06.jpg

Sedmá etapa Rallye Dakar zavedla závodníky do Argentiny přes silniční andský průsmyk Paso de Jama ve výšce 4975 metrů. Kromě známých potíží z dýcháním znamenala také patřičné snížení výkonu všech vozidel a hlavně těžce naložené asistence si v horách užily své. "Do Salty jsme jeli 12 hodin, bylo to naprosto vyčerpávající," líčí obtížnost asistenčního přesunu šéf KM Racingu Martin Macík, který řídí asistenční kamion MAN, a ještě má za sebou vlek s naloženým kamionem Jaroslava Valtra.

Číst dál...

Dnešní etapa ze Salty do San Miguel De Tucumán je pro kamiony zrušená z důvodu průtrže mračen a následné zaplavení speciálky, kde se měla odehrávat. Stejně tak je zrušená PRVNÍ část etapy pro motorky, čtyřkolky a auta.

Číst dál...

Prach, vedro a spartánské podmínky – tak vypadaly v dosavadním průběhu rallye Dakar v Jižní Americe bivaky. Tedy obrovské kempy, kam se musí vejít všichni účastníci i se závodní technikou a vrtulníky. Tady spí, jí a připravují se na start další etapy. Včerejší příjezd do bivaku v argentinské Saltě byl pro všechny šokem. Jako by se ocitli na dovolené.

Číst dál...

Aleš Loprais s kamionem Tatra obsadil druhé místo v sedmé etapě Rallye Dakar, která účastníky zavedla z Chile do Argentiny. Martin Kolomý se s další Tatrou posunul v průběžném pořadí na třetí pozici, když předstihl Rusa Ajrata Mardějeva.

Číst dál...

Řidič a navigátor odstoupivšího kamionu Liaz stáje KM Racing budou zbytek Rallye Dakar sledovat z domova. V pátek v 14.30 skončila přistáním na Letišti Václava Havla Praha účast pilota Jaroslava Valtra a navigátora Josefa Kaliny na letošní Rallye Dakar.

Číst dál...

Již od rána stoupali závodníci i jejich doprovod do And. Včera se dostali až do nadmořské výšky bezmála pěti tísíc metrů nad mořem, ve které se nachází nejvýše položený argentinský horský průsmyk. Celý měřený úsek se sice jel o něco níže, přesto se nadmořská výška pohybovala v rozmezí 3400 až 3900 metrů. Jednalo se o velmi rychlou zkoušku.

Číst dál...

Krátké intermezzo na území Chile před prvním přejezdem And zvládla zbývající posádka KM Racingu výborně. Speciálku, která měla být nejdelší v závodě, ač byla nakonec poněkud degradována vloženou neutralizační zónou (mimochodem, závodníci v ní mohli poprvé využít možnost pomoci asistenčních vozidel, jako v rallyové servisí zóně), dokončil na 15. místě a na stejnou pozici postoupil i v celkovém pořadí.

Číst dál...

První rychlostní zkouška v Chile zavedla účastníky zpět do pouště Atacama. Dvě třetiny trati čelili písku a dunám. V další části se závodníci opět potkávají s velmi jemným pískem typu fesh-fesh. Den to byl velmi náročný, zejména po komplikacích, které měli včera Aleš, Serge a Radim. Nejen oni, ale i mechanici a celý doprovod týmu toho moc nenaspali.

Číst dál...

Bez předního skla, s prachem až za krkem, v lyžařských brýlích a se ztrátou blížící se dvěma hodinám. Marek Spáčil doplatil v 6. etapě Rallye Dakar na to, že pomáhal Marcelovi Schoo z Nizozemska, který se skulil se svou Tatrou ze svahu. Když potom doháněl ztrátu, boural. Šestá ze čtrnácti etap Dakarské rallye byla konečnou pro jednu z posádek českého Bonver Dakar Projectu.

Číst dál...

Hned dva české kamióny při šesté etapě rallye Dakar měly nehodu. Liaz Marka Spáčila přišel o přední sklo po nárazu do kamiónu, který prudce zabrzdil za horizontem. Další Liazka to schytala z boku přímo na písečné duně. Za jejím volantem byl Vlastimil Vildman, který se na svého soupeře nemohl zlobit.

Číst dál...

Když se jede Dakar v Chile, je vždy nebezpečný domácí jezdec Francisco Contardo Lopez, tvrdil už před začátkem soutěže největší favorit Cyril Despres. A jeho slova se dnes potvrdila. Lopez vyhrál šestou etapu, která se především odehrávala v poušti Atacama. V průběžném vedení ale zůstává Francouz Olivier Pain na Yamaze. Dakar má už ale za sebou i první letošní tragédii...

Číst dál...

Šesti-násobný vítěz dakarské rallye má bohaté zkušenosti s náročným terénem a také toho ví hodně o "závodění" a Dakaru obecně. Zajímá Vás pohled Karla na jednotlivé etapy?

Číst dál...

V brzkých ranních hodinách budou závodníci a týmy stoupat v konvoji vzhůru do And. Přitom se dostanou do nadmořské výšky 4.975 metrů, ve které se nachází nejvýše položený argentinský horský průsmyk.

Číst dál...

Odjakživa k Rallye Dakar patřila vedle boje o čas také nezištná pomoc těm, kteří se ocitli v nouzi. Ubývá jí, ale každý rok se příklady najdou. I letos. Martin Macík, týmový šéf Davida Pabišky, po telefonu přímo z Argentiny jen s úsměvem říkal: "No jo, Davídek, ten se nezmění. Ale věřím, že když jde o zdraví a život, tak by nezastavil jenom on."

Číst dál...

K nejtěžší rallye na světě odjakživa patří i těžká zranění soutěžících. Proto nesmí v dakarském konvoji chybět pojízdná nemocnice situovaná do velkého bílého stanu. Sem míří všichni, kteří mají nějaký zdravotní problém, případně jsou přivezeni terénní sanitkou nebo helikoptérou. „Pracuje tady 25 lidí, různých odborníků. Jsou tu vyšetřující lékaři, doktor pro akutní pomoc, dva anestetici, ortopedi a také sestry.

Číst dál...

Po problémech Tatry Aleše Lopraise v páté etapě rallye Dakar je aktuálně nejlepším českým pilotem mezi kamióny Martin Kolomý. Je čtvrtý s půlhodinovou ztrátou na čelo závodu. Ovšem i tak na Dakaru dobře nespí.

Číst dál...

Šesté etapa byla pro tři speciály BDP velmi náročná, ale s touto variantou všichni závodníci počítali. Byla náročná, dlouhá a nebezpečná. Kolomý popisuje etapu jako etapu bez větších problémů a riskování.

Číst dál...

Na jedné straně obrovské zklamání z odstoupení v Rallye Dakar a na druhé pocit z dobře odvedené práce. To se mísilo v hlavě řidiče kamionu Liaz Jardy Valtra v době, když už s navigátorem Josefem Kalinou směřovali do Santiaga, aby se mohli předčasně vrátit domů. Nutno dodat, že pocit hořkosti ze selhání jinak spolehlivého agregátu Deutz mírně převyšoval.

Číst dál...

Překročení hranice mezi Peru a Chile na konci etapy. Dvě zcela rozdílné trasy rychlostní zkoušky pro auta a motorky. Radikální změna krajiny z písečné pouště na kopcovitou krajinu s údolími, vyschlými říčními koryty a úzkými cestami. To byly hlavní body dnešního dne.

Číst dál...

Sice ji nenajdete v Guinessově knize rekordů, ale dakarská polní kuchyně je jistě největší pojízdnou jídelnou na světě. Vaří totiž pro 2,5 tisíce lidí v konvoji slavné pouštní rallye. Vyčísleno je to denně 1,5 tuny jídla neboli dva tisíce snídaní, tisíc obědů a dva a půl tisíce večeří.

Číst dál...

Magazín Racing Life

Jezdci a týmy

 

 
 

 

 

 

Partneři

Návštěvníci
117
Články
2440
Odkazy
39
Počet zobrazených článků
3838656
Dnes
Včera
Tento týden
Tento měsíc
Minulý měsíc
Celkem
1483
1478
4968
28782
75031
3481878

Vaše IP: 54.227.6.156
Server : 2018-01-17 18:54:32

Back to Top