03.jpg

wvef.org
спасибо ivideosoft.com
ImagePo dni volna v Ataru se cesty našich týmových vozidel rozdělily. Zatímco Aleš s Petrem bojovali na trati dvou speciálů, od nichž už znáte výsledky, naše press posádka s Karlem za volantem i šestikolka Babča se všemi mechaniky se vydaly na dlouhou spojovací pouť přes Nouakchott a Kiffu do Nemy. Úmorná a monotónní pouť, dlouhá 1522 km, byla pro nás skoro nekonečná, ale přesto jsme ještě dokázali zastihnout soutěžní posádky na startu speciálu do Tichitu i před cílem dnešní speciálky sem do Nemy. Aleš etapu do Tichitu výborně rozjel, ale drobné problémy před prvním kontrolním bodem jej zpomalily: „Opět defekt, ale to už je dakarská klasika. Co jsme dokázali od startu etapy dohnat, to jsme výměnou pneumatiky ztratili.“ Petr Gilar dodává: „Horší byla situace těsně před koncem. Sedm kilometrů před cílem, kdy jsme už zase všechno dohnali, jsme vyjeli na ostrý horizont, za nímž následoval prudký jezd do rokle. Když jsme se dostali dolů, motor náhle zhasl, stejně jako všechna světla. Chvilku mi trvalo, než jsem přišel na uklepaný konektor od baterie, rychle jsme to pak nahodili a pelášili k cíli.“ Situace mohla být o to nepříjemnější, že v cíli v Tichitu na závodníky nečekala žádná asistence, neboť ta se přesunovala jinou cestou do Nemy, cíle následující etapy. Tam zaznamenal opět vynikající výsledek Stacey, ale to pro nás není podstatné. Podstatnější je to, že hoši porazili Azeveda, i Van Ginkela. Dnešní etapa do Nemy je dakarskou klasikou. Kluci na ní zazářili třetím místem, díky kterému stáhli kompletně celou ztrátu na Azeveda a těsně se zařadili na čtvrté místo před něj. Etapu vyhrál tentokrát poprvé Van Ginkel s Ginafem, protože Stacey se zdržel 12 minut opravou defektu. Chlapci za sebou udrželi Jacquota i Rešentnikova a přidali svoje polínko do ohně boje o třetí místo. „Konečně etapa zcela bez problémů. Pouze jsme si párkrát museli couvnout, jinak v pořádku. Duny byly spíš včera, což je škoda, těšil jsem se na ně. Letošní Dakar jsou spíš pisty a kamenité cesty. Ginaf dnes vyhrál, ale myslím, že jeho pilot není tak jezdecky vyzrálý jako třeba Mardějev nebo Stacey, vše vynahrazuje obrovským zrychlením díky velkému výkonu motoru, naopak v technických pasážích ztrácí. Letošní trať mu to ale umožňuje.“ Petr Gilar jen přidává postřehy z technické stránky věci: „Asi 200 km před cílem nám upadla vyrovnávací nádržka chlazení, ale zůstala na místě a neztratili jsme ji. Jen jsem slyšel, jak za kabinou mlátila, zatímco Aleš byl plně zaujatý řízením a snad to ani nezaznamenal. To je naštěstí jediný problém, neřízli jsme ani gumu. Ale jsme naprosto vyklepaní, opravdu těžká etapa, nakonec vám ještě závidíme ten monotónní přesun po silnici.“ Zítra zůstáváme v Nemě, na pořadu je loop etapa, celá pojatá jako speciálka, v níž budou kluci dál útočit, minimálně na udržení čtvrté příčky. Tak nám držte palce. Zippo zapalovače klasika on-line Karnevalové kostýmy a masky pro karneval | Svítidla a osvětlení

Magazín Racing Life

Jezdci a týmy

 

 
 

 

 

 

Partneři

Návštěvníci
118
Články
2440
Odkazy
39
Počet zobrazených článků
3842378
Dnes
Včera
Tento týden
Tento měsíc
Minulý měsíc
Celkem
1064
2041
14067
37881
75031
3490977

Vaše IP: 54.167.126.106
Server : 2018-01-21 09:59:29

Back to Top