09.jpg

wvef.org
спасибо ivideosoft.com

Přípravy na nadcházející Dakar slibují doslova kaskádu zajímavých novinek včetně technických, ale jedna přestupová bomba spatřila světlo světa už v květnu: na Dakar se vrací vítěz Dakaru 2007 Hans Stacey.

Návrat ztraceného synovce, jak by šlo celou událost nazvat.

Stacey totiž k nemalému překvapení vstupuje do elitní formace svého dosavadního konkurenta s strýce zároveň, týmu de Rooy. Kruh se tedy uzavírá, právě na de Rooyově autě totiž Stacey, jinak zkušený pilot v klasických rally, na Dakaru v roce 2004 debutoval. "Rozhodli jsme se bojovat s Kamazem i Tatrou na více frontách a je jasné, že Gerard musí mít na trati pořádného parťáka, skutečně skvělého pilota. Hans už Dakar vyhrál a je jasné, že naše cíle nebudou nízko. Oba piloti by měli bojovat o příčky nejvyšší, ale věřím, že konkurence v týmu nám neublíží," řekl Jan de Rooy, který bude celé ekipě při Dakaru velet.

Nejasná tedy zůstává situace okolo Gerardových zad. Zranění ze Silk Way Rally 2009 a letošního Dakaru (ujel pouhých 72 kilometrů prvního speciálu) mu prozatím neumožní startovat na Silk Way Rally, a tak se vytáhlý Holanďan podívá do Ruska v roli týmového manažera a bude sledovat návrat svého bratrance za závodní volant. Staceyho domestikem by v Rusku měl být Francouz Jo Adua. Sestava pro Dakar by však měla být podstatně větší a měla by čítat minimálně 5-6 strojů !!!

Staceyho krátká dakarská kariéra vyvrcholila v roce 2008, ale do té doby ambiciózní Holanďan letěl vzhůru jako kometa. Dodnes tatrováci vzpomínají, jak v první polovině Dakaru s autem po de Rooyovi neuměl ani přejet dunu, v závěru soutěže už je ale porážel. O rok později podal vynikající výkon a zastínil i rodinu de Rooyů, to už měl svůj vlastní tým s kamiony MAN, jejichž stavbu jako by naklonoval podle de Rooyových vozů. Zatímco v roce 2005 ještě neuspěl a skončil stejně jako Karel Loprais na okruhu kolem Ataru, o rok později už dojel za Čaginem druhý a v roce 2007 zvítězil. Načal ta vítěznou sérii, která sice na zrušeném Dakaru nepokračovala, ale při následné Central Europe Rally a zejména Transorientale z Petrohradu do Pekingu. Dakar 2009 mu nevyšel, se zraněným zápěstím se mu nevedlo a poté, co zapadl a přetrhl kardan, znechuceně odstoupil. Týmový rozchod s manažerem van Puttenem se neobešel bez negativních emocí, celá týmová flotila pak skončila leckde. Naštěstí ji odkoupil Peter Versluis, majitel loděnic Veka, a vyslal na Dakar zpět, znovu pod taktovkou Van Puttena. Osobní animozity už ale znemožnily Staceyho návrat a Hans hledal příležitost u jiného kvalitního týmu. K de Rooyovi si Stacey zároveň přivede několik svých mechaniků.

Další "honič Kamazů" je tedy zpět, a to v době, kdy je ruská družina oslabena odchodem Čagina a je šance se prosadit. Tým de Rooy i Van Puttenova Veka už pracují na nových speciálech a nejen Rusové, ale i české týmy, se budou mít co ohánět.

 

Jiří Vintr

Magazín Racing Life

Jezdci a týmy

 

 
 

 

 

 

Partneři

Návštěvníci
118
Články
2440
Odkazy
39
Počet zobrazených článků
3843790
Dnes
Včera
Tento týden
Tento měsíc
Minulý měsíc
Celkem
351
3821
351
40989
75031
3494085

Vaše IP: 54.234.0.2
Server : 2018-01-22 03:19:05

Back to Top