06.jpg

wvef.org
спасибо ivideosoft.com

Rallye Dakar 2013 je minulostí. Do jejího cíle v chilské metropoli Santiagu dorazilo šest českých strojů. Největší účast jsme tradičně měli v kategorii kamiónů, kde skončil Martin Kolomý s Tatrou na pátém místě. Je to úspěch? A byl letošní dakarský ročník těžší než ty předchozí?

O každém dakarském ročníku se říkává, že byl nejtěžší v historii. Na start toho letošního s délkou 8,5 tisíce kilometrů se postavilo 449 závodních strojů. Do cíle nedorazila třetina z nich. Při nejtěžších dakarských ročnících to však byla celá polovina.

I z toho se dá vyčíst, že tentokrát pořadatelé zvolili méně náročnou trať. Potvrzuje to i čerstvý vítěz kategorie aut Francouz Stéphane Peterhansel. „Musím říct, že letošní Dakar byl středně těžký. Byl však nejlepším ročníkem v Jižní Americe. Už první etapa na území Peru byla nádherná v písečných dunách, nebyla jednoduchá a připomínala některé africké etapy.

Potom byly etapy s různými kaňony. Zažili jsme taky trať, na které jezdí auta mistrovství světa v rallye. Ta byla velmi pěkná. Prostě od začátku rallye Dakar v Jižní Americe to byla jednoznačně nejlepší trať,“ popsal Peterhansel.

Z osmi českých strojů na startu dva cílem v Santiagu neprojely. Motorkář Jan Veselý skončil kvůli tomu, že ho do cíle odvezl kamión Tomáše Vrátného, protože jeho Yamaha měla technickou závadu. Ta vyřadila ze závodu i Liaz Jaroslava Valtra. David Pabiška dojel ve velké konkurenci motocyklů na solidním 39. místě.

Slušné je i umístění dvou Liazů a jedné Tatry ve druhé desítce pořadí kamiónů. Konkurence v této kategorii se totiž rozrůstá. Hořkou příchuť má šesté místo Aleše Lopraise, který měl banální problém s baterií, kvůli němuž nabral dvouhodinovou ztrátu. Kdyby k tomu nedošlo, mohl myslet i na vítězství.„Princezna jela jako hodinky až do páté etapy, kdy přišel problém s baterií. Kdyby nebyl, tak s přehledem kontrolujeme kategorii z vedoucí příčky. Takhle se však na Dakaru dívat nedá,“ okomentoval Aleš Loprais.

Své jezdecké kvality na Dakaru letos potvrdil loni sedmý Martin Kolomý. Držel se dokonce několik etap na druhém místě. I jeho však potrápily v konci soutěže technické problémy, které ho odsunuly na pátou příčku.

„S pátým místem jsem určitě spokojen. Nevyhnuly se mi technické problémy v posledních třech etapách – nevydržela to elektronika, motor a včera mi prasklo řazení. To se může stát každému a jen těžko to lze ovlivnit. To je prostě technika. Mrzí mě, že jsem si druhé místo neudržel, ale s tím už nic nenadělám,“ řekl Kolomý.Z českého pohledu tedy byl 35. dakarský ročník úspěchem. Tím spíš, že se konečně vyhnuly našim posádkám nehody. V každém z předešlých jihoamerických ročníků totiž Češi měli alespoň jednu těžkou.

Jan Říha

Magazín Racing Life

Jezdci a týmy

 

 
 

 

 

 

Partneři

Návštěvníci
117
Články
2440
Odkazy
39
Počet zobrazených článků
3838011
Dnes
Včera
Tento týden
Tento měsíc
Minulý měsíc
Celkem
62
1478
3547
27361
75031
3480457

Vaše IP: 54.196.135.90
Server : 2018-01-17 00:33:47

Back to Top