08.jpg

wvef.org
спасибо ivideosoft.com

Celý článekDakarské dobrodružství se blíží a Karel Loprais se do cíle nejslavnější rallye vypraví už po devatenácté. Loprais Tatra Team dokončuje poslední přípravy auta, které je interně označováno jako Tatra Dakar 2006. Výrazné změny se odehrály zejména v oblasti tlumení kol a došlo také k vylepšení rozložení hmotnosti. Díky tomu by se měly zlepšít jízdní vlastnosti.

Závodní speciál s maximální hmotnosté 10 500 kg je poháněn přeplňovaným motorem KHD Deutz o objemu 15,9 litru. Na všechna čtyři kola potom dvě převodovky (desetistupňová a přídavná dvoustupňová) přenášejí maximální výkon 700 koní a neuvěřitelný točivý moment 2650 Nm, dostupný v 1200 otáčkách. Maximální rychlost kolosu činí 155 km/h, což je v podmínkách dakarské rallye víc než dostačující. Speciál má nádrže o celkovém objemu 960 litrů. Spotřeba v terénu není specifikována, na dálnici se pohybuje kolem 28 l/100 km.

Fotogalerie DAKAR 2005

Legendární závod letos neodstartuje z Paříže, ale z portugalského Lisabonu. Na účastníky osmadvacátého ročníku čeká celkem 9043 kilometrů, z toho 4813 km měřených etap. Start je tradičně 31. prosince, 9. prosince čeká na závodníky po dni volna nejdelší etapa, měřící 874 km, a 15. ledna dorazí ti nejšťastnější do senegalské metropole.

Fotogalerie DAKAR 2005

Loprais Tatra Team měl původně v úmyslu nasadit dva vozy, ale z časových a kapacitních důvodů se nakonec rozhodl pouze pro jeden ostrý speciál. Jeho posádku bude tvořit Karel Loprais, mechanik Petr Gilar a nově navigátor Aleš Loprais. Nově se ale můžeme těšit na úskou spolupráci s Czech Orlen Teamem Martina Macíka, který jede společně s navigátorem Ladislavem Fajtlem vozem Liaz 111.154 Dakar 4x4. Oba týmy se dohodly na společném servisním zázemí, mechanicích i bivaku. Servisním vozem bude Tatra T815 6x6, se kterým pojedou Kahánek, Kalina a Čáp.

Fotogalerie DAKAR 2005

Šestinásobný vítěz závodu, kterému pořádající Francouzi neřeknou jinak, než „Lopré“, byl tak laskav a odpověděl na několik našich otázek. Jakým autem jezdíte? Stříbrnou Škodou Octavií Combi, 4x4, 1.9 TDI Jakým autem byste chtěl jezdit? Druhou generací té stejné. Mám ji objednanou, v polovině ledna 2006 by měla dorazit, podle mého názoru je to ideální poměr ceny a užitné hodnoty. Vaše první auto? IFA F9, neskutečný vůz. Jakou nejvyšší rychlostí jste jel? 200 km/h. Preferujete benzínové, nebo dieselové motory? Je to otázka najetých kilometrů za rok, mě se jednoznačně vyplatí diesel, ale nevidím to jako prioritu. Mám rád turboefekt vozidla a kroutící moment takže tíhnu k naftě, ale benzín s turbem je taky zážitek. Co máte právě v CD přehrávači? Převážně rádio, jelikož mne zajímá dopravní situace a jednotlivé uzávěrky. V lednu bych ladil Kiss rádio, jelikož tam budou živé vstupy z Dakaru... Dodržujete rychlostní limity? Ano. Vaše nejhorší bouračka? Ta je docela čerstvá, ještě dnes ji citím v zádech. Odnesly to obratle společně s mou Tatrou. Rallye Dakar 2003 – v cca 120 km rychlosti nám po doskoku ze střední duny upadlo levé přední kolo a udělali jsme 5 + 1 vrut kolem osy. Takže máme něco společného s Alešem Valentou... Kolik času trávíte denně v autě? Zhruba 5 hodin. Kdo by měl letos vyhrát F1? Ten nejlepší, je to dost těžké a navíc v F1 více než v kterékoli jiné soutěži záleží na technice. Uvidíme… Potrpíte si na kvalitu benzínu, oleje a pneumatik? Pneumatiky považuji za vůbec nejdůležitější vybavení vozidla, v zimě obvzlášť. Ptáte-li se na značku, tíhnu k Michelinu. Naftu při závodě řešíme z místních zdrojů, takže náš motor toho musí vydržet opravdu hodně. Olej se mění preventivně a nikdy to nepodceňuji ani v běžném provozu. Díky za rozhovor a hodně štěstí! Honza Koubek, autoweb.cz

Magazín Racing Life

Jezdci a týmy

 

 
 

 

 

 

Partneři

Návštěvníci
117
Články
2440
Odkazy
39
Počet zobrazených článků
3839067
Dnes
Včera
Tento týden
Tento měsíc
Minulý měsíc
Celkem
946
1951
6382
30196
75031
3483292

Vaše IP: 54.91.16.95
Server : 2018-01-18 06:57:35

Back to Top