04.jpg

wvef.org
спасибо ivideosoft.com

Přestože prioritou roudnického týmu Buggyra zůstává nadále ME tahačů na okruzích, jeho pilot David Vršecký se vydá na dobrodružství zvané Rallye Dakar 2011.

Dakarem a vstupu do tohoto závodu se zabýváme již delší dobu. První vážnější krok jsme ale učinili až letos v létě, kdy jsme s Markem Spáčilem začali o účasti Davida v jeho týmu jednat,“ prozradil týmový manažer Jan Kalivoda.

Cílem je získat zkušenosti. A to pro obě strany.

„Marek (Spáčil) bude mít v kabině auta dvojnásobného mistra Evropy, Buggyra získá informace z první ruky ohledně technologií, způsobu závodění, fungování týmu a organizaci závodu. Kromě toho marketingových aktivit není nikdy dost. A Dakar patří v motoristické branži do top kategorie a představuje pro Buggyru velkou výzvu,“ dodal manažer roudnické stáje.

Vršecký se tak v lednu příštího roku zařadí po bok Františka Vojtíška, Lutze Bernaua či Balazse Szobiho. Rozdíl je však v tom, že zmiňované trio jezdců okusilo Dakar před přestupem na okruhy. „Nejdříve jsem byl hodně nadšený, s postupem času ale začalo nadšení v rozumné míře opadat, na úkor vnímání reality. Všechno je jiné než na okruhových závodech. Člověk musí podávat tři týdny maximálně soustředěný výkon, nesmí se nechat strhnout k závodění za každou cenu. Na druhé straně ale zcela chápu, že pokud má Buggyra do budoucna zájem pracovat na nových projektech, není nad to, vyzkoušet si všechno na vlastní kůži,“ míní Vršecký. Na Dakaru bude mít Buggyra dvojí zastoupení. Vedle Davida Vršeckého bude součástí Czech Dakar Teamu rovněž závodní inženýr Robin Dolejš. Tatru 815 o objemu 18 100 ccm totiž žene kupředu kapalinou chlazený motor Caterpillar. „Jedná se o silnější verzi motoru, než který používáme v našem autě. V současné době v Roudnici děláme na motoru pro Dakar. Do konce týdne bude agregát připravený na brzdění na stolici,“ vysvětluje Dolejš. zvětšit

I on považuje za cíl své účasti nové zkušenosti.

„Samozřejmě, že bych si mohl sednout s inženýry a bavit se v teoretické rovině. Shodli jsme se ale na tom, že pro Buggyru je důležité praktické poznání. V průběhu rallye poznám na místě práci s daty, řešení krizových situací, systém práce mechaniků. Zkušenosti nekoupíš,“ míní Dolejš. V dalších dnech, týdnech a měsících se Vršecký rozhodně nebude nudit. O víkendu ho čeká úvodní bližší seznámení s novým vozem na testování ve slovenském armádním prostoru v Senici. Ve čtvrtek následuje přesun do Tunisu, sever Afriky bude svědkem premiéry okruhového šampiona v dálkových soutěžích. „Ještě to budeme muset vyřešit s Markem. Určitě chci v Tunisu závodit, konec rallye ale termínově koliduje s velmi důležitým testováním Buggyry v Mostě. Pevně věřím, že se nějak dohodneme. Určitě to zvládnu. Potřebuji, aby se kolem mě něco dělo, v případě Dakaru přišla nová výzva. Něco takového jsem potřeboval,“ vysvětlil Vršecký. Po návratu z Tuniska bude pracovat vedle vývoje Buggyry 2011 především na své fyzické kondici. „Tři týdny trvající rallye opotřebovává tělo přece jen jinak, než adrenalinové půlhodiny v průběhu závodů. Poradím se s Markem Spáčilem a lidmi z Nutrendu. Jak se znám, Vánoc si moc neužiju. Myšlenkami už budu v Argentině a Chile,“ přiznal dvojnásobný mistr Evropy.

Magazín Racing Life

Jezdci a týmy

 

 
 

 

 

 

Partneři

Návštěvníci
118
Články
2440
Odkazy
39
Počet zobrazených článků
3843825
Dnes
Včera
Tento týden
Tento měsíc
Minulý měsíc
Celkem
418
3821
418
41056
75031
3494152

Vaše IP: 54.234.0.2
Server : 2018-01-22 03:34:52

Back to Top