09.jpg

wvef.org
спасибо ivideosoft.com

Celý článekCelkem pět kamionů DAF vypravuje na Dakar 2006 tým Gauloises de Rooy. Tři budou už tradičně v hlavní soutěži a dva jim budou dělat zázemí v bivaku. Tým znovu posílil na všech frontách a ambice nemůže mít jiné, než ty nejvyšší. „teď už to není o tom, porazit Jana, chceme pobít hlavně Kamazy,“ říká navigátor Tom Colsoul.

Loňské rychlé speciály budou letos sloužit jen asistenčním účelům, takový je vývoj u de Rooyů. Jan i Gerard si postavili dvě zcela nová vozidla, byť vizuálně jsou od těch loňských skoro k nepoznání, odlišuje je snad jen horní příčka ochranného rámu kabiny. Zlepšení však dle slov týmového šéfa doznala skoro každá část vozu. „Pečlivě jsme analyzovali, proč jsme vloni neuspěli a zlepšili auta ve všech směrech, aby k podobným nepříjemnostem už nedocházelo,“ říká Jan a Gerard dodává:“Ještě v listopadu jsme zajeli do jižní Francie na životnostní testy některých kompoment, abychom si ověřili, že volba materiálu byla správná. Náhodě jsme neponechali vůbec nic.“

Fotogalerie DAKAR 2005

V posledním Dakaru oba vozy notně (nepočítáme-li Gerardovu zbytečnou havárii) potrápily praskající pružiny, které nebyly na subtilně řešeném podvozku schopny účinně vzdorovat podélným suvným silám a praskaly. Zejména přední náprava je kromě dvojice podélných ramen držena ještě masivními diagonálními rameny, které se scházejí uprostřed nápravy. Nic náhodě, jak říkal Gerard.

Fotogalerie DAKAR 2005

Řeč suchých čísel se příliš nezměnila, motor o objemu 12,6 litru dává 800 koní a 2600 Nm (což je mimochodem méně než tým udával vloni), tým se koncentroval na vyladění jízdních vlastností vozu. Nové tlumiče Fox jsou doplněny vinutými pery, aby se dále odlehčilo nosným listovým pružinám. Koncepce vozů zůstává nezměněna, tedy se vzadu rozšířeným žebřinovým rámem, který v sobě skrývá dvě nádrže, s tradičními tuhými nápravami Sisu a lehkou nástavbou, kterou tvoří plastová bočnice a plachtová střecha, připevněné na trubkovém rámu. Tým změnil strategii asistence, už nejede osobní Mitsubishi, ale naopak další doprovodný kamion. Soutěžní posádky se prakticky nezměnily, Gerard opět jede s Tomem Colsoulem a mechanikem Arno Slaatsem, Jan znovu s Danny Colebundersem a tentokrát s Robertem Van den Broekem, jenž ale není na Dakaru nováčkem. Posádka vozu Hugo Duisterse, který pojede na dostřel za svými kolegy jako rapid assistance se nezměnila vůbec. Tým si s sebou veze i vlastního lékaře. Jiří Vintr

Magazín Racing Life

Jezdci a týmy

 

 
 

 

 

 

Partneři

Návštěvníci
117
Články
2440
Odkazy
39
Počet zobrazených článků
3839090
Dnes
Včera
Tento týden
Tento měsíc
Minulý měsíc
Celkem
973
1951
6409
30223
75031
3483319

Vaše IP: 54.91.16.95
Server : 2018-01-18 07:01:06

Back to Top