01.jpg

wvef.org
спасибо ivideosoft.com

Celý článek Sedlčanský TEDOM TEAM Martina Macíka se po neúspěšném pokusu o dobytí Dakaru v lednu letošního roku vydává do afriky zas, opět pokouší štěstí se dvěma liazkami, jednou ostrou a jednou doprvodnou. Šéf týmu nám pár věcí o přípravě poreferoval Současnou podobu liazky, která byla vyrobena už před 15 lety, by její původní posádka nepoznala. Protože se generálním partnerem týmu stala společnost TEDOM, která mimo jiné repasuje motory LIAZ, svěřil jí tým přípravu a ladění závodního motoru.

Fotogalerie / Rozcestník jednotlivých galerií

Z něj se podařilo na brzdě dopstat až 607 koní, ale pravá jobovka stihla tým na začátku jízdních testů, kdy se podařilo motor zničit. "V Tedomu se k problému postavili skvěle a za pár dní jsme už prováděli zástavbu nového agregátu," řekl Macík, který si musí zvykat na odlišný průběh točivého momentu nového motoru. Převodovka byla také vyměněna, tu původní se podařilo poškodit při červencových testech v Maroku. Tým musel poněkud slevit z rozsáhlých plánů, jak postarší truck dále upgradovat. Proti se postavily časovéé i finanční možnosti, a tak si prozatím musel nechat zajít chuť na mezinápravový diferenciál, centrální huštění vedené vnitřkem náprav a hnacími hřídeli nebo podélná vodící ramena po vzoru dafů Jana de Rooye. Není však vyloučeno, že v budoucnu některá z těchto řešení budou aplikována.

Fotogalerie / Rozcestník jednotlivých galerií

Zcela nové je však pérování, s měkčími pružinami a novými tlumiči. Zajímavým způsobem se Macík rozhodl monitorovat jeho funkci při testech: pořídil kamerový čip, který zabudoval do podvozku,a tak může chování příslušných komponent dále sledovat, a ještě k tomu pořídit efektní závěry pro týmovou prezentaci. Nové je i uložení kabiny, která bude umístěna o něco výše a bude v kontaktních místech odtlumena. Korba bude umístěna tak, aby mezi ní a kabinou nevznikal schod. Nový bude i design vozu s některými efektními doplňky. Tým už má jasno i v případě složení posádek. V ostrém voze pojede spolu s Martinem Macíkem a Ladislavem Fajtlem také jako navigátor Marek Spáčil, který dosud žádnou podobnou zkušenost neabsolvoval. Doprovodný vůz povede čestvý senátor Jiří Žák s Jiřím Čápem a Richard Vítek. Macík tak dal přednost kvalitnímu týmovému zajištění mechaniky, které dobře zná, před variantou dvoučlenné závodní posádky. Šance už poněkud staršího vozu se dají jen těžko odhadovat, zvláště když nastoupí nejkvalitnější konkurence v historii závodu. Po dalším testování se tým představí novinářům týden před vánocemi a 27. prosince odjíždí do Barcelony na start.

Jiří Vintr (Expedice 2005)

Pojeďte s námi na Dakar ... Expedie 2005

Magazín Racing Life

Jezdci a týmy

 

 
 

 

 

 

Partneři

Návštěvníci
117
Články
2440
Odkazy
39
Počet zobrazených článků
3840627
Dnes
Včera
Tento týden
Tento měsíc
Minulý měsíc
Celkem
448
3463
9347
33161
75031
3486257

Vaše IP: 54.83.81.52
Server : 2018-01-19 06:51:49

Back to Top