08.jpg

ImageÚvodní speciální test 29. ročníku Rallye Dakar nabídl divákům i účastníkům lahůdkový, více než 100 km dlouhý, okruh poblíž města Setúbal. Trať vedla po pobřeží a vyznačovala se hlubokým písčitým podložím a hustým porostem borovic, mezi kterými vedla.

Číst dál...

ImagePrvní etapa Rallye Dakar 2007 dokonale prověřila celé startovní pole. Pořadatelé na briefingu v předvečer závodu účastníky závodu upozorňovali na úzké cesty vedoucí skrz hustý jehličnatý porost, na měkký písek, na ostré zatáčky a nebezpečné kořeny. Alfou a omegou briefingu však byla samozřejmě bezpečnost - účastníků i diváků. Posádky obou našich vozů v sobotu 6.1. odstartovaly z historické přístavní části města - Belému do první etapy.

Číst dál...

ImageKdybyste se teď v Lisabonu někoho zeptali na to, co bude dělat večer, valná většina by řekla: jdu do Beléma.“ Starobylá přístavní čtvrť s krásným parkem poblíž historického kláštera Sv. Jeronýma hostí soutěž podruhé a zaujetí Portugalců pro tento sport dává vědět, že to nebyl špatný krok.

Číst dál...

ImageNení pochyb o tom, že Lisabon propadl Dakaru. Motocykly, automobily, kamiony a nejrůznější další vozítka brázdily až do pátku 5.1. dnem i nocí ulice portugalského hlavního města. Centrum dění bylo přitom koncentrováno do historické přístavní části města - Belému. V bezprostředním sousedství centra soutěže, kde se mimo jiné nachází tiskové středisko a probíhají technické přejímky, bylo zřízeno i parc fermé, které se od středy 3.1. postupně plnilo závodními stroji, které již úspěšně absolvovaly administrativní i technickou přejímku.

Číst dál...

ImageNejen obě kanárkově žluté tatry, ale i náš novinářský Nissan Navara podléhá technickým přejímkám a musí splňovat požadavky pořadatelů, ať už povinnou výbavou (ochranný rám, osvětlení, vyjížděcí plechy, lopaty, náhradní kola, příprava na elektronické sledovací systémy, bezpečnostní sedačky) nebo homologací.

Číst dál...

ImageÚvodní fáze Dakaru, pro fanoušky atraktivní, ale pro závodníky úmorná, má Loprais Tatra team úspěšně za sebou. Jak závodní vůz Aleše Lopraise, tak doprovodná šestikolka Martina Kahánka prošly bez zaváhání.

Číst dál...

ImageTým se v průběhu čtvrtka s rozvahou připravoval na technické přejímky naplánované na páteční odpoledne, o jejichž průběhu Vás budeme slovem i obrazem informovat. Dva dny před startem rallye jsme krátce vyzpovídali pilota "zelené" Tatry Petrobras Andrého de Azeveda.


Číst dál...

ImageTak máme za sebou administrativní a technické přejímky. Žádný rozruch jako vloni v případě Dafů se letos nekonal, ale to neznamená, že bojům u zeleného stolu je odzvoněno. Proklamovaný protest Kamazu vůči týmu de Rooy sice nebyl podán, ale to neznamená, že případný nepříznivý vývoj závodu k tomuto kroku Rusy nedonutí.

Číst dál...

ImageDnes v podvečer jsme sem bez problémů po dvou dnech jízdy napříč Evropou dorazili a posledních 600 km jsme jeli s naším novým Mitsubishi po ose, abychom alespoň trochu zajeli nový motor. Přitom jsme zjistili, že se mu nechce po zahřátí držet příliš volnoběžné otáčky ve kterých lehce kolísá.

Číst dál...

ImagePřinášíme Vám první letošní zprávu týkající se účasti Letka Racing Teamu na blížící se Euromilhoes Lisboa Dakar 2007. Tento populární závod letos, podobně jako minulý rok, odstartuje z portugalského Lisabonu. 6.ledna se na start postaví i naše Tatry se startovními čísly 503 (André de Azevedo, Jaromír Martinec, Maykel Vilarta) a 519 (Tomáš Tomeček, Ladislav Lála, Vojtěch Morávek). 1.1. se konvoj dvou ostrých vozů a jednoho doprovodu vydal z Kopřivnice do dějiště startu závodu.

Číst dál...

ImagePortugalská metropole vítá po roce opět účastníky dakarské rallye. Prostor kolem starobylého kláštera svatého Jeronýma opět ožívá Dakarem.Přejímky za první den se večer už blížily svému konci. První den jsou pravidelně na řadě především účastníci ze Španělska a Portugalska, tedy domestici, ale při množství přihlášených museli pořadatelé zvládnout celou záplavu dalších…

Číst dál...

Ve srovnání s loňským rokem bylo letošní vyprovázení Macíkovy "dakarské karavany" o poznání příjemnější přinejmenším díky počasí. Mezi kapkami deště čekaly před půl sedmou na tradičním místě v Sedlčanech dakarské vozy obdivovány davy zvědavců a lidí, kteří se dostavili aby celý tým vyprovodili a popřáli jim štastný dojezd do Dakaru i návrat zpět do České republiky. Nechyběli jsme ani my a osobně jsme tak mohli členům týmu popřát hodně štěstí, bez kterého se nemusíte dostat ani na africký kontinent (vzpoměňme na loni nešťastného Tomáše Tomečka).

Číst dál...

Tak tu máme opět nový rok (vlastně bych dnes měl slovo nový napsat s velkým N...) a s ním i legendární Dakar. Naše týmy se už rozloučily a vydaly se na 3000 kilometrů dlouhou pouť na start, už to je maratón sám os sobě. Naše novinářská enkláva se bude trousit do místa startu v následujících dnech, přijedeme ještě před závodníky, abychom zhlédli tradiční baštu dakarských fajnšmekrů, technické přejímky...

Číst dál...

19.12.2006 se již tradičně v sídle společnosti AutoPalace na Spořilově konala tisková konference Martina Macíka a jeho týmu. A jaké novinky tedy Tedom Truck Team chystá na blížící se 29. ročník dakarské rally?

Číst dál...

Nezvyklé průtahy dělají letos pořadatelé při přidělování startovních čísel. Ještě v době těsně před vánocemi na webu čísla nevisela, ale jednotlivé posádky začaly dávat najevo, že to své číslo už mají. Pojďme se tedy v rychlosti mrknout na přehlídku těžké vozby...

Číst dál...

Tradiční předdakarskou rozlučkou je v Nizozemí každoroční dostaveníčko dakaristů na terénní dráze ve Valkenswaardu. Tamní okruh hostí setkání dakarských týmů už řadu let. I přes prachbídné počasí, kdy bys v dešti psa ven nevyhnal si diváků a příznivců našlo cestu na okruh přes 8500.

Číst dál...

Jan de Rooy nebude jediný s vozym Ginaf a nezávislým zavěšením kol. Tým Ginaf Rally Power je zpět, silnější než kdy jindy, má toho hodně natestováno, inovací plný ranec a i ambice poskočily o trochu výše. Krom trojice de Rooyových Ginafů a dvojice soukromých Ginafů s tuhými nápravami jsou vypraveny hned tři identické speciály Ginaf X2222 SP s motorem Caterpillar, čtvrtý pojede se stejným agregátem, ale bude ve specifikaci 2005.

Číst dál...

Ohňově rudý tým Exact-MAN se opět objeví na Dakaru. Při první účasti v roce 2005 oslnil kvalitními výkony, ale neměl štěstí v okružní etapě okolo Ataru, vloni už Stacey jasně promlouval do boje o vavříny a vyhrál pět etap (Čagin už svou pozici jen kontroloval). Pro Dakar 2007 se jasně mluví o útoku na prvenství.

Číst dál...

Po několika neúspěšných pokusech dostat se na slavnou rallye Dakar, se dnes téměř s jistotou dá říct, že na startu v portugalském Lisabonu uvidíme mimo jiné i libereckého rodáka, držitele nejvyššího ocenění Fair-play za záchranu života, mistra ČR v enduru z roku 1999 a několikanásobného účastníka Šestidenní, Davida Pabišku.

Číst dál...

Dakarská rallye, to je kromě faktu, že se jedná o největší závod světa, také pořádný byznys a gigantický kolos, který žije svým vlastním životem a dýchá obrovským vnitřním nábojem, díky němuž přežil dobré i zlé časy. Kolik motoristických podniků se právě tímhle může pochlubit? Snad 24hodinovka v Le Mans – kolika tragédií už byla svědkem? Velká cena Monaka formule 1? 500 mil v Indianapolis? Rallye Monte Carlo, která v dnešní rallyové době nemá ani náhodou na růžích ustláno, ale dokážete si představit světovou rally bez průjezdu přes Turini nebo kaňon Vesubie?

Číst dál...

Magazín Racing Life

Jezdci a týmy

 

 
 

 

 

 

Partneři

Návštěvníci
118
Články
2440
Odkazy
39
Počet zobrazených článků
3841226
Dnes
Včera
Tento týden
Tento měsíc
Minulý měsíc
Celkem
227
2063
11189
35003
75031
3488099

Vaše IP: 23.22.240.119
Server : 2018-01-20 05:41:19

Back to Top