05.jpg

wvef.org
спасибо ivideosoft.com

První nasazení nové platformy Bonver Dakar Projectu bylo více než úspěšné. Stali jsme se nejúspěšnějším českým týmem na letošní Rallye Dakar, měli jsme ve svých řadách nejlepšího českého účastníka, Martina Kolomého, všechny naše kamiony, které dojely závod, se umístily v TOP20, motocyklista David Pabiška dokončil i svůj šestý Dakar v řadě.

Ukázalo se, že myšlenka, s níž Bonver Dakar Team vznikl, totiž vzájemná podpora kvalitních posádek, je životaschopná a praxe se ukázala být ještě zajímavější. 35. ročník Rallye Dakar je za námi. Cíle, s nimž Bonver Dakar Project do závodu vstoupil, byly naplněny. Martin Kolomý dosáhl na nejlepší celkové umístění od 4. místa Martina Macíka z roku 2010. "Fungování velkého týmu a vzájemná podpora nejen mezi posádkami kamionů, ale i kamionérů vůči motocyklistům, byla nad očekávání dobrá. Je to pro nás povzbuzení do další práce, nejen té technické a vývojové, ale také jezdecké," říká šéf týmu Martin Macík.

Martin Kolomý se pohyboval v popředí výsledkové listiny už od první etapy. Po celou dobu závodu jej zdobily vlastnosti, které jsou na Dakaru nejdůležitější, totiž konzistentnost, spolehlivost a psychická odolnost. Po polovině soutěže se dokonce pohyboval na druhém místě v kategorii kamionů, ale drobné technické problémy v závěru spolu s drtivým útokem soupeřů znamenaly těsný pád na páté místo, které je však stejně Martinovým dosavadním maximem na Dakaru. Martin Kolomý je nejlépe postaveným českým účastníkem už druhý rok po sobě!

David Pabiška úspěšně dokončil i svůj šestý Dakar. Po pomalejším začátku postupně stoupal výsledkovou listinou až na konečné 39. místo. Je jediným českým motocyklistou, který dotáhl do úspěšného cíle všechny své dakarské účasti.

Tomáš Vrátný obětoval svůj celkový výsledek na pomoc ostatním týmovým kolegům. Nejprve naložil nepojízdný motocykl Honzy Veselého a odvezl ho do bivaku i za cenu velkého zdržení, v závěru soutěže táhl z pouště a dun do bivaku na laně momentálně porouchaný Liaz Vlasty Vildmana. Tomášovo konání tak naplnilo nejen původní vizi založení Bonver Dakar Projectu, ale také základní principy dakarského závodění, na nichž se tato soutěž stala legendou v 80. letech minulého století. Vlastimil Vildman spolehlivě dokončil i svůj druhý Dakar v roli pilota – zmíněné technické problémy dva dny před koncem ho odsunuly o pár míst dozadu, jinak by byl schopný svůj výsledek z prvního Dakaru v roce 2011 zopakovat. Marek Spáčil startoval se starší technikou, která nefungovala vždy ideálně, přesto dokázal nakukovat do první patnáctky, a ještě pomáhal soupeřům i týmovým kolegům i za cenu ztráty vlastního umístění.

Soutěž nedokončili tři jezdci, sdružení po Bonver Dakar Projectem. Motocyklista Jan Veselý odstoupil po závadě na elektronice svého motocyklu Yamaha, navzdory tomu, že obětaví mechanici dokázali jeho stroj zprovoznit na start další etapy. Jaroslav Valtr, který byl velkou nadějí týmu pro první desítku, odstoupil po nevysvětlené závadě motoru, ale už se těší na ročník 2014. A konečně, Marcel Schoo, náš holandský kolega, sice ukazoval, že nová Tatra Phoenix je solidním klientským speciálem, a pohyboval se v polovině druhé desítky, poté ho však zastavila havárie, a tak nestihl naplno ukázat skutečný potenciál nové tatrovky. Všechny tři nové motory Gyrtech Rally Power z produkce truckerské stáje Buggyra soutěž dokončily a patřily mezi nejkvalitnější agregáty v užší kamionové špičce.

Samotný Dakar 2013 potvrdil sílící trend posledních dvou jihoamerických Dakarů. Šlo o nejrychlejší a nejvyrovnanější Dakar v historii, s minimálními časovými rozestupy v první desítce celkového pořadí. Sebemenší chyba, technický problém či drobná porucha má citelné důsledky v umístění posádky, a to nejen etapovém, ale i celkovém. Původní maratónský charakter soutěže se postupně vytrácí a jeho místo zaujímá rychlost. Dakar se stal jakousi formulí 1 offroadového závodění, s maximálním nasazením asistencí, ale i nasazení jezdeckého v jednotlivých etapách. "Pro nás to znamená dvě věci: jednak dál pracovat na technickém vývoji a jednak se dále věnovat rozvoji jezdců. Rozvíjet budeme spolupráci s výrobcem motorů Buggyra, jejíž výrobky se rovněž ukázaly jako životaschopné a ukázalo se, že je to dobrá cesta," dodává Macík.

Bonver Dakar Project tedy má na čem stavět a bude se dále rozvíjet. Dakar 2013 byl solidním základem pro další technický, sportovní a manažerský rozvoj celého týmu.

KM racing

Magazín Racing Life

Jezdci a týmy

 

 
 

 

 

 

Partneři

Návštěvníci
117
Články
2440
Odkazy
39
Počet zobrazených článků
3838024
Dnes
Včera
Tento týden
Tento měsíc
Minulý měsíc
Celkem
75
1478
3560
27374
75031
3480470

Vaše IP: 54.196.135.90
Server : 2018-01-17 00:35:11

Back to Top