04.jpg

wvef.org
спасибо ivideosoft.com

Všechny závodní speciály s motory Gyrtech v cíli nejslavnější a nejnáročnější dálkové soutěže planety. Trio Martin Kolomý, Marek Spáčil a Tomáš Vratný v elitní dvacítce. Martin Kolomý jako nejúspěšnější český jezdec celkově pátý. Jak vidno, premiéra Buggyry v roli dvorního dodavatele motorů do dakarských závodních speciálů dopadla nad očekávání!

Podle Davida Vršeckého, který okusil, byť jen krátkodobě slasti a strasti Dakaru před dvěma lety, patří mezi velké vítěze letošního závodu technický ředitel Buggyry Robin Dolejš. „Musím před Robinem smeknout. Dokázal v průběhu celé soutěže za velmi komplikovaných podmínek udržet v chodu motory tří kamiónů, jeden z nich bojoval prakticky až do konce závodu o stupně vítězů. Hodnotím to jako výkon na hranici lidských možností,“ prohlásil na Robinovu adresu dvojnásobný mistr Evropy v závodech tahačů. „Když už jsme do Dakaru, tedy marketingově a mediálně velmi zajímavého projektu šli, měli jsme jasno v tom, že nově vzniklému Bonver Dakar Projectu poskytneme v osobě Robina maximální možnou technickou podporu. Jsem rád, že se tato naše strategie vyplatila. Na základě zkušeností a zisku nových dat jsme schopni motor doladit do stádia maximální spolehlivosti,“ dodal týmový manažer Jan Kalivoda.

Sám Robin Dolejš pak cítil především satisfakci z vítězného souboje s automobilkou MAN, která se Dakaru zúčastnila s obdobným motorem. „Na okruzích nás teď třikrát v řadě porazili, jeden z jezdců jejich týmu se před startem vyjádřil o našich motorech s mírným despektem. Musím se vůbec podívat, jak chlapec dojel. Pokud tedy vůbec dojel. Zatím na to nebyl čas,“ řekl Robin se smíchem po strastiplném letu z chilského Santiaga do Prahy.

Přestože Dakar skončil před několika dny, spřádá Robin Dolejš a s ním managament Buggyry plány na příští ročník dakarské rallye. Přitom ovšem může vycházet z podstatné zkušenosti. Dva týdny v mimořádně náročných podmínkách prokázaly, že se motory Gyrtech mohou směle měřit s produkcí všech světových automobilek. „Po konci letošního Dakaru vím, že naše motory vydrží nejen veškerá úskalí s Dakarem spojená, ale z hlediska výkonu máme na to být nejlepší,“prohlásil. Jak vzápětí dodal, musel všechny „své“ jezdce v průběhu soutěže krotit. „Znovu opakuji, že Martin Kolomý má na to vyhrávat etapy a dokonce celý Dakar. S výjimkou jediné, nutno říci banální závady, na kterou reagoval motor přepnutím do nouzového režimu, jsme v průběhu celé soutěže neměli s agregáty podstatnější problém. Přestože jsme vycházeli z toho, že s motory nemáme z objektivních důvodů patřičné zkušenosti a snad ani v jednom případě nevyužili maximálně jejich potenciál, sváděl Martin úspěšné souboje s těmi nejlepšími. To o něčem vypovídá.“

Podle technického ředitele Buggyry bude potřeba zapracovat na řadě detailů, které však mohou sehrát v konečném důsledku rozhodující roli. „Máme za sebou stěžejní krok. Všechny účastníci soutěže kamiónů budou muset přecházet na nižší objemy motorů a nic neprověří jejich kvalitu tak jako Dakar. Ostatně přesvědčil se o tom i Kamaz, jehož letošní prototyp závod nedokončil. V tomto ohledu máme díky letošní účasti značný náskok. Prokázali jsme patřičnou sílu, čemuž odpovídá i zájem, který naše motory vzbudily v řadách převážné většiny účastníků.“

Buggyra

Magazín Racing Life

Jezdci a týmy

 

 
 

 

 

 

Partneři

Návštěvníci
117
Články
2440
Odkazy
39
Počet zobrazených článků
3838015
Dnes
Včera
Tento týden
Tento měsíc
Minulý měsíc
Celkem
66
1478
3551
27365
75031
3480461

Vaše IP: 54.196.135.90
Server : 2018-01-17 00:34:16

Back to Top