01.jpg

wvef.org
спасибо ivideosoft.com

Tým Kamaz Master chce i v nadcházejícím ročníku Dakaru bojovat o nejvyšší pocty v kategorii kamionů. O týmové strategii pro letošní rok více naznačil šéf týmu Semen Jakubov.Ruský tým nastoupí s pěti vozy, jedničkou týmu bude Eduard Nikolajev, dalšími piloty budou Ajrat Mardejev, Andrej Karginov, Ilgizar Mardejev a Artur Ardavičus.

Skutečnost, že kariéru ukončil Vladimír Čagin je už dlouho znám. Z jakých důvodů ale nepojede Firdaus Kabirov?Nebude výměna generací v týmu příliš rychlá?

"Variant účasti bylo několik, ale nakonec jsme se rozhodli zvolil asi nejtěžší, ale zase s přihlédnutím k budoucnosti týmu. Možná by bylo klidnější, nechat jet alespoň někoho z „oldies!", na druhou stranu bez jejich účasti se budou moci mladší piloti lépe projevit. Loni jsem obsadili první čtyři příčky, z dvaceti ročníků dakarské účasti máme deset prvenství. Fanoušci motoristického sportu v naší zemi si už zvykli, že Kamaz Master vyhrává. Není nic horšího než uspokojení. Vítězství nikdy nedává takový impuls, jako porážky. Proto přišla nejvhodnější doba na změnu, začít znovu. Budovat nový tým."

Jak bude tým připraven na novou část Dakaru v Peru?

"Pořadatelé označují peruánské etapy jako velmi těžké, na posádky i pro organizaci týmu. Ale jak to bude doopravdy, to budu moci říci až po Dakaru. Vozy se připravovaly jako celek, neexistuje nic speciálního pro pasáže v Peru. Všechna naše vozidla jsou vybavena pro sběr dat, což nám umožní provádět operativní analýzy fungování pilotů i aut, získat informace o motoru a dalších komponentech. Posádky se na závod připravovaly podle tréninkové metody doktora Bubnovského. Mimochodem, ten letos bude v Jižní Americe s námi. Celkově jsme v přípravě pro úspěch udělali dost."

Sestava týmu se výrazně změnila. Jaký bude taktický plán? Pokud je to samozřejmě není tajné ...

"Nic není tajemstvím ... i když bude podle průběhu a výsledků závodu bude procházet změnami."

Máte nějaké informace o hlavních konkurentech?

"Naši soupeři pro Dakar 2012 budou připraveni lépe než kdykoli předtím. Nová vozidla s odlišným uspořádáním o tom jasně svědčí. Kromě toho došlo k významným změnám ve složení posádek. Tým De Rooye i MAN angažoval zkušené piloty. Dobře je známe. Určitě budou vážnými kandidáty na nejvyšší příčky, stejně jako Aleš Loprais."

Stáj Kamaz Master vždy zajímala pouze vítězství. Ani Dakar 2012 pravděpodobně nebude výjimkou?

"Vítězství zajímá nejen nás, ale všechny, kteří na Dakar přijedou. Všem jde o to získat maximální výsledek. Ale doufáme, že naši piloti mají dostatek zkušeností a hlavně velkou touhu uspět. A to je pro jezdce vždy důležité."

Nedávno zasáhly skupinu pořadatelů ASO při práci v poušti Atacama silné deště. Co když tyto podmínky zastihnou i průběh Dakaru 2012?

"Nemyslím si, že se podobné srážky budou v Atacamě dvakrát po sobě opakovat. Skutečnost, že je už zasáhly jasně ukazuje, že v lednu už pršet nebude (úsměv). Ale vážně, o Dakaru se říká, že je nejobtížnějším a nepředvídatelným závodem na světě. Překvapení, včetně těch přírodních, provází Dakar každý rok. Co bude letos? Počkejme a uvidíme."

 

Tomáš Plachý, rallylife

Magazín Racing Life

Jezdci a týmy

 

 
 

 

 

 

Partneři

Návštěvníci
118
Články
2440
Odkazy
39
Počet zobrazených článků
3842129
Dnes
Včera
Tento týden
Tento měsíc
Minulý měsíc
Celkem
512
2041
13515
37329
75031
3490425

Vaše IP: 54.90.237.148
Server : 2018-01-21 03:53:04

Back to Top