03.jpg

wvef.org
спасибо ivideosoft.com

Motocyklista KM Racingu cítí šanci vybojovat na Rallye Dakar umístění ve třetí desítce. Jsem zpátky a chci se prosadit v těžké konkurenci na příští Rallye Dakar. S touto vizí se vrací po zranění a následné operaci do sestavy týmu KM Racing tradiční opora její motocyklové sekce Dušan Randýsek.

Všestranně založený motorista absolvoval nejnáročnější vytrvalostní soutěž poprvé ještě v Africe v roce 2007. Po přesunu maratonské rallye na jihoamerický kontinent chyběl na lednovém startu pouze letos.

Zdravotní problémy Dušana Randýska se odvíjely od pádu na Dakaru v roce 2009, kde si nadvakrát zlomil levou nohu a pochroumal koleno. Následující ročník jel bez křížového vazu a kloub mu vlastně držela ortéza. Když už měl jít na operaci, abych se mohl včas připravit na letošní dakarskou rallye, potkala ho nehodu na horském kole.

„Doktoři rozhodli, že nejdřív je potřeba vyřešit zraněnou ruku, a teprve potom byl prostor na operaci kolena. Časová ztráta byla bohužel tak veliká, že jsem se nestihl dát natolik do pořádku, abych mohl letos v Jižní Americe startovat,“ popsal čtyřicetiletý Moravan zdravotní patálie posledních měsíců.

Základem úspěchu je Yamaha

V Argentině a Chile se na motorce nakonec ale přece jen objevil, ovšem Rallye Dakar objel jako turista. „Na silnici a v lehkém terénu jsem jezdit mohl. Chtěl jsem být týmu nablízku týmu a klukům pomoci alespoň svou přítomností,“ pokračoval Randýsek, který během letoška dostal koleno do takové kondice, že je připravený na plnohodnotný dakarský start a dokonce pomýšlí na umístění ve třetí desítce startovního pole. Pomoci by mu k tomu měl i motocykl Yamaha 450 vybavený španělským kitem, který nedávno v Sedlčanech převzal od šéfa stáje KM Racing Martina Macíka.

„Mám k dispozici ověřenou techniku, kterou pro mě připravil týmový kolega David Pabiška, a bude jen na mě, jak jí dokážu využít. Sebe i motorku chci otestovat na soutěžích cross-country v Maďarsku a Bulharsku. Do nadcházejícího období jdu s optimismem a odhodláním. Do cíle v Limě bych chtěl dojet na pětadvacátém nebo alespoň třicátém místě. To by bylo skvělé, ale nejsou to žádné vzdušné zámky, vidím to reálně. Samozřejmě bude záležet, jak bude na Dakaru šlapat motorka, ale až do odplutí techniky budu na ní každodenně makat,“ sliboval motorkář, jehož dosud nejlepším dakarským výsledkem bylo 54. místo v roce 2010.

Je připravený se obětovat ve prospěch týmu

„To že mě pořád bolí koleno, nepovažuji za hendikep. Drží mě to naopak trochu při zemi a tím pádem nehrozí, že bych to někde přestřelil, jak se to stává u řady rychlých jezdců. Šance na dobré umístění je, navíc jsem na maratonské soutěži schopný dělat kvalitní týmovou dvojku. Nemáme to nijak domluvené, ale pokud by měl David naději na přední umístění a já byl někde vzadu, obětoval bych své ambice v jeho prospěch. Přece jde hlavně o to, aby byl KM Racing vidět vepředu,“ vysvětlil prioritu.

Nicméně motocyklista z Hranic na Moravě si vědomý, že kariéru dvou kolech bude muset dřív nebo později uzavřít. „Vyměnit řídítka za volant je logický posun. Dělá to tak většina dakaristů včetně slavného Peterhansela. Pokukuji po něčem podobném jako je bugina Pepy Macháčka. Momentálně mu pomáhám s řadou věcí kolem jeho nové techniky a předpokládám, že do této kategorie jedou taky zamířím,“ připustil Randýsek.

 

kmracing, min

Magazín Racing Life

Jezdci a týmy

 

 
 

 

 

 

Partneři

Návštěvníci
118
Články
2440
Odkazy
39
Počet zobrazených článků
3843203
Dnes
Včera
Tento týden
Tento měsíc
Minulý měsíc
Celkem
2735
2041
15738
39552
75031
3492648

Vaše IP: 54.234.190.237
Server : 2018-01-21 15:54:46

Back to Top