09.jpg

wvef.org
спасибо ivideosoft.com

XXLéto je na svém vrcholu a přesto v zákulisí dakarských týmů probíhá naplno příprava na zimu – tedy na příští ročník této legendární rally. Jak už všichni víme, přes všechny spekulace o jejím návratu na africký kontinent bude i příští ročník Dakaru hostit jižní Amerika.

Pracuje se naplno i v týmu Tomáše Tomečka a Andrého Azeveda – po loňské přestavbě Tomášova vozu se letos přistoupilo k zásadní inovaci vozu brazilského pilota. Ihned po návratu z letošního ročníku rallye byl celý vůz demontován a započala tříměsíční práce. I když samotný podvozek zůstal původní, výsledkem je prakticky nový vůz - nejen pokud jde o exteriér, ale především z hlediska jízdních vlastností. Pod pláštěm nové kabiny a nástavby se totiž skrývá několik zásadních inovací.

Podvozek je základ

Začněme od začátku, resp. „od spodku“. Uvedli jsme, že podvozek tvořený nosnou centrální rourou a výkyvnými polonápravami a hnacím traktem zůstal původní. To je sice pravda, ale už i zde byly provedeny změny, které zásadním způsobem ovlivnily vlastnosti nového vozu. Poprvé totiž byly použity tlumiče Reiger, které patří v současnosti ke světové špičce. Pro jejich vestavbu bylo nutné upravit konzoly jak na přední, tak i na zadní nápravě.

Použití nového typu tlumičů je jeden z dílků komplexního řešení - dalším z nich je rovněž nové použití disků z lehkých slitin. Tento krok znamená poměrně vekou úsporu na straně neodpérované hmotnosti a promlouvá do celkového nastavení vozu. Další změnou bylo umístění monobloku řízení za motor na nově vytvořený nosník na centrální rouře. Tento krok má za cíl přesunout co největší část hmotnosti dozadu a zlepšit tak vyvážení vozu ve prospěch zadní nápravy. Stejný důvod má i další úprava spočívající v přesunutí akumulátorů až úplně do zadní části rámu vozidla. Těsně před akumulátory navíc našla své místo třetí nádrž na naftu, zatímco jedna z původních nádrží byla odpovídajícím způsobem zmenšena. Dalším dílem do skládanky je použití nového rámu vozidla, kde byl opět prostor pro úsporu hmotnosti.

Potvrzeno testy

Všechny tyto úpravy znamenaly, že pro příští ročník Dakaru bude mít André k dispozici lehčí a z hlediska jízdních vlastností vyzrálejší vůz. V této chvíli to už není jen teoretický předpoklad, ale tvrzení podložené dvěma dny ostrých testů. André totiž pravidelně jedenkrát během roku přijíždí do Evropy a letos bylo v rámci této cesty naplánováno i testování nového vozu. To již tradičně tým absolvuje na Slovensku v písčitých terénech v okolí Senice. Oba dva piloti, jak Tomáš Tomeček, tak i André Azevedo byli s výsledky testování velmi spokojeni. Tomáš Tomeček k tomu řekl: „Po spíše dílčích úpravách v předchozích letech je toto opět pořádný krok dopředu. Udělali jsme pořádný kus práce a já chci všem, kdo se na přestavbě vozu podíleli, poděkovat. Přes letošní neúspěch všech tater, které do závodu nastoupily, tak budeme moci opět ukázat, že tato značka na Dakar patří a může se řadit k těm nejlepším.“

 

Jaromír Martinec, LRT

Magazín Racing Life

Jezdci a týmy

 

 
 

 

 

 

Partneři

Návštěvníci
117
Články
2440
Odkazy
39
Počet zobrazených článků
3839669
Dnes
Včera
Tento týden
Tento měsíc
Minulý měsíc
Celkem
1844
1951
7280
31094
75031
3484190

Vaše IP: 54.234.0.2
Server : 2018-01-18 10:22:35

Back to Top