09.jpg

wvef.org
спасибо ivideosoft.com
Image Slibovaný vrchol rallye, okruh Copiapó – Copiapó v notně zkrácené podobě dokončil Aleš Loprais ihned za sestavou "sborné" Kamazu a dotahujícím Gerardem de Rooyem v těsném závěsu.

Slibovaný highlight celé rallye, na něž pořadatelé lákali soutěžící od samého začátku a založili na něm veškerou reklamní kampaň i vizuály, má dakarská rallye za sebou. Okruh severně od města Copiapó měl start i cíl jen několik kilometrů od bivaku a nabídl skutečnou všehochuť, od skalisek, měkkých tvrdých pist, až po průjezd dunovými poli a přejezdy dunových hor. O ty hlavní, nejvyšší duny, však účastníci přišli, etapa o ně byla zkrácena. Vzhledem ke zkrácení etapy do Copiapo o poslední dunový úsek v předešlé etapě, zkrácení královského okruhu o celkem 270 (!!!) kilometrů a kompletnímu zrušení speciálky 11. etapy tak soutěžící neodjeli z plánované atacamské kilometráže ani polovinu, což je zklamáním pro všechny, kdo chtějí závodit a dohánět ztráty z první poloviny soutěže, a rajskou hudbou pro všechny, jejichž technika už nyní v stavu, ve kterém by dovolila pokračovat v závodě. "V žertu jsem navrhoval stevardovi soutěže kamionů Fabienu Calvetovi, že bychom si mohli rovnou dát spojovačku do Buenos Aires, aby s námi neměli organizátoři moc práce. Jen se kysele usmál.. jsme závodníci a přijeli jsme závodit, tyhle pauzy nám nepřidávají," posteskl si Aleš Loprais, "právě na okruh kolem Copiapo s všichni, komu o něco jde, těšili. Ale nejdříve bylo rozhodnuto o zkrácení etapy, poté byl useknut dunový konec a na závěr ještě posunut termín startu kamionů až do odpoledne."

Zkracování a rušení etap tedy bohužel nekončí. V stejné oblasti s měla konat i 11. etapa z Copiapo do argentinské Fiambaly, ale oficiálně pro nepříznivou předpověď počasí se ruší. Neruší se však její maratónský charakter (bivak ve Fiambale je malý a všechny asistence by se do něj nevešly), tedy fakt, že ve Fiambale nebudou mí soutěžící možnost spoléhat se na své asistence. Ty s přesunují po jiné trase do argentinského města La Rioja, kde na soutěžící počkají.

Etapa samotná mnoho vzruchu nepřinesla, snad jen další spanilou jízdu Vladimira Čagina a agresivní honičku dvojice Kabirov – de Rooy. Aleš zajel čistou etapu v plném nasazení, bez zastávek i defektů pneumatik. Etapu dokončil na 5. místě se ztrátou 32:37 minuty na "cara" Čagina, jen 27 sekund za třetím Kamazem Rusa Mardějva. Jak už to v těžkých pouštních etapách bývá, zvětšovaly s rozestupy mezi soutěžícími, jak dojížděli etapu. V době psaní této zprávy není známo kompletní pořadí a do bivaku ještě nedorazili někteří z soupeřů ani po 4 hodinách po Alšovi, například Marek Spáčil či oba tovární Ginafy.

"Rušení či zkracování speciálek je mrzuté, protože potřebujeme závodit, ale náročnost všech zkoušek ukazuje, že všechno je ještě otevřené a i my můžeme postoupit nahoru. Kamazy i de Rooy řeší naplno vzájemný souboj o prvenství, de Azevdo a Echter řeší boj o stupně vítězů, my řešíme možnost posunout se co nejvýše v první desítce, " dodal Alešův otec a manažer týmu Milan Loprais.

11. etapa tedy bude pojata jen jako spojovací, po průjezdu Copiapem naberou soutěžící kurs zpět do And, kde budou stoupat do průsmyku Paso San Francisco ve výšce 4725 metrů nad mořem. Chilská strana And je samozřejmě prudší než argentinská. Asistence překročí Andy na jiném místě a odeberou se do cíle další etapy v La Rioje. Z Atacamy účastníkům dakarské rallye mnoho nezbylo, snad to nebude platit o technické písčité speciálce u Fiambaly.

Jiří Vintr, Loprais Tatra Team

Světlo modeluje

Hlavním partnerem portálu Dakar.cz je obchodní dům Hocker.cz

Kuchyňské dozy Zippo zapalovače klasika on-line

Magazín Racing Life

Jezdci a týmy

 

 
 

 

 

 

Partneři

Návštěvníci
118
Články
2440
Odkazy
39
Počet zobrazených článků
3842312
Dnes
Včera
Tento týden
Tento měsíc
Minulý měsíc
Celkem
848
2041
13851
37665
75031
3490761

Vaše IP: 54.234.190.237
Server : 2018-01-21 07:49:47

Back to Top