09.jpg

wvef.org
спасибо ivideosoft.com

Martin Kolomý dojel se svou Tatrou na skvělém pátém místě a mohlo to být ještě lepší, kdyby nebylo několika nešťastných událostí, doslova smůly - například utržená řadicí páka. Ale i tak jeho Tatra získala nejlepší české umístění na letošním ročníku nejnáročnější rallye světa.

Loprais se starším kamionem dojel na šestém místě a kdyby nebylo nešťastného problému s baterií na začátku rallye, mohlo být všechno jinak. I tak je ale skvělé, jak proháněl světovou špičku.

A do cíle dojely další tři české kamiony - Spáčilův na 16. místě, Vildman na 18. místě a Vrátný na 20. pozici. Myslím že udělali letos maximum a jen smůla jim zabránila probít se před Kamazy, které obsadily první příčky. Speciálně za pozornost stojí fakt, že Martin Kolomý se držel na druhém místě celkového pořadí a Loprais dokonce vyhrál etapu. Na rozdíl od loňského roku byly české kamiony také mnohem více vidět ve výběru materiálu na Eurosportu a budily zaslouženou pozornost i mezi diváky a pochopitelně fotografy.

Škoda jen že jsme neměli zastoupení v autech a především ve čtyřkolkách. Uvidíme příští rok, myslím že nějaké buginy s českou vlaječkou by se na startu objevit mohly.

Co ještě dodat?

Opravdu mě mrzí nešťastná cívka Honzy Veselého, který se na rallye moc těšil a připravil krásnou motorku bez použití nějakého drahého továrního kitu. Je zbytečné říkat kdyby... (kdyby měl náhradní, kdyby se rozhodl poprosit o odtah některou ze čtyřkolek na chvostu startovního pole, když kolem projížděli, kdyby risknul odtah do bivaku nebo alespoň část cesty jel na laně...).

Dakar je prostě takový jaký je, občas není moc fér, občas dělá nelogická rozhodnutí ASO, občas se zblázní počasí nebo má jezdec nebo řidič prostě smůlu... ale nikdo nemůže pochybovat o tom, že je to závod mimořádně náročný s nejlepším mediálním pokrytím a člověka nutí neustále to zkoušet a nevzdávat.

 

Poslední etapa

Cílové výsledky jsou tedy Despres, Faria +10:13, Lopez +18:48, Jakeš +23:54.

Lopezův čas zahrnuje 15 minut penalizace za včerejší výměnu motoru (viz foto z dnešního dne), kterou tým ASO, který dělá oficiální zpravodajství na dakar.com označil za navigační chybu a způsobili tím naději, že by se pořadí mohlo změnit. Despres vyhrál celý Dakar s jediným etapovým triumfem. Celý týden se držel vzadu a neriskoval, v druhé části kontroloval pozice ale zase zbytečně neriskoval. Z Limy do Santiaga jel na jeden motor.

Nějaké další zajímavosti - Simon Pavey (znáte z videa Race to Dakar - Závod do Dakaru - s Ch. Boormanem) dokončil svůj sedmý Dakar na průběžném 55. místě. Paul Anders Ullevalseter dojel do cíle na 16. místě. Byl to jeho 10 dojezd do cíle Dakaru a poprvé nedokončil v první desítce.

Olivier Pain dokončil jako nejlepší jezdec se strojem Yamaha na 6. místě, Rodrigues a Pizzolito 7. a 8., což jsou celkem velmi solidní příčky pro tým HRC.

Goncalves na 10. místě pro Husqvarnu, což bude asi trošku zklamání. Kompletní přední příčky až do pátého místa obsadili jezdci na KTM - bývalý nosič vody Marca Comy, Pedrero, skončil totiž celkově pátý.

Možná si na začátku akce vzpomenete na jméno Manuell Lucchese - ten jak neměl do poslední chvíle motorku, vezl náhradní motor v kufru v letadle a proclíval ho jako hudební nástroj a první dny závodu neměl kde spát, tak ho k sobě vzal jeden fanoušek domů atd. Tak tento jezdec dokončil závod na 85. místě průběžného pořadí! Mimořádný výkon, když se vezme v úvahu, že neměl téměř nic a nulové zázemí.

Magazín Racing Life

Jezdci a týmy

 

 
 

 

 

 

Partneři

Návštěvníci
117
Články
2440
Odkazy
39
Počet zobrazených článků
3838689
Dnes
Včera
Tento týden
Tento měsíc
Minulý měsíc
Celkem
1589
1478
5074
28888
75031
3481984

Vaše IP: 54.227.6.156
Server : 2018-01-17 19:16:46

Back to Top