05.jpg

wvef.org
спасибо ivideosoft.com

Celý článek Dakar.cz / Už vloni jsme pasovali tým Gauloises de Rooy do role největšího favorita kategorie kamiónů, ale ruská mašina jménem Kamaz jej dokázala převálcovat. Tým opět posílil na všech frontách a v nadcházejícím ročníku si vítězství nechce nechat vzít. Do soutěže vysílá stejný počet vozidel jako posledně, vlastně však o jedno navíc.

Fotogalerie / Rozcestník jednotlivých galerií

V závodě pojedou dva ostré kamióny řízené Janem a Gerardem de Rooyovými, k nim však přibude jeden navíc v podobné specifikaci, řízený de Rooyovým mechanikem Hugo Duistersem. Jeho úkoly se dají shrnout dvěma slovy, a to rapid assistance. V asistenční kategorii jede tradiční šestikolka, ale také Mitsubishi Pajero se čtyřmi mechaniky. Personální rozšíření týmu je další odpovědí na velkolepý přístup Kamazu.

Fotogalerie / Rozcestník jednotlivých galerií

Bližší pohled na závodní trucky odhalí, že se jedná o další evoluci vozů postavených pro Dakar 2004. Došlo k úpravám tlumičů i zavěšení kol, přepracovány byly držáky podélných ramen. Nejmarkantnější změnou je nová odlehčená nástavba, která jako by popírala původní definici skříňových nástaveb, pro kategorii kamiónů povinných. Plastové bočnice jsou připevněny k ochrannému oblouku vpředu i vzadu, horní překrytí je plachtové, zcela chybí zadní čelo korby. Korba je užší s vytouplými blatníky po obou stranách, sahá až k zadní stěně kabiny, meziprostor mezi kabinou a korbou je zastřešen a čouhá z něj pouze "komín" sání. Zatím sporná je funkce sacího deflektoru na střeše kabiny, který je efektní, ale vzduch pro sání proudí komínem jako dosud. Nástavba je zcela "vykuchaná," jen se dvěma náhradními pneumatikami, i vyjížděcí plech je připevněn zezadu na rámu, podobně jako u Kamazu. Vzhledově se jinak mnoho nezměnilo, oranžovou v barevné kombinaci s modrou barvou Gauloises vystřídala stříbrná, a tak jsou ve stříbře i nárazníky.

Třetí vůz, který by měl v první desítce plnit úlohu rychlé asistence, je automobilem, který pilotoval Jan de Rooy v roce 2003 a Hans Stacey v něm startoval vloni. Úplně nová a velmi praktická je servisní nástavba, která by měla zefektivnit přístup k ostrým vozům na trati. Hlavní technická data se příliš neliší od loňských. Řadový šestiválec DAF XE530C dává opět nejvyšší výkon 590 kW (800 k) a maximální točivý moment 3100 Nm. Asi největší devizou vozidla je nízká hmotnost 8800 kg, která může hrát větší roli než stovka koní navíc. Novinkou je však instalace kotoučových brzd na všech kolech. Po Ginafu je tak de Rooy dalším týmem, který tuto technologii použil i u dvacetipalcových kol. Za své největší soupeře považuje Jan de Rooy svého syna Gerarda a pak Rusy. Jeho odhad je jistě realistický, ale věřme tomu, že není kompletní.

Jiří Vintr / (Expedice 2005)

Pojeďte s námi na Dakar ... Expedie 2005

Magazín Racing Life

Jezdci a týmy

 

 
 

 

 

 

Partneři

Návštěvníci
117
Články
2440
Odkazy
39
Počet zobrazených článků
3840624
Dnes
Včera
Tento týden
Tento měsíc
Minulý měsíc
Celkem
445
3463
9344
33158
75031
3486254

Vaše IP: 54.83.81.52
Server : 2018-01-19 06:51:26

Back to Top