04.jpg

wvef.org
спасибо ivideosoft.com

Artur Ardavičus potvrdil své jezdecké kvality a skvělou stíhací jízdou si zajistil dvanácté místo v cíli deváté etapy Rally Dakar. Tomáš Vrátný dojel devatenáctý. Nejprve jej dlouho zdržoval pomalejší soupeř a pak, v plné rychlosti, vletěl do hluboké díry. Následovaly mocné rány, bílá Tatra 815 se vznesla a drsně dopadla. Ale jede dál…

Měřená část vedená přes poušť Atacama byla velice náročná a kombinovala vše, co jen může Rally Dakar nabídnout. Od rychlých kamenitých úseků přes stupňující se písečné duny až po závěrečný prudký sjezd do Iquique. Ten byl opět velice zrádný. Obě posádky týmu Bonver Dakar Project si však s nástrahami proslulé atacamské pouště poradily skvěle, přestože musely řešit nepříjemné technické problémy a v případě Tomášovy posádky i zmíněnou bouračku.

„Byla to etapa jak šitá pro značku Tatra. Rozbíjecí a v závěru větší duny,“ popisuje Tomáš Vrátný, který do rychlostní zkoušky měřící 422 kilometrů startoval jako sedmnáctý. „Rozjezd jsme měli výborný, jenže už na šestém kilometru jsme dojeli soupeře, který byl pomalejší. Sentinelovali jsme ho mnohokrát, ale neuhnul, ačkoli byl jasně pomalejší. A předjet nebylo kudy, takže nebylo jiné řešení, než být trpělivý a vydržet. Příležitost k předjetí přišla až na sedmdesátém kilometru.“

„Pak jsme valili bomby dál. Vše šlo skvěle, ale na sto pátém kilometru jsme vletěli do obrovské díry. A byl z toho obrovský let. Vykoplo nás to tak dva metry do vzduchu. Nejprve na přední kolo, pak na zadní. To vše ve feshi, v prachu, ve kterém nebylo vůbec nic vidět. Dopad byl hrozný. Ale naštěstí my tři v budce jsme to zvládli v pohodě a auto taky. I když… Járu Miškolciho bolí záda a tatřičce odešly tlumiče, pohnulo se řízení, téměř nefungovalo řazení. Zbytek etapy jsem většinou musel řadit dvěma rukama. Pravačku teď mám jak Pepek námořník… Ale dobré. Moc dobře vím, že jsme měli velké štěstí. Dojeli jsme do cíle, jsme celí, na autě se bude makat do rána, ale mělo by být v pořádku pro další etapu,“ uklidňuje fanoušky týmu Bonver Dakar Project Tomáš Vrátný.

I přes tento drsný přelet nad obří dírou a všechny rány, co jeho bílá osmsetpatnáctka schytala, dojel devatenáctý. O 22 vteřin před Vlastimilem Vildmanem s liazem. Na nejrychlejšího Karginova s kamazem ztratil 1 hodinu, 50 minut a 34 vteřin. V průběžném pořadí je Tomáš Vrátný šestnáctý. Náskok Vildmana, se kterým bojuje o pozici druhého nejlepšího Čecha v kategorii kamionů, ovšem snížil na 1 minutu a 50 vteřin.

Ani pro Artura Ardavičuse a jeho posádku nebyla devátá etapa Rally Dakar vůbec snadná. Pohon 4x4, který mechanici týmu Bonver Dakar Project provizorně zprovoznili, totiž zkušený kazašský závodník mohl používat jen v nejtěžších úsecích. Navíc startoval až z osmadvacáté pozice. Opět však prokázal své jezdecké kvality a vybojoval skvělou dvanáctou příčku. V průběžném pořadí mu patří jednadvacátá pozice, na vedoucího De Rooye ztrácí 11 hodin, 54 minut a 53 vteřin.

„Artur jel fantasticky. Startoval zezadu a vybojoval dvanácté místo. A to jel většinu etapy jen se zadním pohonem a předek zapínal jen v nejtěžších místech. Takže máme radost a těšíme se na další etapu,“ dodává Tomáš Vrátný, který se nyní se svou posádkou připravuje na náročnou desátou etapu.

Povede z Iquique do města Antofagasta. V první části sjedou účastníci slavné dakarské rally včetně obou posádek týmu Bonver Dakar Project ke břehům Tichého oceánu a pojedou takřka 200 kilometrů v náročném písečném terénu. A poté se budou muset vyrovnat s jemným pískem známým jako feš feš. V cíli rychlostní zkoušky měřící 631 kilometrů je čeká majestátní přírodní oblouk La Portuda ležící nedaleko bivaku.

www.bonverdakarproject.com

Magazín Racing Life

Jezdci a týmy

 

 
 

 

 

 

Partneři

Návštěvníci
117
Články
2440
Odkazy
39
Počet zobrazených článků
3840288
Dnes
Včera
Tento týden
Tento měsíc
Minulý měsíc
Celkem
2827
1951
8263
32077
75031
3485173

Vaše IP: 54.163.39.19
Server : 2018-01-18 14:44:00

Back to Top