02.jpg

wvef.org
спасибо ivideosoft.com

Celý článek Trajektem jsme vozidlo přepravili ze španělského Algeciraz do marockého Tangeru kde na nás čekalo nemilé překvapení - zamítavé stanovisko tamnějších celníků, kteří nám nepovolili vstup na marocké území za účelem testování. V té době se shodou okolností „konala“ Rallye na území Maroka, které byl zamítnut start o den později. Následně jsme obdrželi informace od účastníků závodu o nepochopitelném zastavení ze strany místních úředníků.

S mírným zklamáním ale jednoznačným odhodláním testovat jsme se rozhodli pro územi Španělska a nasimulovat co možná nejpodobněji evropské a marocké etapy. Test měl prověřit převážně nové tlumení, vyrobené na míru našemu vozidlu a následně také ukotvení nove nádstavby a celkové chování vozidla po úpravách.

Fotogalerie DAKAR 2005

Loprais Team se vydal otestovat novou TATRU DAKAR 2006 do oblasti Er Foudu v Maroku v následující sestavě: Karel Loprais Aleš Loprais Leo Loprais Milan Loprais Petr Gilar a 2 zástupci společnosti 4GRIP - FOX SUSPENSION. 1. den jsme testovali v oblasti Andalusie - Almeria, kam jsme zavítali do vyschlého koryta řeky RIO ANDARAX kde loni testoval své DAFY tým De Rooy. Jednalo se převážně o rychlejší kamenitý terén s místy naprosto vymletými vodním živlem, nicméně však velmi přibuzným mauretánskému kamenitému profilu. Zde jsme najížděli jednotlivé pasáže a snažili se novou TATRU dostat až na hranici jejích možností. Po několika extrémních doskocích vozidla, jsme se rozhodli změnit nastavení zadních tlumičů. 2. den jsme brzy ráno vyrazili do oblasti Cuenca, cca 160 km od Madridu. Náš dlouholetý kamarád a mnohonásobný účastník Rallye Dakar v kategorii Auto Manuel Plaza Pérez nám poskytnul nezbytné zázemí ve svem off road parku PLAZA COMPETICIÓN a to jak pro testování, tak i servis. Během 3 hodin upravili mechanici 4 Gripu zadní tlumiče FOX dle našich požadavků a my se vydali na uzavřený testovací okruh Off Road Paradise - Cuenca. Opět jsme prověřovali převážně chování vozidla při doskoku, reakci samotnych tlumičů a dorazových tlumičů. Najíždělo se ve vysokých rychlostech na jednotlivé odrazové body, skoky a díry, abychom ziískali co nejvíce informací o nové koncepci. Příjemným překvapením pro nás byly tzv. kritické dopady na 2 kola, které nový speciál absorboval s naprostou lehkostí. 3. den se tým rozhodnul pro opětovnou změnu terénu a po úspěšném testování doskoků jsme nasimulovali evropskou kamenitou (rychlou etapu), abychom zjistili potencionální možnost zahřívání jednotlivych tlumičů a systém proudění vzduchu kolem nich. Testovala se rovněž nová nádstavba společnosti THT, ktera byla naložena nezbytným nákladem naprosto shodně, jako v závodě Rallye Dakar. Další 4. testovací den jsme opět zvolili již prověřený okruh Off Road Paradise - Cuenca. Zde jsme se zaměřili převážně na technicky náročné úseky, zatáčky a drifty což jsou dominanty tohoto okruhu. Sečteno a podtrženo: Nová koncepce vozidla naprosto naplnila naše očekávání a v mnohém je i předčila, zejména pak chovaním kamionu v kritických situacích. Dík patří stavitelům vozidla spol. TATRA a.s., klukům z 4GRIP a také spol. THT, která nám na míru vyhotovila novou nádstavbu. V současné době je naše nové závodní vozidlo ve stádiu homologační procedury. Na 2. soutěžním vozidle se soustavičně pracuje. O jeho následném nasazení do závodu, podrobné technické specifikaci a kompletním složení posádek přineseme informace v polovině října 2005. S pozdravem všem fanouškům! Loprais Team

Magazín Racing Life

Jezdci a týmy

 

 
 

 

 

 

Partneři

Návštěvníci
117
Články
2440
Odkazy
39
Počet zobrazených článků
3839082
Dnes
Včera
Tento týden
Tento měsíc
Minulý měsíc
Celkem
963
1951
6399
30213
75031
3483309

Vaše IP: 54.91.16.95
Server : 2018-01-18 06:59:36

Back to Top