01.jpg

wvef.org
спасибо ivideosoft.com

Jak bylo včera, 23. března potvrzeno na tiskové konferenci, Argentina a Chile budou hostit dakarskou rallye i potřetí. 33. ročník závodu se uskuteční v termínu 1.-16. ledna 2011 a Loprais Tatra Team bude u toho. Vývoj myšlenky, kam umístit příští ročník Dakaru, nabíral několik forem.

Po skončení posledního Dakaru, jinak organizačně i po stránce trati všeobecně povedeného, se řada účastníků vyslovila pro návrat dakarského závodu zpět do africké domoviny s tím, že Argentina a Chile jsou příliš daleko a soutěž ztrácí svůj původní duch, který může být obnoven pouze v Africe. Jako ideální volba se jevila osa mezi Tuniskem, Libyí a Egyptem, kudy už dakarská rallye vedla v roce 2003. Pořadatelská A.S.O. rozjela tedy řadu jednání o dvou alternativách. Jedna se týkala zachování současného stavu a vyjednávání s oběma hostitelskými zeměmi o podmínkách, za kterých budou dakarskou rallye znovu hostit. Ta druhá rozvíjela možnosti návratu do Afriky. Na obou frontách však pořadatelům zkřížil plány letošní únor. Chilské zemětřesení přesunulo rozpočtové priority jihoamerické země do zcela jiné roviny, stejně jako diplomatická a ideologická válka vyhlášená evropským zemím libyjským vůdcem Kadáfím, jenž jindy naopak průjezd dakarské rallye svou zemí podporoval.Pořadatelé se ocitli v kleštích a hrozilo, že nový Dakar nebude jak a kudy uspořádat. Ve finále se organizátoři znovu dohodli s Argentinou a Chile, a tak Dakar 2011 nejen bude moci být uspořádán, ale zůstane zároveň v bezpečí.

„Tak přece jen se znovu podíváme za jihoamerickým vínem, krásnými holkami a báječnými fanoušky,“ vtipkoval Aleš Loprais, když se zprávu dozvěděl. Ale poté zvážněl: „Letošní tratě byly prý velmi těžké a rozhodně se na ně chceme dostat znovu. Podstatné je, že Dakar našel bezpečné útočiště a že bude kde závodit a závod bude mít úroveň. Je dobré, že o tom víme zavčas, protože přípravu našich vozů musíme včas plánovat tak, aby mohla kulminovat už v listopadu, kdy vozidla znovu odevzdáme do přístavu. Je to spousta práve a její dobré plánování bude klíčové.“V dílnách Loprais Tatra Teamu se nelení. Tým nyní disponuje dvěma ostrými speciály a k tomu dostavuje zcela nový automobil s kapotovou variantou kabiny, který hodlá testovat ve druhé polovině roku. „Náš vůz ze Silk Way a letošního Dakaru je již plně opraven a repasován a může kdykoli vyjet na novou rallye. Druhý speciál stejného typu je řádově deset dnů před dokončením a ponese celou řadu vylepšení. Zkoušíme i jiné varianty řešení nástavby a fanoušci budou možná překvapeni odlišnou siluetou vozidla,“ dodává Aleš s tím, že hlavním vývojovým projektem týmu zůstává nový speciál. „Práce na něm pokračují a už víme, jak bude vzhledově vypadat, bude to překvapení pro fanoušky. Jsem sám mile překvapen, návrh se mi líbí ještě víc, než jsem čekal. Až to bude aktuální, fanoušci se včas vše dozví. Jedno je ovšem jisté: na Dakar hodláme jet s odzkoušeným autem, na které se budeme moci plně spolehnout,“ uzavírá Aleš Loprais.

 

Dodejme, že detaily nového ročníku Dakaru budou oznámeny na tiskové konferenci 29. dubna.

 

Jiří Vintr

Magazín Racing Life

Jezdci a týmy

 

 
 

 

 

 

Partneři

Návštěvníci
117
Články
2440
Odkazy
39
Počet zobrazených článků
3839670
Dnes
Včera
Tento týden
Tento měsíc
Minulý měsíc
Celkem
1846
1951
7282
31096
75031
3484192

Vaše IP: 54.234.0.2
Server : 2018-01-18 10:23:40

Back to Top