09.jpg

wvef.org
спасибо ivideosoft.com

Nebýt rodiny a fanoušků, Aleš Loprais by z rallye Dakar odstoupil po technických problémech v páté etapě. Poslední etapu dojel  pozdě v noci  do cíle 35. ročníku na šestém místě. Ovšem i tak může být spokojený.

 

Se starší Tatrou, kterou pojmenoval Princezna, vybojoval etapové vítězství a patřil po celou dobu soutěže k nejrychlejším kamiónům. Jeden smolný moment ho však vyřadil z boje o celkové prvenství.


Aleši, pocity z právě zakončeného ročníku jsou pro vás asi rozporuplné. Zažil jste etapové vítězství, ale také obrovskou smůlu.

„Musím se dívat jen na ty pozitivní věci: vyhráli jsme etapu, byli jsme v celkovém vedení kamiónů. Princezna jela jako hodinky až do páté etapy, kdy přišel problém s baterií. Kdyby nebyl, tak s přehledem kontrolujeme z popředí kategorii. Tímto způsobem se však na Dakar dívat nedá. Ja pořád opakuji, že pro bramborovou medaili jsme nepřijeli, takže čtvrté místo pro mě znamená nedojet. Takhle to mám prostě nastavené a jiný asi nebudu. Samozřejmě umístění v top 10 nebo top 5 je skvělé, ale mě zajímá jen bedna. Budeme tedy bojovat dál a těšit se na příští ročník.“


Když se díváme do budoucna, nemůžeme opomenout vaši novou tatrovku, která je právě v dílnách. Představte nám ji.

„Opět bude červená. Bude rychlejší, modernější a hlavně lehčí. Letos jsme jeli se zátěží o 500 kilogramů větší a do toho jsme měli o 1000 Nm nižší točivý moment než ostatní kamióny v první desítce. I přesto jsme dokazovali, že se s tím autem dá jet velice rychle.“

 

Jaký byl nejhorší moment na letošním ročníku?

„Rozhodně ta vadná baterie. Hned jsem volal domů, abych je ujistil, že se nám nic nestalo. Upřímně, byl jsem rozhodnutý, že ze závodu odstoupím, ale podpora rodiny i fanoušků mi pomohla, abych to nedělal. Nakonec jsme se ještě důstojně poprali s konkurencí a získ několika etapových vavřínů je toho důkazem.“

 

Máte nového belgického navigátora Serge Bruynkense. Byl jste s ním spokojen?

„Určitě. Narovinu mohu říct, že lepšího jsem doposud něměl.“

 

Ročník 2013 je za námi. Co příští Dakar 2014? Odnesete si do něj nějaká zlepšení pro auto?

„Máme spoustu věcí, které by šly zlepšit. Náš největší problém však je, že jsme malý tým a nemáme za sebou rychlou asistenci v závodě. Na druhou stranu jdeme do toho po hlavě a nebojíme se ničeho. Jednou to prostě musí vyjít,“ uzavírá Loprais.

 

Honza Říha

Magazín Racing Life

Jezdci a týmy

 

 
 

 

 

 

Partneři

Návštěvníci
117
Články
2440
Odkazy
39
Počet zobrazených článků
3838025
Dnes
Včera
Tento týden
Tento měsíc
Minulý měsíc
Celkem
76
1478
3561
27375
75031
3480471

Vaše IP: 54.196.135.90
Server : 2018-01-17 00:35:17

Back to Top