05.jpg

wvef.org
спасибо ivideosoft.com

Dakar 2012 propojuje osvědčené terény, známé z minulých ročníků s očekávaným obohacením v podobě peruánských pouští.Poprvé v novodobé historii Rallye Dakar je soutěž koncipována "odněkud někam", tedy s odlišným místem startu a cíle.

Trochu překvapivě není místem startu metropolitní Buenos Aires, ale šestisettisícové Mar del Plata bude jistě důstojnou náhradou Argentina bude v letošním ročníku hostit pouhé čtyři speciálky, a to ještě ta první je zahřívací, dlouhá jen 60 kilometrů v okolí Mar del Plata a je zkombinovaná s otravným a ubíjejícím přesunem po 800kilometrové spojovačce do Santa Rosy.

Ale zpět do Argentiny. Od Santa Rosy se začnou závodníci postupně seznamovat s pískem. Je zajímavé, že pořadatelé hned v pěti etapách oddělili trasy motocyklistů a aut s kamiony. Přestože si sami zadělali na větší náročnost etapové logistiky, jde jistě o vítaný příspěvek bezpečnosti motocyklista také možnostem přesunout obrovské množství startujících včas ze startu do cíle. Černé duny u San Rafael po intermezzu v podobě technické a četnými řečišti zpestřené speciálky do Chilecta vystřídají duny bílé v podobě obávaného ergu u Fiambaly, v němž kamiony pojedou pouze 177 kilometrů dlouhou speciálku v dunách po trase dokonce oddělené i od osobních aut. Už u Fiambaly může dojít k dramatickým pohybům v pořadí, když průměrná rychlost ve speciálce může i u nejlepších klesnout pod 50 km/h. Pátá speciála už se bude konat na území Chile, po přejezdu průsmyku Svatého Františka. Tradičně výživným menu bývá etapa před dnem volna, v tomto případě to bude tradiční okruh Copiapó-Copiapó, tentokrát v délce speciálky 477 kilometrů.

Chilská část je dostatečně známá, tedy Antofagasta, Iquique s obávaným megasjezdem k moři, následuje hraniční Arica, nejsevernější místo loňskéh ročníku. Pětici speciálek v nenáviděné Atacamě s obrovskými převýšeními vystřídá Peru. Etapa do Arequipy bude opět velmi náročná a ponese se ve stylu Atacamy, přibude však více nižších dun. Poprvé od roku 2007 budou dokonce motocyklisté mít oddělený bivak od ostatních kategorií, týká se to právě Arequipy. Následující etapy do Nascy, Pisca a Limy slibují všechny hlavně písek a duny a může se v nich rozhodovat o mnohém až do samotného konce, byť poslední z nich obsahuje měřený úsek v dílce jen 29 kilometrů.

 

Jiří Vintr, loprais.cz

Magazín Racing Life

Jezdci a týmy

 

 
 

 

 

 

Partneři

Návštěvníci
118
Články
2440
Odkazy
39
Počet zobrazených článků
3843198
Dnes
Včera
Tento týden
Tento měsíc
Minulý měsíc
Celkem
2713
2041
15716
39530
75031
3492626

Vaše IP: 54.234.190.237
Server : 2018-01-21 15:54:23

Back to Top