09.jpg

wvef.org
спасибо ivideosoft.com
Celý článekOdhodlání, sebevědomí i velká chuť něco dokázat s novou technikou doslova čišely z Martina Macíka během úterní tiskové konference, pořádané u příležitosti odjezdu jeho týmu na start dalšího ročníku legendárního Dakaru. Tým v novém spojení s ekipou Karla Lopraise, společné servisní zázemí, nově jen dvojčlenná posádka a hlavně nový, ohňově rudý speciál stojící před budovou, který by měl sedlčanskou partu konečně dovézt k vyšším příčkám – stalo se toho nového dost. Skalní fandové liazek i kamionů obecně obcházeli nový vůz, který znamená citelný vývojový skok vpřed, zejména řešením podvozku a zavěšením odlehčených náprav, na videu pak mohli sledovat agilní chování vozidla v písku tuniské pouště. Přitom jde „jen“ o jakýsi mezistupeň před velkými plány na spuštění výroby nákladních vozů, které Macík dává dohromady spolu se svým hlavním technickým partnerem, společností Tedom. „Příští rok postavíme zcela nový vůz, který bude mít na to, aby bojoval o čelo, bude jej pohánět motor Tedom nové generace, bude mít hliníkovou kabinu a spoustu fines. V zásadě však spoustu řešení pro tento vůz testujeme už na tom současném,“ dodal Macík.

Fotogalerie DAKAR 2005

V týmu se sejde dohromady s tatrou Karla Lopraise. „Dohoda je jasná: Karel zodpovídá za svůj vůz, já za můj a Pepík Kalina určuje strategii nasazení asistence a řešení nenadálých událostí,“ vysvětlil jezdec a týmový manažer Kalina dodává:“ Modlím se za to, abych nebyl postaven před dilema, zda vůz v poušti zanechat a vrátit se domů s prázdnou. Udělali jsme všichni všechno proto, abychom dokázali uspět, ale v Africe se může přihodit prakticky cokoliv.“

Fotogalerie DAKAR 2005

V kabině liazky letos Macík potká opět svého tradičního spolujezdce Ladislava Fajtla, který tak bude plnit roli navigátora i mechanika v jedné osobě. „Všechno je samozřejmě hodně o nákladech a když půjdu do důsledků, jedna osoba navíc znamená třeba i milion korun. I tak věřím, že to s Láďou zvládneme, oba jsme snad dobrými mechaniky a spojením Láďových zkušeností a mého relativního mládí se doufejme utvořila dobrá kombinace,“ řekl Macík. Manažer Kalina osvětlil i možné záludnosti letošní trasy, která je kratší, stejně tak kratší jsou i etapy. „Je to výhoda například pro motocyklisty, kteří mají kratší tankovací intervaly a nemusejí čerpat tolik paliva, čímž se snižuje riziko havárie. Jenže pořadatelé zdůrazňují, že Dakar není a nemá být rychlostní závod, a tak na kratší délku etapy kromě zákazu navigace přes GPS, kdy bude prakticky jen na nás, jak trasu najedeme, nakupily spoustu těžkých pasáží, zatímco dřív se často jezdilo po klasických saharských trasách. Mělo by se z toho stát takové offroadové závodění, a to by nám mohlo vyhovovat.“ Tým Martina Macíka vyráží na Dakar už 26. prosince a ve Španělsku se setká s Lopraisovci, kteří vyrážejí až o den později, aby se rozloučili se svými fanoušky. Společně pak poputují až do Portugalské metropole, kde je čekají 30. prosince přejímky a na Silvestra start i první ze dvou dlouhých rychlostních zkoušek. Jiří Vintr

Naše aktivity jsou rozsáhlé...

(Všechny články v kategorii Telefonica-Dakar 2003) (Všechny články v kategorii Telefonica-Dakar 2004) (Všechny články v kategorii Telefonica-Dakar 2005) (Videa z Telefonica - Dakar 2003) Hlavním partnerem portálu Dakar.cz je internetový obchodní dům Hocker

Kuchyňské dózy On-Line...

Zippo zapalovače klasika on-line Karnevalové kostýmy a masky pro karneval | Svítidla a osvětlení

Magazín Racing Life

Jezdci a týmy

 

 
 

 

 

 

Partneři

Návštěvníci
117
Články
2440
Odkazy
39
Počet zobrazených článků
3840453
Dnes
Včera
Tento týden
Tento měsíc
Minulý měsíc
Celkem
3320
1951
8756
32570
75031
3485666

Vaše IP: 54.234.190.237
Server : 2018-01-18 22:24:07

Back to Top