01.jpg

wvef.org
спасибо ivideosoft.com

Jak jistě všichni fanoušci CDT ví, v průběhu jara byl jeden z našich týmových vozů - konkrétně havarovaný Markův - kompletně přestavěn do podoby, v níž se představil na Silk way rally 2011. Nejpodstatnější změnou byla instalace nového motoru Caterpillar C-13, opět kapalinou chlazeného šestiválce, ale s nižším objemem motoru 13 litrů.

V rámci přestavby a opravy vozu pak byl navíc zvětšen rozvor vozidla na hodnotu 4290 mm pro získání lepší stability jízdy. Nově postavená kabina dostala modifikovaný vnitřní ochranný rám, převodovka pak ovládání řazení bowdeny.

Další úpravy směřovaly ke snížení hmotnosti vozu a hlavně k jejímu rozložení na nápravy. Třešničkou na dortu pak byla úprava zadní části nástavby, kde se objevila elegantní " křidélka" překrývající horní zadní svítilny.

Tolik tedy k Markovu autu. Množí se však dotazy, v jaké kondici a podobě momentálně závodí náš druhý - týmový vůz v Tuniské El Chott Rally, který řídí Martin Kolomý.

V rámci přípravy na Dakar 2012 nedoznal tento speciál až tak viditelných a zásadních změn, i když jeho letošní přestavba zabrala více jak dva měsíce tvrdé práce v bruntálské dílně. Srdce vozu - motor - zůstalo stejné.

Jedná se tedy opět o řadový šestiválec Caterpillar C-18 o objemu bezmála 18 litrů. Pro letošní rok byl optimalizován zejména průběh kroutícího motoru tak, aby tzv. "šel více odspodu", a to instalací nových turbodmychadel z nepřeberné nabídky Caterpillaru - na úpravě motoru náš tým opět spolupracoval s firmou Phoenix Zepellin. Všechny ostatní úpravy celého vozu pak směřovaly jednoznačně k lepšímu rozložení hmotnosti na nápravy. Z důvodu hmotnosti motoru C-18 se nerealizovala přestavba na zvětšený rozvor jako v případě Markova auta - Martin má tedy stále rozvor 4090 mm.

Provedlo se kompletní přemístění všech "těžkých" součástí směrem dozadu. Změněna byla poloha a umístění náhradních kol, které jsou níže a více vzadu, navíc nastojato tak, jako u osobních speciálů (to má i velmi prozaický důvod proto, aby Martin se svými zraněnými zády v případě defektu nemusel tahat kola do takové výšky). Schránky s nářadím a náhradními díly jsou rovněž až v prostoru za zadními koly. Vůz má v souvislosti s těmito úpravami zvětšený zadní převis a je cca o 20 cm delší.

V kabině byl upraven ochranný rám v duchu Markovy kabiny, provedena byla přestavba na bowdenové řazení převodovky a upravena byla poloha volantu. Nástavba doznala stejných změn jako u Markova auta, přibyla "křidélka" a navíc byl modifikován i tvar zadní části v souvislosti s větším převisem. V souvislosti s přemístěním palivových nádrží jsou i boky nástavby užší a vůz tak dostal dynamičtější podobu.

Všechny úpravy byly otestovány v Senici a momentálně prošly úspěšně ostrým závodním testem v dunových polích Tuniska při Rally El Chot.

 

e-auto.cz

Magazín Racing Life

Jezdci a týmy

 

 
 

 

 

 

Partneři

Návštěvníci
118
Články
2440
Odkazy
39
Počet zobrazených článků
3843792
Dnes
Včera
Tento týden
Tento měsíc
Minulý měsíc
Celkem
354
3821
354
40992
75031
3494088

Vaše IP: 54.234.0.2
Server : 2018-01-22 03:20:11

Back to Top