06.jpg

wvef.org
спасибо ivideosoft.com
ImageDakarská rallye přivedla celý závodní peloton, resp. to, co z něj zbylo, na území Mali. Stalo se tak poprvé, zatímco původně mělo jít o návštěvu druhou, jenže rallye bohužel do Tombuktu nezavítala. Ranní přesun z Ayounu na malijské hranice proběhl v pohodě, rychlostní test měřil jen 225 km, a tak do něj auta i kamiony startovaly až po poledni.

Aleš Loprais dnes provedl rozhodující útok na případné třetí místo v konečném pořadí. Povedl se, ale jen z poloviny, Aleš za sebou nechal další Tatru Brazilce Azeveda a dostal se před něj na čtvrté místo. I s útokem na bronz to vypadalo nadějně, ale…dejme slovo přímo Alešovi.

„Dost mě mrzela absence etap do Tombuktu a zpět, a tak jsem do dneška dal všechno. Chcete-li bojovat o místa na stupních vítězů, a to já chci, prostě musíte jezdit naplno. Krátce po startu jsem vytroubil, vybrzdil či předjel všechny soupeře a jel jsem totálně naplno, měl jsem to rozjeté na vítězství v etapě, protože mě nikdo nebrzdil, a to i za tu cenu, že jsem jel jako první kamion a klestil ostatním cestu. Kabina dostala neskutečně zabrat. 40 km před koncem jsme ale ztratili orientaci v šílené změti pist a kamenných plat, kde nejsou vidět stopy. Zdrželi jsme se 25 minut a celá špička se dostala zpět před nás. Je to velká škoda, měli jsme to skvěle rozjeté, ale takový prostě Dakar je. Kromě hnusných větví, které bičovaly auto, bývají tyto etapy také navigačně velmi náročné, i když nejsou dlouhé. Těší mě, že mám nyní náskok před Azevedem, i když se budeme honit do posledního metru. Ale mohl jsem zatlačit na Van Ginkela v boji o třetí místo a mohl z toho být super souboj na závěr. Takto musím čekat na zaváhání soupeře.“

Petr Gilar dodává: „Obecně moc těžký den na orientaci…a pocit z jízdy? Jako když vás zavřou do krabice od bot a pak do ní pět lidí mlátí klackem!“

Image

V celkovém pořadí má nyní Aleš náskok sice slušných, ale lehce smazatelných 16 minut před Azevedem a je tak nejlepším jezdcem na Tatře v průběžném pořadí, právě na tomto faktu nám nesporně velmi záleží. Ztráta na Van Ginkela činí 33 minut a jistě se s ní ještě dá něco dělat.

V bivaku mechanici museli kompletně vyměnit zasklení přední části vozidla. Není divu, okna byla na padrť a náhradní skla s sebou asistenční Tatra vozí. Není to jen náš problém, podobně se „vyšívá“ u celé řady jiných týmů, o okno přišel i hned přes uličku stojící Hans Bekx.

Náš novinářský press car dnes bloumal západním Mali v marné snaze prodrat se k trase speciální zkoušky přes nesmírně hustou změť pist, vádí, vesnic, změn povrchů, polí a jiných porostů, s minimálním rychlostním průměrem. Naše putování jsme nakonec vzdali a vrátili se po vlastních stopách k asistenční trase. Vše bylo navigačně velmi náročné, terén se dal jen obtížně číst a ani majestátné baobaby nebyly dobrými orientačními body.

Jiří Vintr, LOPRAIS TATRA TEAM, Kayes

Světlo modeluje

(Všechny články v kategorii Telefonica-Dakar 2003)

(Všechny články v kategorii Telefonica-Dakar 2004)

(Všechny články v kategorii Telefonica-Dakar 2005)

(Všechny články v kategorii Euromilhões-Dakar 2006)

(Videa z Telefonica - Dakar 2003)

Hlavním partnerem portálu Dakar.cz je obchodní dům Hocker.cz

Kuchyňské dozy

Zippo zapalovače klasika on-line Karnevalové kostýmy a masky pro karneval | Svítidla a osvětlení

Magazín Racing Life

Jezdci a týmy

 

 
 

 

 

 

Partneři

Návštěvníci
117
Články
2440
Odkazy
39
Počet zobrazených článků
3837504
Dnes
Včera
Tento týden
Tento měsíc
Minulý měsíc
Celkem
438
2007
2445
26259
75031
3479355

Vaše IP: 54.242.175.98
Server : 2018-01-16 08:41:35

Back to Top