05.jpg

wvef.org
спасибо ivideosoft.com

Na slavnostní tiskové konferenci u příležitosti úspěšného působení na Dakaru 2013 se Bonver Dakar Project oficiálně rozrostl o nový tým a nového jezdce. Bude jím Artur Ardavičus z Kazachstánu – jezdec, který se dosud ve světě dálkových soutěží profiloval za volantem do té doby neporazitelných vozů Kamaz.

Své zkušenosti bude nyní sdílet s českým týmem a za volantem jednoho z jeho vozů je zúročí nejen při Dakaru 2014, ale i v průběhu celé tříleté spolupráce, která je obsahem kontraktu. Dosud dvounárodní sestava Čechů a Holanďanů se tedy rozroste o tyrkysovou vlaječku Kazachstánu, jejíž národní automobilová federace Artura po celou dobu podporuje, a ten závodí pod značkou týmu Astana. „Jsem rád, že budu spolupracovat právě s tímto společenstvím. Letos skončil můj projekt s továrnou Kamaz, kde jsem měl spoustu dobrých učitelů a hodně jsem toho pochytil. Teď jsem připravený tyto zkušenosti předat novým kolegům,“ byla první Ardavičusova slova po stvrzení kontraktu.

V Dubaji žijící Artur Ardavičus se v kabině týmu Kamaz objevil poprvé na Silk Way Rally 2010 jako spolujezdec Andreje Karginova a společně skončili šestí. O pár měsíců později už stejný kamion, ve kterém seděl při Silk Way, sám pilotoval a při své první účasti v roli pilota kamionu dojel na 8. místě. Vrcholným Arturovým výsledkem zůstává 3. místo na Rallye Dakar 2011, kdy statečně odolával v soubojích se silným týmem de Rooy a vyhrál i jednu etapu, hlavně však v cíli porazil kompletní tovární sestavu Kamazu se všemi piloty, kteří nakonec dominovali letošnímu ročníku. “Arturův příchod zapadá do naší rozvojové strategie, k níž patří stavba nových speciálů pro příští Dakar. Mohu potvrdit, že náš tým bude stavět dva – jeden klasické koncepce a jeden tatrovácký – a Artur Ardavičus bude v budoucnu jeden z nich osobně pilotovat. Jako jezdce světové špičky v dálkových soutěží ho tímto vítám v našem týmu,” řekl při podpisu smlouvy manažer týmu Martin Macík.

První rozhovor s Arturem Ardavičusem jako novým členem Bonver Dakar Project

Jaká je vaše závodnická minulost?

Deset let startuji minimálně pětkrát do roka v různých offroad závodech a v rámci toho jsem poslední tři roky pilotoval kamion Kamaz v Rallye Dakar. Už dva roky také závodím na motorových člunech. Zúčastnil jsem se i mistrovství Evropy a světa.

Jak došlo ke kontaktu se zástupci Bonver Dakar Projektu a k dohodě o spolupráci?

S Tomášem Vrátným jsme se seznámili asi před dvěma roky a pak jsme testovali auta ve Spojených arabských emirátech. Když mi skončila smlouva s Kamazem, Tomáš mi nabídl spolupráci. V Jižní Americe mě seznámil s Martinem Macíkem a domluvili jsme se. Jejich projekt mi připadá zajímavý a perspektivní. Rozhodl jsem se, že do toho s Bonver Dakar Projektem půjdu.

Co očekáváte od spolupráce s převážně českým společenstvím?

Vidím v tom šanci, jak se v budoucnosti prosadit. Samozřejmě je před námi spousty práce, ale cítím i velkou naději do nadcházejícího období. Ještě nebyl čas postavit auto, s kterým bych měl jezdit, ale vím, že máte velmi schopné specialisty v kamionovém oboru. Těším se na naší spolupráci. Věřím, že se všechno podaří, a jednou budeme nejlepší na světě.

Jaké máte představy o výsledcích?

Myslím, že mluvit o výsledcích je ještě hodně předčasné. Jsme na samém začátku cesty. Důležité je dát si konkrétní úkol a správně ho splnit. Když bude auto rychlé a schopné dojíždět v těžkých podmínkách, kvalitní výsledky se určitě dostaví. Nic se ale nesmí uspěchat, v tom musí být závodník trpělivý. Je to asi jako v kasinu. Když přijdeš a myslíš si, že rychle vyhraješ všechny peníze, tak o ty svoje nejspíš za hodinu přijdeš…

Oproti Kamazu budete usedat do odlišného vozu (BDT má v plánu stavbu jedné Tatry a jednoho kamionu DAF). Jaká je to pro vás výzva?

Nemám principiální problém s tím, jestli se bude jednat o kamion s výkyvnými nebo pevnými nápravami. Teď začíná éra nových motorů, a to je daleko důležitější moment než různé typy podvozku.

U vaší národnosti je uváděno, že jste Kazach, ale vaše jméno příliš kazašsky nezní. Můžete to vysvětlit?

V Kazachstánu jsem se narodil a je to moje vlast. Moje matka je Kazaška, ale otec je Litevec. Od něj pochází moje nezvykle znějící jméno, takže jsem trochu takový národnostní hybrid (smích).

 

Bonver Dakar Project

Jiří Vintr, Milan Novotný

Magazín Racing Life

Jezdci a týmy

 

 
 

 

 

 

Partneři

Návštěvníci
117
Články
2440
Odkazy
39
Počet zobrazených článků
3838020
Dnes
Včera
Tento týden
Tento měsíc
Minulý měsíc
Celkem
71
1478
3556
27370
75031
3480466

Vaše IP: 54.196.135.90
Server : 2018-01-17 00:34:47

Back to Top