05.jpg

wvef.org
спасибо ivideosoft.com
Image9. etapa se jela z Tichitu do Némy a měřila 497 kilometrů. Rychlé pískové a šotolinové úseky se střídaly s pomalými kamenitými pasážemi, velbloudí trávou a malými dunami. Trať byla místy velmi rozbitá, což bylo tentokrát v sedačkách hodně cítit. Po projetí cílem jsme byli rádi, že to už máme za sebou.

Dojíždět za tmy totiž znamená samo o sobě velkou časovou ztrátu. Náročnému terénu se asi nevyhneme ani zítra. Máme všichni pár bolístek - jednou je to rána od volantu do ruky, své udělají i skoky a následné rány přilbou o trubkový rám kabiny. Bolí i kolena a záda, prostě celý človek, ale to k Dakaru tak nějak patří.

Vzhledem ke skutečnosti, že Tomečkova Tatra startovala o 7,5 minuty dříve než Azevedova, se tým rozhodl pro flexibilní strategii. Tentokrát jsme tedy Andrému de Azevedovi záda nehlídali.

Během etapy neměla ani jedna Tatra Letka Racing Teamu technické problémy. André de Azevedo strávil množství času za prášícím MANem Jacquota. Tomečkova Tatra zastavila poprvé na pár okamžiků kvůli zběžné vizuální kontrole auta, podruhé pak kvůli stádu velbloudů - kteří si to vydali přes pistu rychlostní zkoušky. Rychlé úseky, kterých bylo dnes hodně, nám příliš nesvědčí, naše Tatry jsou mnohem lepší v techničtějších pasážích.

Image

Opět jsme předjížděli desítky motocyklistů a čtyřkolek. Zejména na některých motorkářích je vidět, že už toho mají opravdu dost. Do cíle rychlostní zkoušky dorazily obě posádky našich Tater ještě za světla. V bivaku na nás již čekal asistenční vůz a bylo tudíž možno začít z plánovanými kontrolami a mimořádnými opravami. Doufejme, že se dnes dostaneme rozumně do stanů, které jsme rozestavěli v prachu kolem aut, podobně jako většina účastníků rallye. Někteří přespávají ve spacácích na kobercích pod velkým stanem v prostoru, kde jsou vyvěšeny výsledky a kde se podává jídlo.

Den ode dne je startovní pole užší. Doufáme, že budeme schopni i po zítřku pokračovat dále. V tomto okamžiku nemá cenu uvažovat na téma, co bude a co mohlo být. Žijeme přítomností, jedeme dál, fungujeme jako tým, snažíme se maximálně koncentrovat a jet bezpečně. Jak říká Míra Martinec - to, že v prachu není vidět hromada kamení neznamená, že tam není. Náš pravidelný denní režim vypadá asi takto: snídaně, osobní hygiena, spojovačka, rychlostní zkouška, spojovačka, večeře, opravy a většinou i nějaký ten spánek.

Ladislav Lála, www.lrt.cz
foto: Ladislav Lála,www.lrt.cz

Světlo modeluje

(Všechny články v kategorii Telefonica-Dakar 2003)

(Všechny články v kategorii Telefonica-Dakar 2004)

(Všechny články v kategorii Telefonica-Dakar 2005)

(Všechny články v kategorii Euromilhões-Dakar 2006)

(Videa z Telefonica - Dakar 2003)

Hlavním partnerem portálu Dakar.cz je obchodní dům Hocker.cz

Kuchyňské dozy

Zippo zapalovače klasika on-line Karnevalové kostýmy a masky pro karneval | Svítidla a osvětlení

Magazín Racing Life

Jezdci a týmy

 

 
 

 

 

 

Partneři

Návštěvníci
118
Články
2440
Odkazy
39
Počet zobrazených článků
3842350
Dnes
Včera
Tento týden
Tento měsíc
Minulý měsíc
Celkem
982
2041
13985
37799
75031
3490895

Vaše IP: 54.167.126.106
Server : 2018-01-21 09:50:20

Back to Top