04.jpg

wvef.org
спасибо ivideosoft.com

I když Martin Macík s účastí na Silk Way Rallye původně počítal, nakonec se ruská vytrvalostní soutěž jela bez zástupce KM Racingu. Týmový šéf má k tomu logická vysvětlení, navíc v posledních dnech dotáhl k úspěšnému závěru jednání s novou posilu čtyřkolkářské sekce. K zásadní změně ale dochází i v posádce ostrého kamiónu Liaz.

Novou tváří je mladý polský motocyklista Lukasz Laskawiec, který má zkušenosti ze startů ve své vlasti a má dobře rozjeté čtyřkolkářské mistrovství Evropy v cross country. Pokud v Portugalsku uspěje, může své letošní snažení korunovat titulem. I když Laskawiec nikdy nenavigoval a nemá zkušenosti s maratónskou soutěží, jeho otec rozhodl, že ve dvaceti letech vyrazí na Rallye Dakar. Čtyřkolku mu připraví ten nejpovolanější – legenda této disciplíny Josef Macháček. „Na Dakar pojede vlastně na zkušenou. Budeme tři v týmu, může se toho hodně naučit. Je to pro něj veliká šance, protože bude mít k dispozici špičkovou techniku,“ prohlásil Macháček.

Martin Macík tímto krokem jednak naplňuje své vize o silném motocyklovém a čtyřkolkářském týmu, zároveň se drží předsevzetí o svém odchodu z pilotní kabiny kamiónu. Prvního ledna by tak měla z Buenos Aires odstartovat posádka ve složení Vlastimil Vildman, Ladislav Fajtl a Jan Bervic. Kromě Macíka ze sestavy vypadává i velezkušený navigátor Josef Kalina. Oba se při Dakaru nejspíš objeví v asistenčním kamiónu a měli by fungovat v roli poradců, koordinátorů či mechaniků. Zatímco Láďa Fajtl jel Dakar loni a má za sebou i řadu afrických ročníků, Vildman tolik zkušeností nemá. „Sedmnáctého září odjíždíme testovat do Tuniska. Posadím se do kabiny vedle něj a budu se snažit mu předat maximum informací, aby byl na Dakar co nejlépe připravený,“ sdělil týmový šéf, pod jehož vedením dojel Liaz letos v lednu do cíle na čtvrtém místě, což byl nejlepší český výsledek tohoto ročníku.

„Jsme s Vlastou stejný ročník, to znamená, že je mu pětačtyřicet let. Při Dakaru seděl se mnou v autě v roce 2007, od té doby toho ale moc neodjezdil, takže se potřebuje dostat do jezdecké kondice,“ uvedl boss stáje. Vlasta Vildman splňuje Macíkovu představu smluvního jezdce. „Na nadcházející Dakar si od KM Racingu auto včetně asistence pronajal. Zároveň jsme se domluvili, že nebudeme zveřejňovat částku, jakou ho to stálo,“ vysvětlil Macík a závěrem se ještě vrátil k neúčasti na Silk Way Rallye. „Podstatnou roli v našem postoji sehrálo Vlastovo rozhodnutí. Raději se chce připravovat v Africe na Dakar než se pouštět do drahého závodu v Rusku. My jeho přání samozřejmě respektujeme. Svou roli sehrála i skutečnost, že Silk Way není vypsaná pro motorky a čtyřkolky, které jsou v KM Racingu v převaze. Jedním z důvodů je i to, že se proti loňské premiéře celá soutěž odehrává jen na území Ruska, kde není zase tolik vhodných terénů. Polovina září není podle nás také období, kdy je o vytrvalostní maratón mediální zájem,“ dodal.

 

KM Racing

Magazín Racing Life

Jezdci a týmy

 

 
 

 

 

 

Partneři

Návštěvníci
118
Články
2440
Odkazy
39
Počet zobrazených článků
3843832
Dnes
Včera
Tento týden
Tento měsíc
Minulý měsíc
Celkem
431
3821
431
41069
75031
3494165

Vaše IP: 54.234.0.2
Server : 2018-01-22 03:37:34

Back to Top