02.jpg

wvef.org
спасибо ivideosoft.com

Organizátoři upozorňovali, že letos se bude rozhodovat do poslední etapy. Nikoli jako v posledních ročnících, kdy bývaly poslední etapy spíše dojezdové. Dnes se potvrdilo, že jejich slova nebyla planá. Předposlední etapa s 270 km dlouhou RZ si vybrala svoji daň u mnoha posádek. Těžká dunová pole zůstala plná uvízlých, či dokonce převrácených strojů.

Posádka naší zelené Tatry se rozhodla zbytečně neriskovat a etapu odjet tzv. „na jistotu“. Ačkoli na Dakaru je jedinou jistotou nejistota. „Vzhledem k časovým rozestupům a náročnosti trati jsme se rozhodli pro klidnou jízdu. Bylo by velkou chybou zahodit výsledky dosavadní práce a odstoupit den před koncem.“, uvedl navigátor Renda Kilián. Poklidnou jízdou bez zbytečného riskování kluci dojeli na 10. místě. „Dnes jsme nemuseli zastavovat skrz vystřelené hadice, defekty a podobně.

Jenom na jedné duně, kde bylo uvízlých snad deset aut, museli kluci vylézt z kabiny a hledat cestu, kudy by šlo ucpané místo objet.“, uvedl pilot Tatry Martin Kolomý. O jediný perný okamžik, se tak postaral pilot soutěžní Toyoty, který nekoukal za sebe, když plnou rychlostí couval z duny, aby se ji na druhý pokus pokusil překonat a přehlédl naši Tatrovku, do které narazil. Naštěstí jeho počínání dobře zaregistroval a odhadl náš palubní mechanik David Kilián, a tak stihnul Martin s Tatrou cuknout, aby rána nešla na intercolery. To by pro naši Tatru byla konečná. Takto je pouze trošku odřená kabina na pilotově straně.

Honza Veselý dnes, jako největší problém popisoval shánění benzínu na místních pumpách. „Všude mají jenom 84 oktanový benzín. Sehnat 95 je nadlidský výkon. Ale nakonec se povedlo.“, uvedl náš motocyklista. Na ranní roztahování motorky si už zvykl, jako na denní rutinu. „No, trošku hůř to chytá. Po tom, co jsem tři etapy nazpět udělal v dunách výbrus motoru.“, směje se Honza. Jinak etapu popisuje jako pěknou. Dunové pole bylo spíš vláčné s dobrým sklonem dun. Oproti tomu včerejšímu, kdy byly duny nizké s ostrou hranou a nakladené těsně za sebou. Jízda v takovém terénu je bolestí.

Momentálně všichni čekáme na večerní briefing, kdy se dozvíme, jak bude probíhat zítřek. Po bivaku se šušká, že zítřejší měřený úsek je zrušen a etapa se odjede pouze jako přejezd k cílové rampě v Peru, kde proběhne slavnostní vyhlášení výsledků.

Zdeněk Voda, Czech Dakar Team

Magazín Racing Life

Jezdci a týmy

 

 
 

 

 

 

Partneři

Návštěvníci
118
Články
2440
Odkazy
39
Počet zobrazených článků
3842144
Dnes
Včera
Tento týden
Tento měsíc
Minulý měsíc
Celkem
529
2041
13532
37346
75031
3490442

Vaše IP: 54.90.237.148
Server : 2018-01-21 03:55:44

Back to Top