05.jpg

wvef.org
спасибо ivideosoft.com

Celý článekPoprvé za dobu svého samostatného působení v Letka racing teamu vyráží Tomáš Tomeček na Dakar v ryze české sestavě, až dosud byl vždy členem mezinárodního uskupení, ať už s brazilskými nebo s australskými kolegy. Protože jeho loňský týmový parťák Michael Tanaka musel z rodinných důvodů zůstat doma, objevuje se po letech v soutěžní posádce 57letý Vlastimil Buchtyár, doyen Tomečkovy sestavy a legendární postava první dekády tatrováckého působení na Dakaru.

„Jsem nesmírně rád, že jsem dostal od Tomáše tuhle nabídku", říká Buchtyár, „a doufám, že se budou týmu moje zkušenosti hodit. Tomáše sleduji od jeho počátků na Dakaru a od začátku ho beru trošku jako svého žáka. Autu rozumí a v poušti si i jako mechanik dokáže poradit, a to je důležité, nyní ho tedy na vlastní kůži poznám i jako soutěžního pilota a těším se na to."

Fotogalerie DAKAR 2005

Na český i brazilsko-český tým, podporovaný v bivaku doprovodnou Tatrou Petra Vodáka, čeká nejtěžší konkurence v historii závodu. „Myslím, že tak padesátka kamionů jede vyloženě závodit,“ říká Tomeček a Vlastimil Buchtyár dodává: „Za našich začátků k nám všichni vzhlíželi jako k továrnímu týmu, takových posádek bylo jen pár, ostatní se snažili soutěž jen dojet a nebo vezli ostatním náhradní díly. Dnes je to jiné, Tatra je jen jednou z mnoha nesmírně silných posádek, které mají tovární podporu a materiálně technické vybavení na skutečně špičkové úrovni. Ta konkurence je skutečně obrovská.“

Fotogalerie DAKAR 2005

Tomeček však na středeční tiskové konferenci ukázal jen jednu ze dvou novinek, ta druhá, technická, zůstala v kopřivnických dílnách a bohužel nepronikla ani na snímky distribuované novinářům. S dalším vozem týmu, který bude pilotovat opět Brazilec André Azevedo s mechanikem Jaromírem Martincem. Vůz byl modernizován, přední část byla zkrácena o 60 centimetrů, motor i kabiny byly ještě více posunuty vzad a stabilizovaly se jízdní vlastnosti. Na Tomečkův vůz se vzhledem k časovému a finančnímu presu nedostalo, a tak musí na úpravu počkat do příštího roku – do Dakaru 2006 vystartuje modrostříbrná Tatra pouze s úpravami na převodovce, odlehčení nástavby, novou generací tlumičů Ateso a s nově důkladně odbržděným motorem Tatra V12 o maximálním výkonu 700 koní.

Fotogalerie DAKAR 2005

Při dotazu na výsledkové ambice byste z Tomáše Tomečka konkrétní údaj nedostali. „Hlavně ve zdraví dojet,“ říká, ale ambice minimálně zopakovat kvalitní umístění let minulých stejně skrývá jen stěží. Jiří Vintr

Magazín Racing Life

Jezdci a týmy

 

 
 

 

 

 

Partneři

Návštěvníci
117
Články
2440
Odkazy
39
Počet zobrazených článků
3839064
Dnes
Včera
Tento týden
Tento měsíc
Minulý měsíc
Celkem
943
1951
6379
30193
75031
3483289

Vaše IP: 54.91.16.95
Server : 2018-01-18 06:57:08

Back to Top