08.jpg

ImageDnes Vás zdravím i já z útrob naší nástavby, kde v poklidu sedím, (a poslední týden i spím, protože jsem zjistil, že je to lepší než spát ve stanu) schovaný před silným prašným větrem, který řádí venku. Dnes nám pořadatelé v podstatě darovali další volný den - čeká nás pouze přejezd do Ayoun el Atrous, do kterého startujeme až kolem třinácté hodiny.

Číst dál...

ImageDnešek se nesl v poklidném duchu. Na doporučení francouzského Ministerstva zahraničních věcí totiž ředitel soutěže Etienne Lavigne zrušil etapu z Tombouctou do Némy. Namísto toho jsme absolvovali pouze přejezd z Némy do Ayoun el Atrous (281 km). V průběhu spojovací etapy jsme měli dost času na to, vnímat okolní krajinu.

Číst dál...

ImageVolkswagen team ukončil 10. etapu 29. Rallye Dakar na 3. a 5. místě. Mark Miller / Ralph Pitchford (USA / Jižní Afrika) jsou v celkovém hodnocení Dakaru šestí a tudíž nejlepší piloti Volkswagenu. Třetí pozice jim zajistila jejich nejlepší osobní výkon. Sainz (ESP) / Perin (FRA) skončili pátí.

Číst dál...

ImageMáca opět volal satelitním telefonem, zapůjčeným Jardou Katriňákem a konstatoval, že ráno byl docela v pohodě a na dnešní etapu se docela těšil. „Speciál“ se jel celý na písku a tak těch 366 kilometrů bylo docela dlouhých.

Číst dál...

ImagePosádky obou Tater Letka Racing Teamu se opět hlásí z mauretánské pouště. Podobně jako včera stojíme v letištním bivaku poblíž města Néma. Dnešní etapa se jela z Némy do Némy a měřila celkem 400 kilometrů. Rychlé pískové a udusané cesty nás vedly již o něco zelenějším terénem.

Číst dál...

Ministerstvo zahraničních věcí vydalo důrazné negativní doporučení týkající se 10-té a 11-té etapy. Organizátoři soutěže se rozhodli řídit se doporučením ministerstva a proto došlo ke změně etap. Z bezpečnostních důvodů se soutěžní konvoj přesune spojovací etapou z Némy do 280 km vzdáleného Ayoun. Účastníci tak získají další původně neplánováný den volna. Snad budou mít po přesunu dost času zregenerovat své síly i techniku.

Číst dál...

ImagePo úmorných dvou etapách, kdy jsme startovali až ze samého konce startovního pole jsme dnes ráno konečně opět vyráželi na trať z umístění v předchozí etapě, tedy z cca 50.místa. Dojeli jsme sice v předchozí etapě čtyřicátí, ale nyní se již startuje společně i s kamióny, které jsou schopny zasáhnout hluboko do absolutního pořadí.

Číst dál...

Francouzské Ministerstvo zahraničních věcí doporučilo změnu trasy mezi 10. a 11. etapou (Néma - Timbuktu a Timbuktu - Néma na území Mauretánie a Mali). Důvodem byly obavy z možného teroristického útoku. Organizátoři se rozhodli zrušit trasu dvou zmíněných etap a místo nich se pojede okolo Némy okruh dlouhý 400 km, z toho měřených 376 km.

Číst dál...

ImagePo dni volna v Ataru se cesty našich týmových vozidel rozdělily. Zatímco Aleš s Petrem bojovali na trati dvou speciálů, od nichž už znáte výsledky, naše press posádka s Karlem za volantem i šestikolka Babča se všemi mechaniky se vydaly na dlouhou spojovací pouť přes Nouakchott a Kiffu do Nemy. Úmorná a monotónní pouť, dlouhá 1522 km, byla pro nás skoro nekonečná, ale přesto jsme ještě dokázali zastihnout soutěžní posádky na startu speciálu do Tichitu i před cílem dnešní speciálky sem do Nemy.

Číst dál...

Image9. etapa se jela z Tichitu do Némy a měřila 497 kilometrů. Rychlé pískové a šotolinové úseky se střídaly s pomalými kamenitými pasážemi, velbloudí trávou a malými dunami. Trať byla místy velmi rozbitá, což bylo tentokrát v sedačkách hodně cítit. Po projetí cílem jsme byli rádi, že to už máme za sebou.

Číst dál...

ImagePo sedmi velmi náročných etapách se dostali do dne volna pouze čtyři čeští jezdci v kategorii motocyklů a dva kamiony. Ze závodu již odstoupil Pavel Kubíček a Dušan Randýsek oba KM Racing a motocykl Suzuki, Petr Jerie se speciálem Buggy, Martin Macík s kamionem Liaz.

Číst dál...

ImageNaštěstí my jsme tímto sítem prošli bez ztráty květinky… Náročné etapy, které měly navíc „kouzlo“ toho, že mezi nimi nebyl servis, jsou za námi a my jsme stále ve hře! Zdá se to možná málo, ale když míjíte v nekonečných pískách Volkswageny do té doby vedoucího Giniela De Villierse či hned za ním jedoucího „el Matadora“ Carlose Sainze a dalších a dalších, je to víc než dost…

Číst dál...

ImageJsou dvě hodiny ráno a já se taky přidávám s krátkým pozdravem. Myslel jsem si, že doženu svůj psací deficit včera o dni volna, ale nakonec jsme jej všichni strávili prací na autech až skoro do jedenácté hodiny. My jsme na našem autě kromě tlumičů a pneumatik měnili také komplet brzdové obložení a to přece jen chvíli trvá.

Číst dál...

ImagePosádky obou Tater Letka Racing Teamu Vás zdraví z cíle 8. etapy Rallye Dakar 2007 - letiště poblíž města Tichit. Pokud byste chtěli vidět naši polohu na mapě, tak vězte že GPS koordináty naší polohy jsou: 18° 26´ 21.5" N a 9° 29´ 34.9" W

Číst dál...

ImageVolný den jsme strávili v bivaku v Ataru v blízkosti našich autíček. Pod pojmem volný den si však rozhodně nepředstavujte nějaké bujaré oslavy nebo prohlídku čehokoliv. Na seznamu věcí, které je třeba udělat, jsme měli množství plánovaných kontrol a výměn.

Číst dál...

Překonat tuto velkou plochu pouště bude problém. Setkáme se opět s jedním klasickým projevem Dakaru, který se při této příležitosti projevil ještě ve větší míře. Orientačních bodů je mimořádně málo, jsou daleko od sebe a tudíž i nejlepší navigátoři mají problém je najít. A něco pro povzbuzení: plán B obsahuje vybírat správnou trať ze stop pneumatik. Dosáhnout cíl Nema ještě za světla je vítězství nad sebou samým a těm, kteří dojedou po soumraku, tak těm se zdá, že vše trvá dvakrát déle. Již nikdy vidět stejné barvy materiálů, již nikdy tak vysoké zatížení. Po opuštění Sahary a velkého množství dun dojde k znatelnému zvýšení průměrné rychlosti. A na savaně už je možno odhodit lopaty a kazetové desky. Ale pozor, po návštěvě Timbuktu ještě jednou výjezd do Mauretánie.

Číst dál...

Tato speciálka má několik stránek. Směr je často špatně značen, na začátku je trať kamenitá a pak fandové dostanou velký příděl písku. Soutěžící budou věnovat největší pozornost nalezení oásy. Poslední část etapy nemá žádné skryté záludnosti, právě tak dlouho, jak ještě stačí mít oči otevřené. Scenérie trati, která čeká na soutěžící, stojí ale za to. Doprovodná vozidla nejsou v Tichitu povolena.

Číst dál...

ImageV sobotu, jak jistě víte je na Dakaru den volna a tak všichni co mají ruce opravují co se dá, všichni dohání zameškané. Mezi nimi taky novináři dodělávají resty a posílají a píší a nahrávají ostošest. A mezi nimi i já, dodělávám, co jsem dosud nestihl. A tak v osm večer ulehám a chystám se odpočinout. Když něco kolem půlnoci přijde mail. A ten si musíte přečíst!!! Co nejdřív! A tak sedám k notebooku a ....

Číst dál...

ImageBěhem sedmé etapy ze Zoueratu do Ataru startovaly poprvé osobní automobily a kamiony pohromadě, tradičně podle časů z předchozího dne a v půlminutových intervalech (první desítka startuje po dvou minutách, druhá po minutě). Dobrou zprávou pro příznivce Letka Racing Teamu je to, že obě naše Tatry dojely v první desítce.

Číst dál...

Program etapy je téměř na celý den, necelých 600 km. Asi není nikdo, kdo by nebyl zaujat touto tratí, jejími terénními úseky a dunami. Zde můžete na vlastní kůži poznat, co to znamená „přechod pouště“. A také zde může dojít k podstatným změnám v pořadí. Po šesti dnech ti soutěžící, co se nedokázali vyrovnat s s problémy, tak začínají pociťovat únavu. Ale tyto chvilky únavy mohou přijít velmi draho. Každý se těší na tolik potřebný den odpočinku.

Číst dál...

Magazín Racing Life

Jezdci a týmy

 

 
 

 

 

 

Partneři

Návštěvníci
117
Články
2440
Odkazy
39
Počet zobrazených článků
3837479
Dnes
Včera
Tento týden
Tento měsíc
Minulý měsíc
Celkem
403
2007
2410
26224
75031
3479320

Vaše IP: 54.242.175.98
Server : 2018-01-16 08:40:36

Back to Top