03.jpg

ImageJeště krátce k pobytu v Tan Tanu. Noční písečná bouře napáchala poměrně velké škody v bivaku, kde srovnala se zemí zázemí pro účastníky rallye. Bivakem celou noc létalo všechno možné.

Číst dál...

ImageDo Mauretánie vchází Dakar tradičně přes obranný val na hranicích s Marokem. Jednou za rok se tato hranice poruší, aby mohl soutěžní konvoj projet. Nejinak tomu bylo i letos. Náš press car vyjel už v půl sedmé, aby mohl zdárně překonat 414 km dlouhou spojovačku na start speciální etapy u osady Bir Morgrein. Byly to zároveň poslední marocké kilometry na asfaltu.

Číst dál...

ImagePátá etapa letošního Dakaru zaznamenala hned několik zlomů v průběžném pořadí. Poznamenala ji vážná havárie dosud vedoucího Čagina, po níž byli jezdec i navigátor převezen na pozorování do nemocnice, naštěstí nejde o nic vážného. „Souboj prvních tří byl naprosto vyhecovaný a jelo se na hraně nebo až za ní.

Číst dál...

Jde o nejdelší etapu soutěže, trvající téměř až do úplného konce dne a bude ujeto téměř 1.000 km. Kdo se bude chtít vydat včas na úvodní spojovačku vedoucí na mauretánské hranice, tak bude muset vstávat mimořádně brzo ráno. Pak bude muset plně uplatnit svoje navigační schopnosti při jízdě v terénu a také maximálně využít jezdecké schopnosti jak svoje tak i spolujezdce. Jedna dobrá rada pro tuto etapu: jeď hlavně úsporně.

Číst dál...

Pro účastníky Dakaru bude tato etapa představovat 3 momenty:
- Žádná etapa ročníku 2007 nebyla předtím delší.
- Na speciálce budou mít soutěžící možnost si vychutnat pohoří Atlas Mountains jako pastvu pro oči, což znamená, že nákladní automobily musí projet různorodou tratí.
- A celkově, scenérie trati je vzrušující, přímo měsíční a pro znalce je to směsicí Ventouxa a Izoarda.

Číst dál...

ImageTo podstatné z dnešního dne je asi to, že jsme opět v cíli! Takže hlavní cíl splněn. Jak říkají staří dakarští harcovníci Ivo Kaštan či Jaro Katriňák, takhle těžký úvod Dakaru ještě nepamatují, ale co se dá dělat... Držíme si solidní umístění v etapách, okolo toho třicátého místa a celkově se motáme taky tam.

Číst dál...

ImageDosavadní průběh Dakaru mě příliš nepřekvapil, protože souboj trojice Čagin, mladý de Rooy a Stacey se dal očekávat. Pokud se budou vpředu takto řezat, časem z toho můžou těžit i ostatní, v takovém tempu je vždycky blízko k chybám.

Číst dál...

ImagePátá etapa Rallye Dakar 2007 z Quarzazate do Tan Tanu přinesla typický marocký rozbitý rychlý kamenitý povrch. Interně jsme tuto etapu pojmenovali jako rozbíjecí - ne snad proto že bychom něco důležitého poškodili, ale protože to během jízdy pořádně drncalo. Podél cesty jsme opět viděli množství odstavených osobních automobilů i motocyklů. A to ještě ten pravý Dakar vlastně ani nezačal.

Číst dál...

ImageDnešní 4. etapa znamenala dosud nejdelší speciální test ve vyprahlé marocké krajině. Trasa speciálky byla rychlá a zejména velmi prašná. Slabý vítr byl i příčinou toho, že prach velmi pomalu mizel a kvůli zhoršené viditelnosti šlo jen obtížně předjíždět.

Číst dál...

První lekce v odolnosti soutěžících. Druhá marocká speciálka je dlouhá a je především velmi rozmanitá - právě tak jako celý Dakar 2007. Pro nováčky je to velmi tvrdá škola, v které se seznamují s dunami a získávají první zkušenosti díky prvním vzrušujícím zážitkům. Je to také příležitost k souboji s četnými nástrahami Afriky. Priorita této etapy: Dostat se co nejdříve pryč.

Číst dál...

ImageČtvrtá etapa nás zavedla z Er Rachidie do Quarzazate, tedy pořád ještě na území Maroka. Po spojovací etapě (96 kilometrů) následovala speciálka (405 kilometrů) a poté přesun do 178 kilometrů vzdáleného bivaku v Quarzazate. Do této rychlostní zkoušky jsme vstupovali s nemalými obavami týkajícími se pohonu pravého předního kola.

Číst dál...

ImageŠestým místem v pondělní třetí etapě, první na území Afriky, se Aleš Loprais posunul o stejný počet příček v celkovém pořadí a zaujímá nyní sedmé místo. Aleš Loprais do etapy nastupoval v situaci, kdy byl ve startovním pořádku, daném výsledky předešlé etapy, odsunut administrativním rozhodnutím od zeleného stolu o dvě příčky vzad!!!

Číst dál...

ImageJe za námi další náročný den rallye Dakar, ale po pravdě řečeno, asi tady žádné nenáročné etapy ani čekat nelze!  Dnešní den, tak jako ty předchozí, začínal opět ještě před rozedněním a my jsme se na start postavili v osm ráno místního času (tedy mínus jedna hodina oproti ČR). Přejezd sto kilometrů a pak to začalo. Náročná 405km dlouhá speciálka byla pro nás zas něčím novým.

Číst dál...

Image3. etapa nás zavedla do Maroka - absolvovali jsme 649 kilometrů z Nadoru do Er Rachidie (z toho 252 kilometrů rychlostní zkouška) především po kamenitých površích. Organizátoři i itinerář předem upozorňovali na náročný kamenitý terén, místy velmi rozbitý po nedávných deštích a složitou navigaci. Etapa, do které startovaly kamiony jako poslední, začínala na úzkých horských stezkách, kde bylo třeba pečlivě volit stopu.

Číst dál...

Začátek každé činnosti je vždy velmi důležitý a to zejména v navigaci. V první části speciálky je velmi mnoho navigačních úkolů. Je to skutečné bludiště na trati. A i když už budete mimo toto bludiště, nebude nikomu tolerován žádným pokles pozornosti. Ačkoliv se kamenitá trať zdá ideální pro dosažení vysoké rychlosti, tak hodně brodů vrátí soutěžící velmi rychle do reality. Dávejte na sebe pozor!

Číst dál...

ImageNáš tým Offroadsport CZ je na Dakaru nováčkem a tak jsme museli a vlastně stále musíme bojovat o místo na slunci. Startovní číslo 457 nedává moc možností se protlačit dopředu, ale pomalu a jistě se nám to daří. První den jsme si museli tvrdě vydřít 76. pozici v náročné 120km dlouhé speciálce. Před námi startovalo nejen více jak 150 aut, ale také 250 motorek.

Číst dál...

Tento terén by mohl být vhodný terén pro treking nebo pro předkola mistroství světa v jízdě horských kol: buďte vítáni do hor. Trať je značně klikatá a povrch trati je velmi tvrdý. Řidiči musí zpomalit rychlost a to právě především pro případ, že trať zvlhne deštěm.

Číst dál...

ImageZdravím vás, tentokrát už nikoliv z tiskového střediska rallye, ale narychlo z internetové kavárny v přístavu Algericas, kam jsme dorazili po 440 km spojovací etapy z Portimao. Až do Sevilly jsme se na cestě vídali s posádkou našeho závodního vozu, nicméně soutěžící (auta i motocykly dnes absolvovaly další nepříjemnou etapu v horách) se přesunují o kus dál, do přístavu Malaga, odkud odjíždějí lodí do Nadoru. Asistenční a novinářské vozy naopak jedou do Afriky přes Algericas.

Číst dál...

Image2. etapa vedoucí z Portimao do Malagy (poslední etapa na území Evropy) byla pro kamiony pouze spojovací. Cesta proběhla bez problémů a na jejím konci jsme se nalodili na osmipalubový trajekt Mistrál, který nás přes noc převeze do Afriky. Do cíle nám tak k dnešku zbývá necelých 8.000 kilometrů.

Číst dál...

První etapa a první překvapení, přitom ještě v Evropě. Už je možno se setkat s pískem a přitom nemusíte jít po pláži. Start speciálky slibuje několik drobnějších nehod……..jde o předzvěst Afriky. Pak budou technici mít možnost utrhnout si pro sebe několik volných vteřin v zákrutách trasy, která vede přes lesy borovic a korkových dubů.

Číst dál...

Magazín Racing Life

Jezdci a týmy

 

 
 

 

 

 

Partneři

Návštěvníci
118
Články
2440
Odkazy
39
Počet zobrazených článků
3842350
Dnes
Včera
Tento týden
Tento měsíc
Minulý měsíc
Celkem
983
2041
13986
37800
75031
3490896

Vaše IP: 54.167.126.106
Server : 2018-01-21 09:50:30

Back to Top