02.jpg

wvef.org
спасибо ivideosoft.com

Už počtvrté se evropští účastníci postupně dostavují do přístaviště v Le Havre, aby odevzdali závodní i doprovodnou techniku pořadatelům, kteří ji nalodí na dalekou cestu přes Atlantik.

KM Racing vyjíždí do Le Havre se všemi týmovými vozidly z křepenických dílen. Zatímco oba závodní trucky Liaz i asistenční speciál MAN TGA 6x6 už fanoušci měli možnost vidět při Silk Way Rally i ruzyňské vernisáži fotografií Petra Luska, novinkou z týmových dílen je speciální podvalník pro přepravu jednoho závodního kamionu. Veze se na něm závodní vůz Jaroslava Valtra, který už v Le Havre obdrží startovní číslo 530.

"Vždycky jsme tyhle nepopulární přepravní úkony vykonávali po ose, ale trendem posledního roku až dvou jsou podvalníky," říká týmový šéf Martin Macík. "Ten náš bude tažen doprovodným MANem, takže jeho i cenný náklad budu mít neustále na očích, protože na manu máme kamery, které sledují dění za vozidlem. Přívěs jsme zkonstruovali a vyrobili sami. Důvod je jasný – soutěž se neustále zrychluje a opotřebení techniky a zejména pneumatik při dlouhatánských přesunech po asfaltu je znát. Nejde jen o těch 1600 kilometrů do Le Havre, ale také dalších 500 kilometrů z přístavu do Mar del Plata. Podobnou cestou se vydala řada kamionových týmů i výprav mezi osobními vozy. Přívěsy se dokonce tak rozmohly, že pořadatelé už neodvážejí celý konvoj z Evropy jednou obří lodí, ale poprvé hned dvěma! Doufám, že během manipulace s cennou závodní technikou naše kamiony nedoznají újmy a hlavně v to, že nebude nutnost je na podvalník, který pojede celou dobu s námi až do Limy, znovu naložit. V Argentině tak na přívěsu povezeme náhradní pneumatiky."

Závodní kamiony KM Racingu prodělaly kromě důkladných testů v Tunisu po absolvování Silk Way Rally repasi obou motorů i převodovek, na jednom z liazů je dokonce převodovka zcela nová. Pečlivou kontrolou prošel také celý podvozek a odstraněny byly i karosářské šrámy. Novinkou je systém chlazení plnícího vzduchu třemi intercoollery, který byl použit na obou vozech, byť disponují odlišným počtem turbodmychadel. Další novinkou, kterou využívá zatím jen málo týmů, je speciální tlumič torzních stabilizátorů, který je dalším příspěvkem zlepšujícím se jízdním vlastnostem závodních kamionů. Ty naše dodal výrobce tlumení pro oba závodní speciály, firma FRT. Jsou použity na stabilizátorech přední i zadní nápravy a v tomto rozsahu tento prvek využívá pouze favorizovaný tým ruského Kamazu – několik holandských vozů pak disponuje tlumičem stabilizátoru jen vpředu. A v neposlední řadě mohli fanoušci zaznamenat zcela novou designovou kvalitu v polepu závodní i doprovodné techniky, byť dominantní žlutočerná kombinace samozřejmě přetrvává.

Ekipa KM Racingu se k odevzdání techniky dostane v úterý odpoledne. Vozidla budou naloděna 27.-28. listopadu a poté se vydají do Limy – vlastně hned nadvakrát. Jestliže letošní Dakar je prvním jihoamerickým ročníkem s odlišným místem startu a cíle, tak zvaně odněkud někam, ve skutečnosti jihoamerická pouť začíná i končí v Limě. Argentinský přístav Delta Dock na řece Paraná, kam dakarská technika tradičně přijíždí, totiž leží v sousedství města stejného jména, jako má cílová peruánská metropole.

 

Jiří Vintr

Magazín Racing Life

Jezdci a týmy

 

 
 

 

 

 

Partneři

Návštěvníci
118
Články
2440
Odkazy
39
Počet zobrazených článků
3842142
Dnes
Včera
Tento týden
Tento měsíc
Minulý měsíc
Celkem
526
2041
13529
37343
75031
3490439

Vaše IP: 54.90.237.148
Server : 2018-01-21 03:55:21

Back to Top