. A kdo by si myslel, že po noci strávené opravou a přípravou na další etapu v uzavřeném bivaku bez asistenčních vozů a mechaniků pojede v osmé etapě Rallye Dakar 2015 na jistotu, ten byl na omylu. Artur to totiž nevzdal, zabojoval a výsledkem bylo desáté místo, které je vzhledem k předešlým okolnostem fantastické.

Číst dál...

Na chilskou poušť už dávno padla tma, když Zdeněk Gottvald z posledních sil tlačil rozbitou motorku mezi dunami. Propadal se do písku, každou chvíli i se strojem upadl jen proto, aby ho mohl zvednout a pokračovat dál. Na cestu nebylo vidět. Ke konci postupoval rychlostí asi 100 m/hod. Když tři hodiny po půlnoci zajelo motorce přední kolo do prohlubně a posté skončila na zemi, zhroutil se Zdeněk vedle ní. Tu noc v poušti třicet kilometrů před cílem čtvrté etapy skončil pro Zdeňka Gottvalda jeho první Dakar.

Číst dál...

Oba jezdci týmu MRG-SP MOTO David Pabiška a Milan Engel úspěšně absolvovali šest dlouhých etap Rally Dakar 2015. Mají tak za sebou půlku letošního ročníku nejtěžšího závodu světa a v sobotu měli zasloužený den volna a odpočinku.

 

Číst dál...

Magazín Racing Life

Jezdci a týmy

 

 
 

 

 

 

Partneři

Návštěvníci
117
Články
2440
Odkazy
39
Počet zobrazených článků
3838982
Dnes
Včera
Tento týden
Tento měsíc
Minulý měsíc
Celkem
749
1951
6185
29999
75031
3483095

Vaše IP: 54.226.41.91
Server : 2018-01-18 05:17:01

Back to Top