03.jpg

wvef.org
спасибо ivideosoft.com

Pilot kamionu Liaz si třináctým místem vylepšil dakarské maximum a tím považuje svou jezdeckou kariéru za uzavřenou. Bylo chvíli po dokončení závěrečné etapy Rallye Dakar, v níž Vlastimil Vildman (na snímku vpravo) obsadil po boku navigátora Martina Macíka ml. a mechanika Michala Mrkvy v kabině kamionu Liaz třinácté místo. Neskrýval spokojenost, protože se jedná o nejlepší umístění v historii jeho tří dakarských startů. Lepšího se od něj ale fanoušci fanoušci KM Racingu už zřejmě nedočkají, protože osmačtyřicetiletý pilot z Oseka u Hořovic prohlásil, že jeho dakarská mise skončila.

Jak hodnotíš své vystoupení na právě skončeném Dakaru?
Na to, jak to ze začátku vypadalo složitě, jsme dopadli myslím velice dobře. Ke konci jsme už neměli žádné technické problémy, nedělali defekty a dojeli vcelku v pohodě. V závěrečné etapě do Valparaísa jsme jeli hodně opatrně a na jistotu, aby nás nepotkala nějaká zbytečná chyba. Nebyl ani důvod jet ve vysokém tempu, protože za mnou i přede mnou byly velké odstupy, a tak bylo prakticky nemožné, aby nás v měřeném úseku někdo předjel. 

Jak tě těší, že jsi zlepšil své nejlepší vystoupení z roku 2011?
Ze začátku tomu nic nenapovídalo, ale postupně - jak někteří soupeři nabírali ztráty a jiní odpadávali ze závodu - jsme se posouvali dopředu. Měli jsme jsme štěstí i v tom, že se nám vyhnuly poruchy a havárie. O tom ale Dakar je, a proto považuji třinácté místo za ohromný úspěch. Jsem hodně spokojený. 

Jak hodnotíš svůj výkon a jak se ti zamlouvala technika?
Můj přínos na výsledku spočívá v tom, že jsem jel hodně stabilně. Tedy nijak oslnivě, ale na druhou stranu jsem nenabíral žádné ohromné ztráty. To bylo i zásluhou naší perfektně připravené liazky. Z nepříjemných příhod bych uvedl tu, kdy nám v nejdelší etapě z Antofagasty do El Salvadoru odešly na kabině silentbloky, a pak jsme se tam mlátili jako v mixéru. Jinak nás postihly jen drobné nepříjemnosti, s kterými šlo vždycky dojet, což bylo možné i díky tomu jsem auto šetřil. 

Je to tedy tak, že úspěch slavila taktika opatrnější jízdy?
V podstatě ano, ale byl bych nerad, kdyby to vyznělo tak, že jsme jeli jenom opatrně a pomalu. Rychle jsme jet museli, i když samozřejmě ne tak jako kamiony z absolutní špičky. Svůj styl bych popsal jako obezřetný bez nějakého bláznění. Vždycky se mi podařilo včas dobrzdit a neudělat žádnou velkou ránu. Řekl bych, že tohle v našem případě vyhrálo.

Můžeš porovnat všechna svá dakarská vystoupení z hlediska náročnosti soutěže?
Ročník 2011 byl docela dlouhý a těžký. Jelo se asi 4500 závodních kilometrů, což nebylo příliš daleko od právě odjeté soutěže. Rozdíl byl ale v konkurenci, která byla tehdy výrazně slabší, a odpadlo velké množství posádek. Já jel mnohem pomaleji než teď, a i když jsem byl čtrnáctý a dokončil soutěž jako jediný Čech, nebylo to tak docela mou vlastní zásluhou. Loňský Dakar byl zase výrazně kratší, nebyl tak náročný, ale o to byl zase rychlejší. Kilometráž se zmenšila i kvůli zkrácení jedné etapy a zrušení další kvůli povodním. Osmnácté místo padá na vrub našeho zdržení ve třetí etapě. Letos jsme toho proti loňsku najeli skoro dvojnásobně, šestisetkilometrovou etapu nepamatuju. 

Pozoruješ na sobě progres v řidičské zručnosti?
Proti roku 2011 jsem rychlejší, ale to je dané částečně tím, že tenkrát byly cesty víc rozbité než letos. Každý odjetý velký závod je na pilotovi znát, ale myslím, že největší pokrok v řízení u mě nastal mezi ročníky 2011 a 2013. Teď už zlepšení nebylo tak výrazné, protože loni jsem se dostal na určitou kvalitativní úroveň. Letos se sešel můj dobrý výkon s takřka bezchybnou technikou a štěstím, že nás nepotkaly větší karamboly. 

Rallye Dakar 2014 je teprve nedávnou minulostí, ale nedíváš se už dopředu a neláká tě třeba příště nakouknout do elitní desítky?
Už před startem tohoto ročníku jsem byl rozhodnutý, že Dakar jedu naposledy. Myslím, že to tak zůstane, a nevím, co by mě muselo přesvědčit, abych své plány přehodnotil. Letošní zkušenost bude asi konečná. Dálkové soutěže sice úplně neopustím, ale už nebudu závodit, což prohlašuju naprosto veřejně. 

KM Racing Media / min

www.kmracing.cz

 

Magazín Racing Life

Jezdci a týmy

 

 
 

 

 

 

Partneři

Návštěvníci
117
Články
2440
Odkazy
39
Počet zobrazených článků
3837974
Dnes
Včera
Tento týden
Tento měsíc
Minulý měsíc
Celkem
18
1478
3503
27317
75031
3480413

Vaše IP: 54.196.135.90
Server : 2018-01-17 00:26:59

Back to Top