06.jpg

wvef.org
спасибо ivideosoft.com

Mechanik Kuba First má před sebou první Rallye Dakar v ostrém kamionu Liaz. Bude novou tváří v posádkách ostrých kamionů stáje KM Racing na nadcházející Rallye Dakar. Shodou okolností se mechanik Jakub First posadí do liazky, kterou bude řídit další premiant nejnáročnějšího motoristického dobrodružství Józef Cabala z Polska.

Nováčkovskou sestavu však bude vyvažovat velezkušený navigátor Josef Kalina, který má na pažbě už dvacet dakarských zářezů.

„Vnímám to pořád jako šok, protože jsem vůbec nečekal, že bych se mohl ocitnout v soutěži,“ komentoval s odstupem týmové rozhodnutí Kuba First, o jehož účasti v posádce se rozhodlo v říjnu na týmovém soustředění v Tunisku. „Nevím, čím konkrétně jsem si to vysloužil. Snad to je tím, že se snažím ve stáji odvádět poctivou práci.“

Úplně do neznáma ovšem First koncem roku nevyrazí. „Jižní Ameriku a atmosféru Rallye Dakar jsem částečně poznal už letos z pozice mechanika doprovodného vozu. Teď to bude ovšem úplně o něčem jiném,“ přiznal mladík, který se nedávno vrátil z přístavu v Le Havru, kam s kolegy z KM Racingu dopravili techniku na odplutí do Argentiny.

Ve zbývajícím čase před odletem do dějiště nejnáročnější vytrvalecké soutěže chce dakarský novic zapracovat na své kondici. „Auta a všechno vybavení jsou na cestě přes oceán, a tak teď budu mít čas na posilovnu. Je potřeba, abych byl na čtrnáctietapový maraton a mlácení v kamionu připravený i po fyzické stránce,“ plánoval chlapík pocházející z Křepenic na Sedlčansku, kde má KM Racing v proslulém „prasečáku“ technickou základnu.

Do týmu zamířil s tím, že se bude hlavně vrtat v autech. „Jsem vyučený opravář zemědělských strojů a před dvěma lety jsem se poohlížel po nějaké práci. Při tom jsem narazil na Petra Mandovce, který naopak do křepenické dílny někoho sháněl. Dostal jsem kontakt na šéfa stáje Martina Macíka a domluvili jsme se,“ připomněl okamžiky, které způsobily, že třiadvacetiletý First pojede slavnou Rallye Dakar.

Jedinou zkušenost zajezdit si s nově sestavenou posádkou měl při tuniském testování. „Vyzkoušeli jsme si tam různé situace, které nás mohou při rallye potkat. Trénovali jsme třeba výměnu poškozené pneumatiky nebo vyprošťování kamionu, když uvízne v dunách. Atmosféra v kabině nové liazky bude určitě dobrá a všichni uděláme maximum, abychom dojeli v pořádku do cíle,“ dodal.

 

Milan Novotný

Magazín Racing Life

Jezdci a týmy

 

 
 

 

 

 

Partneři

Návštěvníci
118
Články
2440
Odkazy
39
Počet zobrazených článků
3842139
Dnes
Včera
Tento týden
Tento měsíc
Minulý měsíc
Celkem
523
2041
13526
37340
75031
3490436

Vaše IP: 54.90.237.148
Server : 2018-01-21 03:54:48

Back to Top