08.jpg

wvef.org
спасибо ivideosoft.com

Druhou nejlepší etapu zajel v průběhu letošního ročníku Rallye Dakar motocyklista David Pabiška. Ve speciálce z Copiapó do La Sereny s papírovou délkou 441 kilometrů dosáhl na 36. nejlepší čas a v celkovém pořadí nakoukl do první čtyřicítky, je totiž třicátý osmý.

Liberecký závodník potvrdil, že mu velmi sedí obtížné etapy s dunovými poli, spíše než ryze rychlostní úseky. "V dunách nemám problém, po našich testech v Tunisku v nich jezdím dokonce i poměrně rád. Na začátku etapy jsem měl menší navigační problém, potom už vše probíhalo dobře. Motorka jela výrazně lépe než v minulých etapách a ani jsem nemohl věřit, že mi mechanik Martin Malát neměnil motor, tak jela motorka lépe. Může za to asi i lepší benzín tady v Chile, ta změna byla poznat hned od natankování. Teď už chci v klidu a pohodě dojet až do cíle v Santiagu," řekl David v cíli etapy.

Posádka Vlasty Vildmana pojala jako hlavní prioritu po problémech s motorem v předešlé etapě, kdy musela být do cíle za dost dobrodružných okolností dotažena Tatrou Tomáše Vrátného, dokončení soutěže. Do cíle v La Sereně dojela devatenáctá a celkově stojí o příčku výše. "měli jsme jeden kritický okamžik, kdy v prachu od osobního auta před námi nebyla vidět zatáčka a my jsme na poslední chvíli zastavili před třímetrovou kamennou strží, kam se náš kamion mohl zřítit, od té doby šlo všechno dobře. Závěrečná pasáž byla naopak extrémně rychlá a moc času se na ní nahnat nedalo," dodal hořovický jezdec v cíli.

Ostatní posádky Bonver Dakar Projectu dojely také do cíle. Celý tým se soustředí na udržení 5. místa pro Martina Kolomého, jehož zdržely v etapě problémy s rozpadlým kloubkem řazení, kluci museli opravovat a ztratili u toho 10-15 minut. Celý závěrečný úsek za neutralizací pak už odjeli v časech plně srovnatelných s úzkou špičkou. Martin nakonec nezasáhl do vypjatých bojů o pódium, kde se po celou etapu rvali o vteřiny Karginov s de Rooyem. Nizozemci to nebylo nic platné, Karginov znovu vyhrál a ruská mašina má zatím celé stupně vítězů. Jenže i Martin je od 3. místa vzdálen pouhých 13 minut! Situace je napínavá a zdá se, že ruská sborná se znovu prosazuje, ale novou zbraní. Ve vyrovnané špičce zajela dosud nejstabilněji a s nejmenším počtem výkonnostních výkyvů.

Marek Spáčil figuruje v absolutním pořadí na velmi slušné 15. příčce, a to i se služebně starším kamionem, který navíc celý závod zápasí s menšími technickými problémy a v dunách s nefungujícím centrálním dofukováním kol, což znamená velké zdržení. Tomáš Vrátný jako lídr skupiny uzavírá pole BDP se v průběhu závodu obětoval pro pomoc týmovým kolegům, ale také uzavírá první dvacítku.

Závěrečná etapa do Santiaga ponese jen 128 kilometrů rychlostní zkoušky, rozdělené další 200 kilometrů dlouhou neutralizací, její druhý díl má být spíše exhibiční. Písek a kameny vystřídá šotolina a technické úseky. Ještě mnoho věcí se může stát na trati letošního sprinterského Dakaru...

 

Jiří Vintr

Magazín Racing Life

Jezdci a týmy

 

 
 

 

 

 

Partneři

Návštěvníci
117
Články
2440
Odkazy
39
Počet zobrazených článků
3838681
Dnes
Včera
Tento týden
Tento měsíc
Minulý měsíc
Celkem
1578
1478
5063
28877
75031
3481973

Vaše IP: 54.227.6.156
Server : 2018-01-17 19:15:16

Back to Top