08.jpg

wvef.org
спасибо ivideosoft.com

Posádka kamionu hodnotí své premiérové vystoupení jako týmový úspěch KM Racingu. S kamionem Liaz zvládli nadmíru dobře nesmírně náročnou Rallye Dakar a v Limě si vychutnali úspěch při slavnostním dekorování na cílové rampě.

Nová posádka stáje KM Racing Jaroslav Valtr, David Pabiška a Jan Bervic dokončila nejslavnější vytrvalostní maraton na 12. místě a nebýt několika technických problémů v úvodu soutěže, mohl být její premiérový výsledek ještě o něco kvalitnější.

Na jejich vystoupení už nic nezměnila poslední 14. etapa s devětadvacetikilometrovou rychlostní vložkou. „První týden jsme bojovali hlavně sami se sebou. Po dni volna se nám ale začalo dařit, což bylo pro nás všechny mnohem příjemnější. Posouvali jsme se výsledkovou listinou dopředu a už nepolykali taková mračna prachu, jako když jsme jeli na chvostu,“ říkal po dojezdu dakarský nováček v roli řidiče Jarda Valtr.

„Mohlo to být lepší, ale druhou stranu i horší, a proto musíme být spokojení a brát tento výsledek jako týmový úspěch. Zvláště proto, že jsme v této sestavě jeli poprvé. I když jsme se ve vypjatých situacích dřív nepoznali, tak jsme myslím fungovali nadmíru kvalitně a nálada v kabině byla pořád pozitivní,“ chválil.

Sérii umístění v elitní desítce začali ve druhé polovině Dakaru registrovat i ostřílení soupeři. „Ze začátku, kdy jsme se propadli hodně dozadu, jsme samozřejmě nikoho nezajímali. Konkurence nás brala asi jako snaživé nováčky, ale ve druhém týdnu za námi začali soupeři chodit a gratulovali nám. Objevili se lidé od De Rooyů i Rusové a vyptávali se Pepíka Kaliny, co jsme zač. Už asi začali větřit a brát nás vážně,“ vyprávěl Jarda Valtr.

On i jeho dva kolegové zvládli náročnou dvoutýdenní soutěž bez fyzických problémů. „Já osobně bych mohl jet klidně ještě týden. S únavou při řízení jsem za celou dobu neměl žádné potíže, všechny nás to bavilo. V pouštích jsem měl jenom obavy z dun. Vždycky jsme je ale bez větších pohrom přeskákali. Občas jsme měli namále, ale hodně jsme se při tom naučili. Pokud by se tahle sestava sešla znovu za rok, věděl bych, že se na ní mohu spolehnout. Oba kluci jsou totiž ve svých profesích velice zkušení,“ dodal.

Pro KM Racing byla letošní Rallye Dakar velice náročná, protože ze tří posádek dorazila do Limy jen Valtrova liazka. Sedlčanská stáj se musela vyrovnávat s diskvalifikací Josefa Macháčka už při přejímkách, stejně tak ji prověřila série závad kamionů v první polovině. Do té druhé už nenastoupil na základě osobního rozhodnutí Polák Józef Cabala, i když kamion měl na pokračování připravený.

Výkon Valtra a jeho kolegů ocenil v Limě stájový boss Martin Macík. „Jarda tady odvedl hodně černé roboty a z toho se zrodil výborný výsledek. Technika se ukázala jako rychlá a výkonná, ale máme dost poznatků, co zlepšovat. Například použitá spojka není vhodná pro klientské vozy. Doplatili jsme na prasklé chladiče servořízení, které obě naše posádky zdržely ze začátku rallye. Nebýt toho, mohl Jarda skončit někde uprostřed první desítky,“ poznamenal bývalý kamionový jezdec, který se s Dakarem rozloučil v roce 2010 čtvrtým místem.

„Jezdilo se tu s obrovským nasazením a ukázalo se, jak důležitá je otázka pilotů. Bez opravdu dobrého řidiče je jakákoli technika ve výsledcích ztracená,“ pokračoval. „Organizace rallye byla perfektní, ale bylo cítit, že se tu Francouzům zametá cestička. Také byla v každém bivaku spousta čumilů, to jsme dřív neznali. Etapy byly krátké, dost těžké, ovšem nikoli z hlediska navigace,“ dodal Macík.

min

Magazín Racing Life

Jezdci a týmy

 

 
 

 

 

 

Partneři

Návštěvníci
118
Články
2440
Odkazy
39
Počet zobrazených článků
3842130
Dnes
Včera
Tento týden
Tento měsíc
Minulý měsíc
Celkem
514
2041
13517
37331
75031
3490427

Vaše IP: 54.90.237.148
Server : 2018-01-21 03:53:14

Back to Top