01.jpg

wvef.org
спасибо ivideosoft.com
Image Druhý den přejímek dorazila po dlouhé pouti do Lisabonu novinářská Navara Loprais tatra Teamu. Chlapci dorazili v dobré náladě a po maratónu kilometrů je všechny čekalo ještě martyrium technických přejímek. Navara byla jen předvojem, neboť všichni čeští účastníci absolvují technické přejímky v pátek, den před startem. “Pořád byla legrace, i když lilo jako z konve,“ neskrýval věčně dobrou náladu David Suchařípa.

Právě on byl nejvíce ohromen množstvím techniky, která se na technickou přejímku sjíždí, zejména pak množstvím terénních buggy, jedna krásněji technicky zpracovaná než druhá. V jedné z jednomístných buggy SMG bude startovat i bývalý pilot formule 1 Tiago Monteiro, jehož David zná z formule 1. Z ospalého tempa přejímek pořadatele probudilo až odpoledne.

Po delším čekání jsme se dostali s přejímkami na řadu okolo 18. hodiny. Administrativní část jsme zvládli bravurně rychle. Jediný zádrhel nastal u přejímek technických u elektroinstalace k iritracku, jenž musí být pevně napojen na baterii vozu, a to naše Navara podle nového reglementu nemá, ještě vloni tohle pravidlo neplatilo. Mechanici tak mají od začátku co dělat a v pátek musí Navara na přejímky znovu, neboť komisaři byli nekompromisní. Iritrack je zařízení mapující v každém okamžiku polohu vozidla a z bezpečnostních důvodů je nutné aby fungoval i při vypnutém zapalování. S komisaři jsme proto uzavřeli kompromisní dohodu, podle které nám bude povoleno poslední kontrolu absolvovat v pátek, jako jediné press vozidlo.

Image

Dnes se k přejímkám dostali také mnozí z našich hlavních soupeřů, zejména týmy Kamazu, de Rooy, Ginaf Rally Power, Dakarsport.com s Hansem Bekxem i ex-Bekx dafy týmu Van Deijne. Všechny prošly přejímkami bez problémů. Šéf truckové komise FIA Fabien Calvet na favority poprvé namátkově vytáhl váhu, aby zjistil, v jaké hmotnostní relaci se nejrychlejší kamiony pohybují. Na výsledek netrpělivě čekal nejen on, ale i zástupci všech konkurenčních týmů, našeho nevyjímaje. Údaj máme jen za Gerarda de Rooye, startujícího mimochodem na prakticky identickém voze, na kterém ho nepřipustili do soutěže před dvěma lety (pouze značka a poloha motoru je jiná). Závodní hmotnost jeho vozu je s velkou rezervou nad limitem 8500 kg a citelně překračuje 9 tun.

Všechny kamiony Loprais Tatra Teamu dorazily do Lisabonu v pohodě a zavčas a našly si cestu na společnou večeři před zítřejšími přejímkami. Na ty jde Alešova posádka až mezi posledními v odpoledním termínu, ale je velmi pravděpodobné, že se přejímky potáhnou až do večera.

Loprais Tatra Team

Světlo modeluje

Hlavním partnerem portálu Dakar.cz je obchodní dům Hocker.cz

Kuchyňské dozy

Zippo zapalovače klasika on-line Karnevalové kostýmy a masky pro karneval | Svítidla a osvětlení

Magazín Racing Life

Jezdci a týmy

 

 
 

 

 

 

Partneři

Návštěvníci
117
Články
2440
Odkazy
39
Počet zobrazených článků
3838077
Dnes
Včera
Tento týden
Tento měsíc
Minulý měsíc
Celkem
275
1478
3760
27574
75031
3480670

Vaše IP: 54.242.250.208
Server : 2018-01-17 03:45:53

Back to Top