03.jpg

wvef.org
спасибо ivideosoft.com

Celý článek Kategorii automobilů naplno ovládly tovární týmy s masívními doprovody. Jestliže ještě vloni a předloni se do desítky dokázaly "kousnout" byť profesionálně postavené buggy soukromníků, letos to už bude podstatně těžší. Vždyť jen ekipa Mitsubishi čítá pět ostrých vozů továrního týmu a devět klientských, podporovaných Ralliartem, Volkswagen postaví čtyři vozy, Nissan tři, armádu vozidel staví tým Dessoude, tým Schlesser také nechce zůstat pozadu a...ano v desítce je jen deset míst. Ale po pořádku:

Fotogalerie / Rozcestník jednotlivých galerií

Tovární tým Mitsubishi nasazuje pět oficiálních vozů, jak už jsme ostatně informovali. Jmenujme tedy posádky Peterhansel - Cottret, Masuoka - Schulz, Alphand - Picard, Roma - Magne a Andrea Mayer - Polato. Co jméno, to pojem. Totéž platí i o týmu Nissanu a posádkách Vatanen - Siviero, Colin McRae - Tina Thörner a De Villiers - Larquin. Nissan si už několik let brousí zuby na skalp Mitsubishi a nová modifikace jeho soutěžního pickupu by měla být třem diamantům blíže než kdy jindy. Do třetice tovární tým, a to Volkswagen. Tři hvězdné a již avizované posádky Kleinchmidt - Pons (dámy), Saby - Perin a Kankkunen - Repo doplní ještě jedna: nejvíce se spekuluje o Američanu Marku Millerovi. Volkswagen se nikdy netajil tím, že obchodní úspěch sériového Touaregu v Severní Americe by se měl v dakarské sestavě odrazit. Jsme-li u továrních týmů, jmenujme jeden nový, a to Isuzu. To nasadí úplně nové pickupy D-Cross a hlavní hvězdou bude čtynásobný dakarský vítěz Edi Orioli. Čtveřici ostrých vozů bude jako manažer kočírovat legendární Švýcar Clay Regazzoni, který, jak se zdá, si s Dakarem stále nechce dát pokoj. Jean-Louis Schlesser nepotvrdil zvěsti o odchodu do soutěžního důchodu a opět nasazuje dvě buggy s motorem Ford. druhý vůz bude, stejně jako v minulých čtyřech letech, pilotovat Španěl José-Maria Servia. Nyní k polotovárním vozům - i tam je totiž zajímavých jmen víc než dost.

Hned devět klientských vozů Ralliartu podporuje Mitsubishi, z nich nejznámější je Brazilec Klever Kolberg v týmu Petrobras a Francouz Dominique Housieaux. Chybí sice Polák Komornicki, ale měl by jej zastoupit i u nás dobře známý rallyman Krzysztof Holowczic. Tradiční armádu vysílá na Dakar tým Nissan Dessoude. Hvězdami týmu jsou Gregoire De Mevius, Kenžiro Šinozuka, Paul Belmondo, Carlos Sousa nebo favoritka kategorie T1, bývalá horolezkyně Isabelle Patissier. André Dessoude vysílá na Dakar celkem devět soutěžních vozů. Osmičku vozů vysílá na start také Georges Groine, samozřejmě se jedná o mercedesy třídy M. V Groineově sestavě tentokrát chybí legenda René Metge (mimochodem, jeho dcera Elodie jede jako navigátorka v ženském týmu Feminin Toyota), zato však skrývá rallyovou hvězdu Simona Jean-Josepha. Vzpomínáte si na jeho sympatické vystoupení za volantem Renaultu Clio na letošní Barum rally? Tahle rallye bude pro snědého jezdce z Martiniku trošku odlišná. Dalším velkým favoritem pro třídu T1 je zkušený Francouz Jean-Pierre Strugo. Pojďme k rychlým soukromníkům.

Tým Senegal je zajímavý nejen tím, že za peníze Senegalské vlády v něm jede pohledná dcera seneglského prezidenta Syndiely Wade, ale i zcela novým speciálem s karosérií ve stylu Renault Megane, který bude pilotovat velezkušený Thierry De Lavergne. Nebude chybět Belgičan Stephane Henrard se svojí buggy s motorem Volkswagen, podobná buggy v rukou Philippa Gacheho ani stále lepší buggy týmu Fast and Speed Nizozemce Johnyho Hakwoorta, jednu z nich (motor Honda) opět povede bývylý skvělý motorkář Thierry Magnaldi. Do Toyoty týmu AD Sport se posadí belgický okruhový i rallyový všeuměl Marc Duez.Neznámou je nový americký tým Vanguard s buggy vlastní konstrukce, o níž není nic známo, zato o proklamacích o útoku na vítězství na první pokus ano. Kdysi jsme slyšeli něco podobného i od týmu s protrucky a skutek utek. Mimochodem, Eric Vigoroux a jeho protruck bude na startu protentokrát chybět. Bez centrálního huštění, které bylo pro sosbní vozy tentokrát zakázáno, by prý neměl šanci. Mezi 176 dosud zveřejněnými posádkami bohužel chybí český tým Offroad Centrum, který se prezentoval poměrně velkolepými plány. Počkáme si na další verzi startovní listiny.

Jiří Vintr / (Expedice 2005)

Pojeďte s námi na Dakar ... Expedie 2005

Magazín Racing Life

Jezdci a týmy

 

 
 

 

 

 

Partneři

Návštěvníci
117
Články
2440
Odkazy
39
Počet zobrazených článků
3840618
Dnes
Včera
Tento týden
Tento měsíc
Minulý měsíc
Celkem
439
3463
9338
33152
75031
3486248

Vaše IP: 54.83.81.52
Server : 2018-01-19 06:50:44

Back to Top