02.jpg

wvef.org
спасибо ivideosoft.com
ImageTento 376 km dlouhý speciál, vedený jižně od Némy, byl loop etapou se startem i cílem lokalizovanými jen nedaleko od sebe. Bylo to v podstatě nouzové opatření jako poloviční náhrada za etapy do a z Tombouctou, které byly krátce před Vánocemi z bezpečnostních důvodů zrušeny. Náhradní řešení to bylo i doslova, namísto dávné dakarské klasiky, která se nejela od roku 1999 a na kterou se mnozí těšili se jel dost nezáživný okruh po písečných pistách s minimem možností předjíždět.

Naše posádka č. 512 vyrazila do etapy jako třetí kamion. Kamiony byly v celkovém pořadí po minulé etapě vůbec hodně vysoko. Vzhledem k tomu, jak rychlá byla dnešní etapa, šla spousta osobních aut před kamiony a na dojezdu jsme na těžkou vozbu poměrně dlouho čekali. Alešova Tatra přilétla do cíle jako druhá, s minimálním odstupem za Francouzem Jacqoutem. Krátce po ní kolem nás prosvištěl Azevedo, kterého už následovala televizní helikoptéra a bylo jasné, že vítězství si zřejmě nenechá ujít. Nakonec se před něj vklínil ještě Holanďan Brouwer s Ginafem, který naplno využil výkonových možností svého auta, jež dostávají na relativně tvrdé a technicky méně propracované trase letošního ročníku přece jen více vyniknout.

„Dnes to bylo bez problémů, ani jednou jsme nezastavovali kvůli technickému problému, nebyl ani defekt. Potíže nám dělali jen automobilisté, kteří nás vytrubovali sentinelem na hodně velkou dálku. Ze slušnosti jsme se snažili hned odstavit auto stranou, ale třeba půl minuty se nic nedělo. Tím jsme nějakou ztrátu nabrali a je nepříjemné, že v souboji s Azevedem a Van Ginkelem nyní počítáme každou vteřinu,“ řekl v cíli Aleš Loprais.

Image

Jeho mechanik a navigátor Petr Gilar se ještě vrátil ke sporným předjížděcím manévrům: „Větve a stromy nám rozbily zrcátka na pravé straně, takže jsem soupeře za sebou hlídal já a nakonec jsem se rozhodl je pouštět teprve tehdy, kdy se mi v zrcátku objevili. Jeden z autařů si to se mnou chtěl v cíli vyříkat, tak jsem ho hodně důrazně upozornil na to, že žádat o předjetí by měl až tehdy, kdy může manévr provést, ne když na dojetí zbývá půl minuty. Nakonec uznale pokývl a šel si po svém. Dnešní trasa mě ale jinak dost zklamala. Jedna písečná pista, písečné koryto, větve kolem cesty, z navigačního hlediska o ničem. Skoro jsem mohl zůstat v bivaku…“

Jednu kosmetickou ztrátu však Tatra v etapě utrpěla. Větve občas masivně bičovaly kabinu a chlapci ztratili levý nástavec masky i s blinkrem z LED diod. Mechanici se ihned po dojezdu na věc vrhli a vytvořili nový roh kabiny z deflektoru, který byl původně uložen na spodní straně nárazníku a přiváděl chladicí vzduch k předním tlumičům. Alešova strana dostane nově obě zpětná zrcátka.

Situace v celkovém pořadí se pro nás i přes Alešův výborný výkon v dnešní etapě lehce zkomplikovala. Azevedova Tatra šla o 6:17 minuty na čtvrté místo před Aleše, ale oba citelně stáhli náskok Van Ginkela a v následujících etapách ho ještě mohou potrápit. Oba totiž budou startovat před Holanďanem a bude-li houstnout porost kolem pist, bude mohutný Ginaf v určité nevýhodě.

Jiří Vintr, LOPRAIS TATRA TEAM, Néma

Světlo modeluje

(Všechny články v kategorii Telefonica-Dakar 2003)

(Všechny články v kategorii Telefonica-Dakar 2004)

(Všechny články v kategorii Telefonica-Dakar 2005)

(Všechny články v kategorii Euromilhões-Dakar 2006)

(Videa z Telefonica - Dakar 2003)

Hlavním partnerem portálu Dakar.cz je obchodní dům Hocker.cz

Kuchyňské dozy

Karnevalové kostýmy a masky pro karneval | Svítidla a osvětlení

Magazín Racing Life

Jezdci a týmy

 

 
 

 

 

 

Partneři

Návštěvníci
117
Články
2440
Odkazy
39
Počet zobrazených článků
3837450
Dnes
Včera
Tento týden
Tento měsíc
Minulý měsíc
Celkem
359
2007
2366
26180
75031
3479276

Vaše IP: 54.242.175.98
Server : 2018-01-16 08:39:15

Back to Top