01.jpg

wvef.org
спасибо ivideosoft.com

Manažera KM Racingu i celého Bonver Dakar Projectu Martina Macíka jsme se krátce předtím, než Vlasta Vildman odjel k cílové rampě, zeptali na pár dojmů z proběhnuvšího ročníku…

Takže Martine, cíl soutěže je tady, jaký to byl ročník?

V první řadě extrémně rychlý a také velmi krátký. Únavné byly přejezdy asistencí, ale jednotlivé speciálky byly opravdu krátké. Důvodem je jednak to, že těch lidí na trati je čím dál tím více a pořadatelé se je snaží logisticky dostat vždy na jedno místo. I tak se však setřel maratónský původ tohoto závodu, a to naši závodníci nevzali s povděkem. Vlasta Vildman mi nejednou řekl, že by jel ve speciálce klidně i dalších 300 kilometrů, kdyby to bylo možné. Délky pouštních etap se také zkrátily a ubyly dunové úseky, což je docela škoda.

Jak zpětně hodnotíš fungování Bonver Dakar Projectu v jeho pilotní verzi?

Lidsky to fungovalo nad očekávání skvěle. Ukázalo se, že jde o dobrou a životaschopnou myšlenku a zásadní negativa se neprojevila. Myšlenka tedy pokračuje. Budeme se muset zaměřit na celkovou koordinaci, třeba uspořádání asistencí, jednotné postupy uložení dílů v nich, musíme nacházet synergické efekty. To jsou ovšem už úkoly manažerské a pro mě velká výzva do budoucna. Výsledek je velice dobrý – cíle jsme si splnili a máme nejlepšího českého účastníka mezi kamiony. Také mě stále těší, že to moje 4. místo z roku 2010 je stále nejlepším výsledkem českého kamionu na jihoamerických Dakarech, i když bych se nezlobil, kdyby jel zrovna letos někdo z našich týmových jezdců překonal.

Pojďme k jezdcům – nejdříve motocyklisté…

Honza Veselý odstoupil bohužel příliš brzy, takže nelze jeho vystoupení zhodnotit optikou celého závodu, měl bohužel smůlu na neobvyklou technickou závadu. David Pabiška zajel svůj standard. Pro něj bohužel je ten závod v této podobě příliš krátký. V dlouhých dunových etapách by se více našel a v závěru mu to začalo jet na umístěních, kam dlouhodobě patří. On je takový “držák” jezdec a v delších etapách mohl postoupit výše..

A jsme u kamionů – nejdříve Martin Kolomý…

Martin vyzrává a projevuje se u něj trvalý vzestup. Pro další rozvoj potřebuje víc za celý rok najezdit. Projevila se u něj výborná psychika, když se nenechal rozhodit provokacemi některých soupeřů a držel se toho svého. V závěru jej někteří přesprintovali, ale všechno to byli jezdci, kteří mají v těchto soutěžích naježděno mnohem více, mohli si dovolit jet věší hranu.

Vlasta Vildman zajel svůj standard – počítali jsme s tím, že by se mohl umístit na pozicích, kde skončil posledně. Nakonec by se tak i téměř stalo, nebýt problému ve 12. etapě. Vlastovo auto je podvozkově ve výborném stavu. Nebýt té rány od Elfrinka z boku, dojelo by prakticky bez poskrvrny. I Vlasta jel asi o 30 procent rychleji, ale ten závod vydatně zrychlil celý…

Tomáš Vrátný i Marek Spáčil zajeli na své možnosti dané technikou i událostmi dobře.

Hodně se hovořilo motorech CAT/Buggyra…

Tato cesta se ukázala jako správná a budeme ji dále rozvíjet. Jeden z nich půjde do Jardova Liazu – autu jinak nic není, už v dubnu může Jarda Valtr začít testovat.

Asi se dostáváme k tomu, co bylo největším zklamáním letošního ročníku…

Ano, tím bylo Jardovo odstoupení. Jsem z toho i nadále velmi smutný, a to z více důvodů. Jednak jsme dali dohromady posádku, která si lidsky velmi sedla a výkonově jí to opravdu šlo. Také jsme mohli vyzkoušet reálný celkový potenciál tohoto vozu, který je technicky už skutečně na výši, ale brzké odstoupení nám zkřížilo plány. No a v neposlední řadě mě to mrzí proto, že tomu autu jsme věnovali neskutečně péče v přípravě a dodnes nevíme, jaká závada nás vlastně vyřadila. Přitom tomu motoru jsme se věnovali po technické stránce více než kdy předtím a s jeho připraveností jsem byl opravdu spokojený.

Řekli vám už pořadatelé něco o příštím ročníku?

Je prakticky potvrzeno, že start bude v Argentině, nejlépe asi v Buenos Aires. Lidé, kteří se tím zabývají, nám také řekli, že výhoda přítomnosti přístavu Delta Dock je obrovská. My jsme z Argentiny letos neměli nejlepší pocit – propukla tu velká ekonomická krize a inflace, všechno, hlavně nafta, stojí dvakrát tolik, co vloni. Naopak Peru mě mile zaujalo svým vzestupem – kromě toho, že nabídlo nejhezčí etapy. Chile bylo v pořádku a věci tu fungují.

Co myslíš, že rozhodlo o tom, že nakonec vyhráli znovu Rusové?

Vyježděnost pilotů. Po technické stránce se špička vyrovnává, byť samozřejmě Kamazy představují naprostý vrchol tohoto sportu. Ale v závěru, když šlo do tuhého, mohli si dovolit opravdu zapnout naplno a byli si jistí tím, jak jedou. Jejich tým je perfektně organizovaný, věci fungují naprosto přesně, panuje tam až německá disciplína.

Kdy se vracíte domů?

Jedeme na několik skupin – někteří kluci už odjeli těsně po pódiu, my je budeme následovat pozítří a kluci z Czech Dakar Teamu přiletí domů ve čtvrtek 24. ledna.

Díky za rozhovor.

Jiří Vintr

Magazín Racing Life

Jezdci a týmy

 

 
 

 

 

 

Partneři

Návštěvníci
117
Články
2440
Odkazy
39
Počet zobrazených článků
3838026
Dnes
Včera
Tento týden
Tento měsíc
Minulý měsíc
Celkem
77
1478
3562
27376
75031
3480472

Vaše IP: 54.196.135.90
Server : 2018-01-17 00:35:23

Back to Top