03.jpg

wvef.org
спасибо ivideosoft.com

Pořadatelé legendárního Dakaru poodhalili roušku tajemství, Dakar 2012 navštíví Argentinu, Chile a jako novou zemi i Peru. Poprvé v Jižní Americe nebude trasa okružní, ale s odlišným startem i cílem.

Dakar se definitivně zabydlel v Jižní Americe. Všechny tři uskutečněné jihoamerické ročníky vykázaly vzestupnou kvalitativní úroveň, po "učebním" ročníku 2009 pořadatelé zabodovali o rok později a v roce letošním navázali mimořádně rozmanitou a opět náročnější trasou. Etapy v Argentině i Chile si dokonale "osahali" po stránce logistické i stran charakteru terénů a ve čtvrtém jihoamerickém dějství mohou vytvořit kombinaci toho nejlepšího z let minulých a jako bombónek přidat pouštní terény v Peru, kde to nikdo ze startujících po praktické stránce nezná. Provázely-li tedy úvodní jihoamerické dějství v roce 2009 jisté rozpaky, dá se jednoznačně říci, že v nové domovině se legendární maratón skutečně rozvíjí a nabírá nový rozměr.

Jak tedy trasa bude vypadat?

Oznámeny byly jen základní kontury. Trochu překvapivě neproběhne start v argentinské metropoli Buenos Aires, ale o 400 kilometrů jižněji, v letovisku Mar del Plata, a to na Nový rok 2012. Po 13-14 etapách a 9000 odjetých kilometrech rallye skončí v peruánské metropoli Limě. Na cestě odjede pravděpodobně 4- 5 etap v Argentině, pět etap v chilské Atacamě mezi Copiapó a Aricou a navrch dostane tři prý krásné pouštní etapy v peruánských pouštích. Původní plány na trasování soutěže i do Bolívie nebo Paraguaye zatím byly odloženy, jejich čas může přijít až v budoucnu. Nicméně kromě nezanedbatelné ekonomické stránky věci pořadatelé sledují spíše jasný pouštní charakter závodu, neboť právě to je typ terénu, který závodníci vyžadují a diváci u televizních obrazovek obdivují. Organizátoři budou muset vyřešit nejen všechny formality související se vstupem takového množství lidí a techniky na území Peru, ale také logistiku přepravy vozidel do Evropy ze druhé strany jihoamerického kontinentu, neboť Lima leží na pobřeží Pacifiku.

"Předně jsme rádi, že tak legendární soutěž, jako je Dakar, našla stabilní útočiště a rozvíjí se a objevuje další zajímavé terény. Trasy v Jižní Americe mají nezpochybnitelnou náročnost a atraktivitu, rozhodně se na nový ročník velmi těšíme, zvláště když konkurence znovu posiluje a kategorie kamionů bude možná znovu obsazena ještě lépe než rok předtím. K Africe nás váží samé vzpomínky z dob Karlových vítězství a sám jsem tu dosáhl svého prvního velkého závodnického úspěchu, ale Jižní Amerika nabízí pro dakarskou rallye bezpečí a rozmanitost terénů spolu s báječnými diváky. Závodíme tu rádi. V tuto chvíli jsme už v plném procesu přípravy nové závodní techniky, kterou chceme po závodní stránce důkladně otestovat v červenci při ruské Silk Way Rally, která by mimochodem měla být také skvěle obsazena," shrnuje Aleš Loprais.

Pořadatelé představí nový Dakar podrobněji v dubnu při prezentační road-show po celém světě. Je příjemné zjištění že jednou ze zastávek pořadatelského sboru, krom italského Milana, belgického Bruselu, španělské Barcelony nebo nizozemského Eindhovenu bude také Praha. Stane se tak 28. dubna.

Mimochodem, nový Dakar by se dal nazvat "z Limy do Limy". Shodou okolností je přístav Delta Dock, tradiční úložiště dakarské techniky na příjezdu do Argentiny, ve městě stejného jména jako cílová peruánská metropole.

 

Jiří Vintr

Magazín Racing Life

Jezdci a týmy

 

 
 

 

 

 

Partneři

Návštěvníci
118
Články
2440
Odkazy
39
Počet zobrazených článků
3843794
Dnes
Včera
Tento týden
Tento měsíc
Minulý měsíc
Celkem
356
3821
356
40994
75031
3494090

Vaše IP: 54.234.0.2
Server : 2018-01-22 03:20:31

Back to Top