01.jpg

wvef.org
спасибо ivideosoft.com

Celý článek Novotou zářící stříbrná Tatra s modrým pruhem se skvěla před obchodním domem Kotva, zatímco autor těchto řádků dostal důvod, po "petrobrasích" modelářských letech si opět postavit model tatrovky. Uvnitř se chystala tradiční tiskovka, kde Tomáš Tomeček představil nejen nové auto, ale i své plány na Dakar 2005.

Závod kamiónů se výrazně proměnil: od vytrvalostního maratónu, kde záleželo na promyšlené taktice a rozložení sil, se přesunul ke zběsilé rally s plným nasazením od první etapy, kde každá minuta může rozhodovat. Konkurence je nejlepší v historii závodu, adeptů na pódium mnoho, všichni skvěle vybavení a s velmi dobrým servisním zázemím.

Při návratu z loňského Dakaru si Tomeček posteskl, že mu chybí na Dakaru více podpory a spolupráce na trati, chyběl rychlý doprovod. Změna nastala k lepšímu. Příborskému jezdci se podařilo dát dohromady dostatek prostředků nejen na stavbu nového vozu, ale především na jeho plnohodnotný start. A tak se po letech rozdělila zkušená a kompaktní trojka Tomeček, Azevedo, Martinec. Zatímco Azevedo si konečně sedne za volant a bude pilotovat současný vůz týmu, Tomeček vyjede na trať v nové posádce. Navigátorem bude manažer společnosti Federal Mogul Vojtěch Morávek (s Tomečkem už se svezl na menších soutěžích) a také Australan Michael Tanaka, zástupce sponzorské společnosti Livescore.com, jednoho z největších světových sportovních zpravodajských serverů. Tanaka se do republiky dostal jen před pár dny, novou Tatru, která jede v jeho barvách, uviděl teprve včera a dle svých slov jí byl unešen.

Fotogalerie / Rozcestník jednotlivých galerií

Nezbytné zázemí bude opět představovat pro celý tým, čítající i jedno soobní auto a motocykl, Petr Vodák s asistenční Tatrou (ta se krom repase dočkala i krásného nového laku). "Dřív byl kamión jen jeden, teď jsou dva, zatím opravdu netuším, jak ty díly dostaneme dovnitř, uvidíme," řekl Vodák. Oba "ostré" kamióny jsou prakticky identické. Nový Tomečkův kamión obdržel starší plachtovou nástavbu, zatímco stávající, Azevedův, má novou nástavbu z lehké slitiny. Oba pohání osvědčený dvanáctiválec Tatra, přeplňovaný dvěma turbodmychadly Holset, o maximálním výkonu 520 kW (710 k). Hmotnost vozů klesla zhruba o čtvrt tuny, ale vzhledem ke své koncepci se Tatra hmotnostně nikdy nedostane na úroveň hbitých dafů. Tým odjede na start už 26. prosince, musí se totiž ještě stavit ve Frankfurtu pro materiál k ostatním týmovým vozům. O výsledcích se po předchozí smůle u českých týmů raději nemluví, při vyrovnanosti konkurence, obrovském nasazení všech účastníků špičky i nepředvídatelnosti závodu se ani není co divit. Nejrealističtější se tak zdá Tomečkovo přání "Chceme být vidět vepředu." Jiří Vintr Přejeme hodně sportovních i osobních úspěchů...

Fotogalerie / Rozcestník jednotlivých galerií

Magazín Racing Life

Jezdci a týmy

 

 
 

 

 

 

Partneři

Návštěvníci
117
Články
2440
Odkazy
39
Počet zobrazených článků
3840614
Dnes
Včera
Tento týden
Tento měsíc
Minulý měsíc
Celkem
432
3463
9331
33145
75031
3486241

Vaše IP: 54.83.81.52
Server : 2018-01-19 06:49:43

Back to Top